مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نظام آموزشی ایتالیا تحصیلات دانشگاهی

نظام آموزشی ایتالیا تحصیلات دانشگاهی

در ادامه ی آشنایی با سیستم آموزشی در ایتالیا و قبل از شروع تحصیلات دانشگاهی، در این مقاله نظام آموزشی ایتالیا در دوران دانشگاه را بررسی می کنیم.

آموزش عالی در ایتالیا

چند تا از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا، به فهرست دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان راه یافته‌اند. اگر به‌دنبال دانشگاه‌های برتر برای دانشجویان خارجی هستید، لازم نیست جای دیگری را جستجو کنید- این موسسات برتر، دانشجویان خارجی بسیاری را می‌پذیرند.

دانشگاه‌های برتر در ایتالیا

رتبه‌های برتر دانشگاه‌های ایتالیا از قرار زیر است:

  • Politecnico di Milano: رتبه‌ی 61 اروپا و 149 جهان.
  •  Scuola Superiore Sant’Ana Pisa: رتبه‌ی مشترک 75 در اروپا و 177 جهان.
  •  دانشگاه بولونیا (UNIBO): رتبه‌ی مشترک 75 در اروپا و 177 جهان.
  •  دانشگاه Sapienza رُم: رتبه‌ی 89 اروپا و 203 جهان.
  •  Scuola Normale Superiore di Pisa: رتبه‌ی 90 اروپا و 204 جهان.

این فهرست، به‌تنهایی شامل 34 دانشگاه در ایتالیاست. پس می‌دانید وقتی صحبت از کیفیت خوب تحصیل در ایتالیا می‌شود، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. در کل، 97 دانشگاه معتبر و شناخته‌شده در ایتالیا وجود دارد که 67 مورد آن، دانشگاه‌های دولتی هستند.

چگونگی ثبت‌نام در دانشگاه به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در ایتالیا

اگر از کشوری عضو اتحادیه‌ی اروپا می‌باشید یا یک خارجی هستید که در ایتالیا اقامت دارید، می‌توانید مستقیماً به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

اگر مقیم اتحادیه‌ی اروپا نیستید، باید در نمایندگی دیپلماتیک ایتالیا در کشور زادگاه خود ثبت‌نام کنید.

  •  درخواست اصلی خود را بر اساس فرم A (دو نسخه) ارائه دهید.
  •  نامه‌ی پذیرش برای ثبت‌نام.
  •  کپی اصلی مدارک تحصیلی‌تان.
  •  نمره‌ی قبولی در امتحان‌های مورد نیاز برای ورود به دانشگاه در کشور زادگاه‌تان.
  •  دو عکس (یکی از آن‌ها باید توسط نمایندگی ایتالیا تائید شود).
  • ممکن است برای این مدارک و اسناد، به ترجمه‌های تائیدشده‌ای نیاز داشته باشید. پس، با نمایندگی کنسولی یا مدرسه‌ی خود تماس بگیرید.


هزینه‌ی تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی چقدر است؟

هزینه‌ی حضور در دانشگاهی در ایتالیا، به خود دانشگاه بستگی دارد. دانشگاه می‌تواند بین 1000 تا 2000 یورو (1100 تا 2200 دلار آمریکا) در سال هزینه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که دانشگاه‌های معتبر، می‌توانند هزینه‌های سالانه‌ای به مبلغ 6000 یورو (6600 دلار آمریکا) داشته باشند.

دانشگاه‌های خصوصی، معمولاً حتی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی درجه یک هزینه دارند. قیمت موسسات خصوصی می‌تواند از 6000 یورو (6600 دلار آمریکا) شروع شود و تا 20000 یورو (22000 دلار آمریکا) در سال افزایش یابد.

برای اخذ ویزاهای دانشجویی، دانشجویان خارجی باید مبلغی کمتر از 6000 یورو (6600 یورو)، تقریباً معادل 500 یورو (550 دلار) در ماه داشته باشند تا ثابت کنند که قادر به پشتیبانی از تحصیلات خود در ایتالیا هستند.

مدارس زبان

برای یادگیری زبان ایتالیایی و جذب فرهنگ محلی، بهترین کار، حضور در مدارس زبان است.

به‌هنگام جستجو برای تحصیل در یک آموزشگاه زبان در ایتالیا، چند قانون اولیه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. انتخاب یک معلم بومی ضروری است، بنابراین، بررسی کنید و ببینید آیا معلمان آن موسسه، ایتالیایی هستند یا نه و در این ارتباط، با مدرسه‌ی مورد نظر خود تماس بگیرید. به‌دنبال مدرسه‌ای باشید که دارای اعتبار مناسبی است. مدارس زبان باید توسط وزارت آموزش ایتالیا (MIUR) تایید شده باشند.

CILS گواهی زبان ایتالیایی به‌عنوان یک زبان خارجی است و سه سطح مختلف دارد: مبتدی، زبان‌آموز مستقل و زبان‌آموز پیشرفته. همچنین شما می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را با شرکت در امتحان CELI، تست کنید. CELI گواهی زبان ایتالیایی است. پس اگر می‌خواهید در دانشگاهی در ایتالیا تحصیل کنید، CELI یک آزمون پذیرفته‌شده برای تایید سطح زبان ایتالیایی شماست.

هزینه‌های مدرسه‌ی زبان، تا حد زیادی به تعداد ساعاتی بستگی دارد که می‌خواهید در آن موسسه تحصیل کنید. یک دوره‌ی استاندارد زبان ایتالیایی از حدود 350 یورو (385 دلار آمریکا) شروع می‌شود و تا 1500 یورو (1650 دلار آمریکا) افزایش پیدا می‌کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: