مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حمل و نقل عمومی در ایتالیا

حمل و نقل عمومی در ایتالیا

حمل و نقل عمومی در ایتالیا

اگر می‌خواهید از حمل و نقل عمومی در ایتالیا استفاده کنید، این بخش، راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

حمل و نقل عمومی در ایتالیا چگونه است؟

ایتالیا شبکه‌ی خوبی از قطارها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها و در برخی شهرها، مترو را داراست. این کشور حتی شبکه‌ی گسترده‌ای از فرودگاه‌ها را نیز در اختیار دارد. پس، امکان پرواز بین شهرها و مناطق مهم ایتالیا وجود دارد.

قطار

قطارهای محلی، چندین شهر ایتالیا را به هم متصل می‌کنند. شبکه‌ی راه‌آهن را می‌توان در سراسر ایتالیا یافت و کاملاً مقرون به صرفه و ارزان است. قبل از سفر با قطار، حتماً بلیط خود را تهیه کنید، وگرنه باید ریسک جریمه شدن را به جان بخرید.

شما همچنین می‌توانید با قطار پُرسرعت مسافرت کنید. دو خط راه‌آهن وجود دارد که تورین-سالرنو و ونیز-سالرنو را به هم متصل می‌کنند. این خطوط در برخی از شهرهای بزرگ مانند میلان، بولونیا، رُم و ناپل ایستگاه دارند و متوقف می‌شوند.

اتوبوس

شبکه‌ی اتوبوس‌های ایتالیا، رو به افزایش است و اتوبوس‌های با مسافت طولانی، بیشتر و بیشتر در میان ایتالیایی‌ها محبوب می‌شوند. برای اطلاع از کلیه‌ی خطوط اتوبوس در شهر محل اقامت خود، می‌توانید از دفتر گردشگری محلی خود کمک بگیرید.


مترو

شما می‌توانید خطوط مترو را در رم، میلان، ناپل و تورین پیدا کنید. جنوا، کاتانیا و پروجا نیز دارای یک شبکه‌ی متروی کوچک هستند.

هزینه‌های حمل و نقل عمومی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه‌های حمل و نقل عمومی در ایتالیا، بر اساس منطقه و البته نحوه‌ی حمل و نقل، متفاوت است. با این حال، در اکثر شهرها، یک سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری، حدود 1.5 یورو (1.6 دلار آمریکا) هزینه دارد. بلیط سفر برای کل یک روز، می‌تواند از 4.5 یورو (4.9 دلار آمریکا) تا 12 یورو (13 دلار آمریکا) متغیّر باشد. گران‌ترین هزینه‌ی حمل و نقلی که ممکن است با آن مواجه شوید، در ونیز است که یک سفر با اتوبوس آبی، 6.5 یورو (7 دلار آمریکا) هزینه دارد.

در مورد تاکسی‌ها، یک تعرفه‌ی عادی از حدود 5 یورو شروع و سپس برای هر کیلومتر، 1.50 یورو محاسبه می‌شود. این بدان معنی است که سوار شدن به تاکسی که یک ساعت راه برود، می‌تواند از 12 تا 40 یورو برای‌تان هزینه دربر داشته باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
شهرهای دانشجویی در ایتالیا
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است... ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: