مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
انواع مجوز اقامت ایتالیا و شرایط دریافت آن ها

انواع مجوز اقامت ایتالیا و شرایط دریافت آن ها

چه کسانی می توانند برای مجوز اقامت دائم ایتالیا اقدام کنند؟

مهاجرت به ایتالیا نیازمند درخواست برای اقامت دائم قبل از اخذ تابعیت ایتالیا است. اقامت دائم برای هر دو شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که طبق قوانین مهاجرت این کشور برای دوره های مشخص در ایتالیا زندگی کرده اند، در دسترس است. اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند پس از 5 سال زندگی مستمر در ایتالیا برای اقامت دائم درخواست دهند، در حالی که شرایط برای شهروندان اتحادیه اروپا آسان تر است. افراد اگر قصد دارند که بیش از 90 روز یا 3 ماه در ایتالیا زندگی کنند، می توانند درخواست اقامت دائم کنند.

 اقامت دائم برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیز تحت طرح ویزای طلایی موجود است، با این حال که این برنامه مخصوص افراد ثروتمندی است که می خواهند بر اساس سرمایه گذاری به ایتالیا بروند. برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا مزایای مختلفی را به متقاضیان ارائه می دهد.

انواع مجوز اقامت در ایتالیا

دو نوع مجوز اقامت در ایتالیا وجود دارد: مجوز اقامت موقت و مجوز اقامت دائم. لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت دائم، در ابتدا باید ویزای اقامت موقت اخذ شود.

ویزای اقامت موقت را باید شهروندان غیر اتحادیه اروپا، هنگام ورود به ایتالیا دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا بدون اینکه مجبور باشند برای اقامت موقت درخواست دهند، فقط باید در اداره پلیس شهری که در آن هستند ثبت نام کنند. با این وجود در هر دو دسته، افراد باید قبل از درخواست اقامت دائم حداقل برای مدت 5 سال در ایتالیا زندگی کنند. مجوز اقامت می تواند توسط افراد زیر نیز کسب شود:

  • همسر متقاضی؛
  • والدین متقاضی؛
  • فرزندان خردسال متقاضی؛
  • کودکان بالای 18 سال به شرطی که توانایی تامین زندگی خود را داشته باشند.

به عبارت دیگر، متقاضی می تواند اعضای خانواده خود را هنگام نقل مکان، به ایتالیا بیاورد. با این حال متقاضی باید ثابت کند که از توانایی مالی کافی برای تأمین هزینه های خود و افراد تحت تکفل خود برخوردار است و همچنین مدرکی از رابطه خود با این افراد را ارائه دهد.




راه های اصلی اخذ اقامت دائم ایتالیا

شرایط خاصی برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که علاقه مند به اخذ اقامت دائم در ایتالیا هستند اعمال شده است. این افراد علاوه بر 5 سال زندگی در این کشور، باید ثابت کنند که پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خود را دارند و ایتالیایی را روان صحبت می کنند و همچنین با فرهنگ ایتالیا اشنا هستند. آنها همچنین باید سوابق کیفری پاک داشته باشند.

روش های مختلفی برای اخذ اقامت دائم ایتالیا وجود دارد:

  • براساس مجوز کار که به متقاضی اجازه داده می شود قبل از درخواست اقامت دائم، در ایتالیا کار و زندگی کند؛
  • براساس مجوز اقامت برای کارآفرینان که به شهروندان خارجی اجازه داده می شود تجارت خود را در اینجا راه اندازی کنند؛
  • براساس سرمایه گذاری در یک حوزه خاص، که توسط دولت ایتالیا تأیید شده است؛
  • بر اساس ویزای خود اشتغالی که به فرد خارجی امکان می دهد به عنوان یک تاجر مستقل در ایتالیا تجارت کند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: