مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند.

Politecnico di Milano

بالاترین رتبه دانشگاه ایتالیا با جایگاه 156 در جهان که بصورت ویژه در دوره های هنری و مهندسی خود رتبه ی بالایی دارد که در بین 20 دانشگاه برتر در دنیا با موضوع هنر و طراحی رتبه بندی میشود( رتبه پنجم) مهندسی عمران و ساختمان( رتبه هفتم) مهندسی مکانیک( رتبه هفتم) و معماری ( رتبه یازدهم)

فارغ التحصیلان برجسته پلی تکنیک شامل شیمیدان مشهور ایتالیایی گیولیو ناتا که جایزه نوبل شیمی را در سال 1963 برای کارش در پلیمرهای بالا گرفته است.

SCUOLA NORMALE SUPERIORE DI PISA

این دانشگاه از رتبه ی 167 زیاد دور نیست که در سال 1810 با حکم NAPOLEONIC تاسیس شد. این یک دانشگاه کوچک است که تنها حدود 600 دانشجو در آن ثبت نام کردند.

این دانشگاه در بین 300 دانشگاه برتر جهان برای کشاورزی قرار دارد و بالاترین امتیاز را در بین تمام دانشگاهای ایتالیا به دلیل تحقیقات خود برای هر عضو هیئت علمی دریافت میکند.(رتبه 18م در جهان)

SCUOLA SUPERIORE SANT’ANNA PISA

همچنین در پیزا این دانشگاه در رتبه ی 175 جهان در سال جاری قرار گرفته است.

که در سال 1987 از موسساتی که قبلا وجود داشته است شروع به کار کرده است.این دانشگاه به طور عمده در علوم کاربردی و بخشی از سیستم دانشگاه PISA در امتداد دانشگاه NORMALE SUPERIORE DI PISA و دانشگاه UNIVERSITA DI PISA فعالیت میکند.

UNIVERSITA DI BOLOGNA  

در سال 2019 در رتبه 180 جهان قرار گرفت. این دانشگاه مدعی است که یکی از اولین دانشگاهایی است که شروع به کار کرده ولی در واقع تاریخ دقیق تاسیس این دانشگاه مشخص نیست. اگر نام این دانشگاه آشنا به نظر میرسد این ممکن است به دلیل پیشرو بودن ایتالیا در آموزش عالی باشد. دانشگاه BOLOGNIA  نام خود را به فرآیند BOLOGNIA  میبخشد این پروژه در حال انجام برای سازگاری بیشتر سیستم ها و مدارک دانشگاهی در سراسر اروپاست.

SAPIENZA

این دانشگاه با رتبه 217 در جهان یکی از قدیمی ترین دانشگاهای جهان است  که رد سال 1303 تاسیس شده است. SAPIENZA  یکی از بزرگترین دانشگهای اروپاست که جمعیت دانشجویی زیادی دارد( حدود 112.500) که حدود 8.300 نفر از این تعداد ایتالیایی نیستند. این دانشگاه هفت برنده جایزه نوبل در بین فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی خود از جمله فیزیکدان و مخترع CARLO RUBBIA دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: