مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

کار در ایتالیا برای مهاجران انگلیسی زبان هیچ مشکلی ندارد، اما بستگی زیادی به زمینه ی کاری تان هم دارد. اما ممکن است در برخی مشاغل، ایتالیایی صحبت کردن، کلید به دست آوردن آن شغل باشد. باتوجه به نرخ بیکاری در ایتالیا، ممکن است بازار کار در این کشور بد باشد. با این وجود ما به شما نشان میدهیم که چطور فارغ از زمینه ی شغلی تان در ایتالیا کار پیدا کنید.  به یاد داشته باشید که صحبت به زبان ایتالیایی میتواند کلید رسیدن به یک شغل پایدار و روبه رشد در این کشور باشد. 

بیشتر کارکنان روزهای کاری منظمی از دوشنبه تا جمعه دارند. اگر به صورت مستقل مشغول به کار باشید مزایای ایجاد روزها و ساعات کاری باب میل خودتان از سختی ها و مشکلات ایجاد کسب و کار مستقل خودتان، بیشتر هستند. تمام کارکنانی که در تامین اجتماعی بیمه شده اند، میتوانند از مزایایی اعم از خدمات درمانی عمومی رایگان، حقوق بازنشستگی، مرخصی کار یا مزایای در مواقع نیاز برخوردار شوند. کارکنان مستقل، در یک طرح تامین اجتماعی متفاوت بیمه میشوند، و این بدان معناست که برخی مزایا ممکن است برای آنها اعمال نشوند. چه مستقل کار کنید و چه حقوق بگیر باشید، باید ماهیانه حداقل درآمد متوسط 1800 یورو (1980 دلار آمریکا) را داشته باشید.

مهاجرت به کشور ایتالیا در سال 2021

مهاجرت به ایتالیا در سال 2021 راه های مختلفی دارد هرچند معروف ترین مسیرها “مهاجرت تحصیلی به ایتالیا” و “مهاجرت کاری به ایتالیا” می باشد. البته اخذ ویزای کاری ایتالیا به سادگی ویزای کاری اتریش 2021 نمی باشد چرا که اتریش و آلمان ابتدائا به خارجی ها ویزای جستجوی کار می دهند تا با ورود به خاک این کشورها به دنبال کار باشند. اما برای پیدا کردن کار در ایتالیا فرد امکان حضور در خاک این کشور را ندارد ولی می بایست از یک کارفرمای ایتالیایی پیشنهاد شغلی اخذ نماید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

در واقع کارفرمای ایتالیایی باید ابتدا مجوز استخدام کارمندان خارج از اتحادیه اروپا را اخذ نماید سپس فرصت شغلی را آگهی کند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است آمار بیکاری در ایتالیا نشان داده شده و مشخص می شود با توجه به تعداد بالای افراد بیکاری در ایتالیا، شانس خارجی ها برای استخدام شدن چقدر پایین است.

سالدرصد بیکاری در ایتالیا
201412.7%
201511.9%
201611.7%
201711.2%
201810.8%
201910.5%
20209.8%

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

با توجه به نامحتمل بودن اخذ ویزای کاری بدون حضور در خاک ایتالیا افراد در غالب موارد از روش تحصیلی اقدام می کنند چراکه علاوه بر این که شهریه بسیاری از دانشگاه های دولتی ایتالیا پایین است و بورسیه های متعددی به دانشجویان داده می شود، هزینه زندگی در این کشور نیز کم تر از غالب کشورهای اروپای غربی از جمله اتریش و فرانسه می باشد. به عبارت دقیق تر شهریه دانشگاه های دولتی ایتالیا در سال 2021 با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و تابعیت فرد (تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا در مقابل با سایر کشورهای دنیا) سالیانه 0 تا 5000€ (یورو) می باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا البته خیلی بالاتر است هر چند غالب آن ها شهریه یکسانی از دانشجویان اتحادیه اروپا و سایر کشورهای دنیا اخذ می نمایند که به طور متوسط سالیانه 3000€ تا 35000€ (یورو) است.

آشنایی با بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

همان طور که در جدول نشان داده شد آمار بیکاری کشور ایتالیا در سال 2021 به طور کلی 9.8% است اما نباید از نظر دور داشت در برخی مناطق علی الخصوص مناطق جنوبی این کشور این آمار بیشتر است و به 28% نیز می رسد. به همین دلیل دانشجویان با توجه به این که در صورت پیدا کردن کار می توانند اقامت خود در ایتالیا را تمدید نمایند باید قبل از انتخاب دانشگاه توجه کنند بهترین شهرهای ایتالیا برای کار کدامند. با توجه به موارد مختلف از جمله تعداد فرصت های شغلی، امکانات رفاهی و غیره، شهرهای بولونیا، فلورانس، رم و میلان از بهترین شهرهای ایتالیا برای کار هستند.

هزینه زندگی در بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

میزان هزینه زندگی در ایتالیا بستگی به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد دارد اما به طور کلی ایتالیا نسبت به ایسلند، ایرلند، انگلستان، اتریش، سوئیس، دانمارک، سوئد، فنلاند، هلند، نروژ و… ارزان تر و در مقایسه با کشورهای لهستان، مجارستان، اسلواکی، اسلوونی، آلبانی و یونان گران تر می باشد.




البته دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه های دانشجویی، اجاره اشتراکی منزل و به طور کلی با صرفه جویی، هزینه زندگی خود در رم، میلان، فلورانس و بولونیا را به ترتیب به 850€ (یورو)، 850€ (یورو)، 800€ (یورو) و 750€ (یورو) نیز برسانند. هرچند تحصیل در مجارستان به دلیل شهریه پایین و هزینه کم زندگی ارزان تر از ایتالیا خواهد بود و به منظور محاسبه دقیق تر در جدول ذیل قیمت برخی اقلام در این دو کشور با هم مقایسه شده اند:

اقلامقیمت در مجارستان (یورو)قیمت در ایتالیا (یورو)
یک وعده غذایی در رستوران5.6215
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد4.58
بطری آب معدنی0.691.02
یک قرص 500 گرمی نان0.611.59
یک کیلوگرم برنج0.871.92
یک کیلوگرم فیله مرغ3.938.34
بلیت وسایل حمل و نقل عمومی0.981.5
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه373.14616.72
اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه689.411112.65

متوسط درآمد در بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

در شهرهای مذکور یعنی رم، میلان، فلورانس و بولونیا علاوه بر این که فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد، متوسط درآمد افراد نیز بیشتر از شهرهای کوچک است. البته میزان دقیق درآمد را نوع حرفه فرد، سال های سابقه کاری، مهارت ها و… مشخص می نماید؛ متوسط درآمد سالیانه در کشور ایتالیا با توجه به آمار اعلامی از سوی وبسایت average salary survey در سال 2021 به میزان 33031€ (یورو) می باشد.

پردرآمدترین مشاغل در کشور ایتالیا

همان طور که گفته شد یکی از عوامل تعیین کننده در میزان درآمد افراد، نوع حرفه آن ها می باشد؛ به عنوان مثال در ایتالیا در سال 2021 رشته مدیریت اجرایی جزو پولسازترین مشاغل بوده است و فردی که در این زمینه تحصیل کرده و بالای 5 سال سابقه کار دارد سالیانه به طور متوسط 90000€ (یورو) درآمد خواهد داشت. پایین ترین درآمد در ایتالیا نیز مختص افرادی است که در حیطه خدمات از جمله اتوشویی، نظافت منزل و… مشغول به کار می باشند که سالیانه به طور متوسط 23000€ (یورو) اخذ می نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی س ...

بیشتر بخوانید
تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: