مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با کشور ایتالیا

آشنایی با کشور ایتالیا

وقتی به کشور دیگری می‌روید، جزئیات عملی وجود دارد که ممکن است از یادتان برود. فرودگاه‌ها و سفارتخانه‌های مهم و اصلی آن کشور در کجا واقع شده‌اند؟ شماره‌های اضطراری چیست؟ تعطیلات عمومی چه زمانی هستند؟ در اینجا، چند حقیقت راجع به ایتالیا در اختیار شما قرار می‌گیرد که نقل مکان شما را به این کشور، راحت‌تر خواهد کرد.

  • نام کشور: جمهوری ایتالیا، Repubblica Italiana
  •  نوع دولت: جمهوری واحد پارلمانی
  •  پایتخت: رُم، Roma
  •  واحد پولی: یورو (€)
  •  زبان: ایتالیایی زبان رسمی ایتالیاست
  •  مذهب: رومن کاتولیک که حدود 70٪ جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد
  •  مناطق زمانی: (CET) UTC + 1)) و UTC + 2 (CEST))
  •  شماره‌ی اضطراری: 112
  •  کُد تماس: 39+
  •  ولتاژ: 230 ولت، 50 هرتز؛ نوع خروجیF ، C ، E یا L

ایتالیا کشوری است که در جنوب اروپا قرار گرفته است. این کشور علاوه بر زیبایی از فرهنگ غنی و باقدمتی هم برخوردار می باشد. مردم این کشور به غذا و خورد و خوراکشان اهمیت می دهند به همین دلیل غذاهای ایتالیا در سراسر جهان شهرت دارد و از طعم دل پذیری برخوردار هستند. ایتالیا مساحتی به 333/301 کیلومترمربع بوده و حدود 61 میلیون نفر جمعیت دارد. از این اعداد و ارقام می توان فهمید که ایتالیا کشور کوچکی نیست.

کشور ایتالیا حدود 2.000.000 کیلومتر مرز مشترک دارد. ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس همسایه است. نکته جالب در مورد نقشه کشور ایتالیا این است که نقشه این کشور شبیه چکمه است، به همین دلیل این کشور به عنوان چکمه شهرت دارد. دو کشور واتیکان و سان مارینو کاملا مستقل هستند که درون خاک ایتالیا قرار دارند و همچنین یک تکه از خاک ایتالیا به نام کامپیونه در خاک سوئیس قرار دارد. بلندترین نقطه این کشور کوه مونته بیانکو است که 4.748 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و همچنین کمترین ارتفاع از سطح دریای مدیترانه را دارد. شهر رم، پایتخت ایتالیا، به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه پاپ بود و همچنین در سال های پیاپی مرکز سیاسی و مذهبی تمدن غرب به شمار می رفت. برای سفر به ایتالیا نیاز به ویزای ایتالیا خواهید داشت.


فرهنگ و زبان مردم ایتالیا

مردم کشور ایتالیا به زبان های مختلفی صحبت می کنند و این اتفاق نتیجه مهاجرت قوم های مختلفی در زمان های باستان به این کشور می باشد. با این حال زبان رسمی این کشور، زبان ایتالیایی است و مردم این کشور خیلی کم به زبان انگلیسی تسلط دارند. بنابراین اگر می خواهید به کشور ایتالیا سفر کنید بهتر است تا حدودی زبان ایتالیایی را یاد بگیرید. اصلی ترین مذهب در کشور ایتالیا، کاتولیک رومی است. البته این مسئله اصلا جای تعجب ندارد، چون شهر واتیکان قطب این مذهب و محل زندگی پاپ، درست در قلب شهر رم می باشد. البته این دین، دین رسمی کشور ایتالیا نیست اما بیش از 80 درصد مردم اعلام کرده اند که کاتولیک هستند و همچنین مسلمانان نیز حدود 7 درصد از کل جمعیت ایتالیا را تشکیل می دهند.

فرهنگ مردم کشور ایتالیا به فرهنگ ایران بسیار نزدیک است. به همین دلیل ایرانیان هنگام سفر به این کشور همچون دیگر کشورهای غربی احساس غریبی نمی کنند. کشور ایتالیا در رفاه اجتماعی قرار دارد و مردم این کشور در آسایش کامل زندگی می کنند و افراد کمی در این کشور پیدا می شود که بی کار و بدون شغل باشند. در این کشور موزه های بسیار زیادی وجود دارد و مردمان ایتالیا به هنر بسیار علاقه مند هستند چرا که از دوران روم باستان هنر در ایتالیا تغییر شکل داده و روز به روز در این زمینه پیشرفت کرده است. موسیقی، نقش مهمی در فرهنگ ایتالیا دارد. پیانو و ویولون که هردو در ایتالیا اختراع شده اند و فرم های موسیقی کلاسیک مانند سمفونی، کنسرتو و سونات در این ایتایل شکل گرفته اند. هنر موسیقی در کشور ایتالیا به شدت تحت تاثیر تاریخ است چون موسیقی سنتی ایتالیا در هر منطقه ای متفاوت است. دریافت وقت سفارت ایتالیا از مراحل سفر به ایتالیا می باشد.

وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور ایتالیا

واحد پول این کشور یورو می باشد. ایتالیا یکی از 7 کشور برتر صنعتی جهان است به همین علت عضو سازمان تجارت جهانی شده است. اقتصاد کشور ایتالیا روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است. کشور ایتالیا یکی از کشور ها اروپایی است که منابع طبیعی و غیر طبیعی بسیاری دارد و انتخاب بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود. این کشور از طریق صادرات و واردات سالانه درآمد بسیار خوبی را بدست می آورد. از مهم‌ترین صنایع کشور ایتالیا می توان به صنایع فلزکاری، ماشین آلات، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه، مواد غذایی ، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و جنگ افزار اشاره کرد. از محصولات کشاورزی ایتالیا می توان گندم، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، ماهی، گاو و خوک را معرفی کرد.

سیاست ایتالیا بر اساس حکومت جمهوری اداره می شود. رئیس جمهور ایتالیا برای دوره هفت ساله از طریق رای نمایندگان مجلس و تعدادی از وکلای منطقه ای انتخاب می شود. شخص رئیس جمهور، نخست وزیر را معرفی می کند و مابقی وزرا توسط نخست وزیر  معرفی و انتخاب می شوند. مجلس سنا با 315 عضو و مجلس نمایندگان با 630 عضو، دو مجلس اصلی دولت ایتالیا محسوب می شود. اعضای مجلس سنا به صورت مستقیم با رای مردم برای مدت 5 ساله انتخاب می شوند، سن قانئنی برای رای دادن در کشور ایتالیا، 18 سالگی است اما برای رای دادن اعضای مجلس سنا باید 25 سال داشت.

آب و هوای کشور ایتالیا

آب و هوای کشور ایتالیا مدیترانه ای است. این کشور تابستان های گرم و خشک و زمستان های سردی دارد و اغلب روزها برفی است. کسانی که به اسکی علاقه دارند، تاریخ سفرشان را فصل زمستان انتخاب می کنند. اما بهترین زمان سفر به کشور ایتالیا، فصل بهار است چون در این مدت هوا آفتابی و خنک است و گرمای شدید و اذیت کننده ای ندارد. در این فصل شهر آبی ئنیز هوای بسیار مطلوبی دارد و به راحتی می توانید بازدید داشته باشید.


جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور ایتالیا

بر اساس تحقیقاتی که سازمان یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا قرار دارد. بنابراین بهترین مقصد گردشگری در کل جهان است، شهرهای مهم هنری ایتالیا مثل رم، ونیز و فلورانس بدون شک سالانه از مسافران زیادی میزبانی می کنند.

شهر رم

شهر رم به عنوان پایتخت کشور ایتالیا، یکی از تاریخی ترین شهرهای اروپا به شمار می رود که سنت و فرهنگ خود را همچنان تا به امروز حفظ کرده است. این شهر قدمتی بیش از 2500 سال دارد. بناهای تاریخی و موزه های زیادی در شهر رم وجود دارد که چند روز زمان می برد تا از همه آنها دیدن کنید. در شهر رم انواع مجسمه های خارق العاده وجود دارد که اثر بزرگانی همچون میکل آنژ و داوینچی می باشند.

کلوسئوم

این بنا شهرت زیادی دارد در واقع هر توریستی که به ایتالیا سفر می کند حتما از کلوسئوم دیدن می کند. این سازه متعلق به دوران رم باستان است که در دوره های مختلف آسیب دیده و تا حدودی تخریب شده است. اگر به دنبال معماری و هنر ایتالیا هستید از کلوسئوم بازدید کنید.

کلیسای جامع میلان

این کلیسا در شهر میلان واقع شده است. کلیسای جامع دوئومو یا کلیسای جامع میلان از بزرگترین کلیساهای تاریخ اروپا محسوب می شودن. معماری این کلیسا سبک گوتیک می باشد و از سنگ های مرمر براق استفاده شده است.

برج پیزا

نماد کشور ایتالیا برج پیزا می باشد، هر توریستی که از ایتالیا خارج می شود حتما عکسی با برج پیزا همراه خود می برود. این برج که به صورت طبیعی کج توسط معری به نام پیزانو ساخته شده است، امروزه یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا شده است.

کانال گرند

گرند یکی از کانال های اصلی و معروف شهر ونیز ایتالیا است که بیشترین بار ترافیکی و حمل و نقل شهر را به عهده دارد. اگر با قایق به کانال گرند رفتید، می توانید از منطقه یونانی واتیکان و کاخ های اطراف آن لذت ببرید. بر روی این کانال رستوران، کافه و بازارهای محلی هم وجود دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

گردش در شهر ونیز
گردش در شهر ونیز

ونتو به ‌لطف ونیز ــ شهر مرکزی این منطقه ــ نخستین مقصد توریستی، از حیث تعداد بازدید کنندگان، در ایتالیا و یکی از نخستین‌ها در اروپا است؛ اما تنها دلیل سفر به ای ناحیه، آب های شگفت انگیز نیست. ...

بیشتر بخوانید
گردش در شهر سیسیلی
گردش در شهر سیسیلی

سیسیل بزرگترین جزیره در ایتالیا و دریای مدیترانه‌ است، سرزمینی شگفت با تاریخی غنی و سنت‌هایی مستحکم، مکانی که در آن هنر و فرهنگ با زیبایی‌های شگفت‌ انگیز طبیعت در هم تنیده‌اند. ...

بیشتر بخوانید
گردش در Apulia ایتالیا
گردش در Apulia ایتالیا

آشپزی آپولیایی سبکی کم ‌تنوع، مبتنی بر مواد ساده و معدود، دارد، اما از نظر محصولات زراعی منطقه غنی است. سبزیجاتی همچون کاسنی، چیمه دی راپا، گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان و فلفل همیشه با هر نوع غذایی همراه‌اند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: