مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد، اما تحصیل در ایتالیا چگونه است؟ صادقانه بگویم، حتی نوشتن این مقاله، اشک شوق را در گوشه‌ی چشمانم جمع می‌کند.

اما این دقیقاً به چه به معناست؟ چگونه باید آماده‌ی گرفتن مدرک خود در ایتالیا شوید؟ بهترین گزینه‌های تحصیلی در ایتالیا کدام گزینه‌ها هستند؟ و قبل از رفتن به این کشور، از چه چیزهایی باید آگاه شوید؟

1- ایتالیا دارای گزینه‌های تحصیلی مناسبی است

ایتالیا، اگرچه برای معماری، هنر، غذا و مافیای خود معروف است، اما دارای دوره‌های تحصیلی گوناگونی است که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را انتخاب کنید.

اگرچه گزینه‌‌های تحصیلی در ایتالیا، ممکن است متفاوت باشد، شما باید بدانید که بر اساس اطلاعات ما، محبوب‌ترین و پُرطرفدارترین دوره‌ی تحصیلی در میان دانشجویان خارجی از قرار زیر است:

  •  کارشناسی تجارت و مدیریت
  •  کارشناسی اقتصاد
  •  کارشناسی علوم اجتماعی
  •  کارشناسی هنر و طراحی

2- ایتالیا برای دانشجویان، محیط گرم و مناسبی است

آیا می‌دانستید دانشجویان رشته‌ی معماری در ایتالیا، می‌توانند رایگان به موزه‌ها بروند؟

البته که نمی‌دانستید. به همین دلیل هم هست که باید بروید و در ایتالیا تحصیل کنید.

صادقانه بگویم، ایتالیا ترکیب فوق‌العاده‌ای از هزینه‌های آموزشی مناسب، زندگی دانشجویی جذاب، هزینه‌های پایین زندگی و تجارب دانشجویی شگفت‌انگیز است. دانش و دانشجو در این کشور، ارزش زیادی دارد و قدر می‌بیند.

در نهایت، بسته به کشور زادگاه خود، شما باید شرایط صدور ویزای دانشجویی را در ایتالیا بررسی کنید.


3- ایتالیا دارای چند دانشگاه بزرگ است

بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه اروپاست و از سال 1808، بدون توقف مشغول فعالیت‌های آموزشی بوده است.

اگرچه می‌توانیم حدس بزنیم که پشت آن میزها و صندلی‌ها، چه داستان‌هایی نهفته است، اما ما شما را به این دانشگاه قدیمی نمی‌فرستیم.

به‌جای آن، ما به شما دانشگاه‌های زیر را توصیه می‌کنیم:

  •  Università Cattolica del Sacro Cuore در میلان
  •  Free University of Bozen-Bolzano, in Bolzano در بولزانو- بوزن
  •  Vita-Salute San Raffaele University در میلان
  •  Nuova Accademia di Belle Arti Milano (NABA) در میلان
  •  Swiss School of Management در رم

4- تمام شهرهای ایتالیا زیبایی‌های خاص خود را دارا هستند

شهرهای ایتالیا همچون چیپس‌های سیب‌زمینی هستند: نمی‌توانید فقط به یک چیپس بچسبید.

انتخاب یک شهر در ایتالیا، می‌تواند سخت- اگر نه غیرممکن- باشد، چون تمام شهرها، خیلی از هم متفاوت هستند و فرهنگ و تاریخ غنی و جذاب خود را دارا می‌باشند.

از میلان که تنها شهری بود که موفق شد از طاعون فرار کند تا فلورانس که بعد از درگیری با شهر مجاور خود- پیزا- که تلاش می‌کرد فلورانس را از طریق تحریم فرستادن نمک، وادار به تسلیم کند و این امر باعث شد نان بدون نمک در فلورانس پخته شود، انتخاب شهری مناسب در بین شهرهای ایتالیا، کاری واقعاً سخت است.

5- شما به شکل جالبی، فارغ‌التحصیل خواهید شد

تصور کنید که یک لباس احمقانه و شرم‌آور پوشیده‌اید و تنها بر روی سکویی ایستاده‌اید و افراد به‌سمت شما تخم‌مرغ و سس کچاپ پرتاب می‌کنند، در حالیکه کل خانواده‌تان در حال تماشای این صحنه هستند و هورا می‌کشند و پشت‌تان کاریکاتوری از شما قرار دارد.

نه، ما در حال بازگو کردن کابوس‌های شب گذشته‌تان نیستیم. ما در حال توصیف یک مراسم شایع فارغ‌التحصیلی در ایتالیا هستیم.

هِی .... ما به شما گفتیم در ایتالیا، دانش و دانشجو ارزش زیادی دارد و قدر می‌بیند.

6- تامین هزینه‌های خود، مثل آب خوردن است.

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است. قطعاً، بسته به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید، قیمت‌ها ممکن است متغیّر باشد.

معمولاً اگر تمایل به زندگی در شهرهای کوچکی همچون بولزانو و بولونیا دارید، باید حدود 900 یورو در ماه کنار بگذارید، در حالیکه میلان و رم با حدود 1200 یورو در ماه، کمی گران‌تر هستند.

هزینه‌های آموزشی، از سوی دیگر، به نوع دانشگاه انتخابی‌تان- خصوصی یا دولتی- نیز بستگی دارد. برای مثال، دانشگاه‌های دولتی تا 1000 یورو و دانشگاه‌های خصوصی از 1800 تا 4000 یورو در سال هزینه دارند.

قطعاً، اگر فکر می‌کنید تامین هزینه‌های آموزشی و زندگی در ایتالیا، ممکن است سخت باشد، می‌توانید بورسیه‌های موجود در دانشگاه‌های ایتالیا را بررسی کنید.

صادقانه بگویم، در اینجا نمی‌توانم تمام دلایل شگفت‌انگیز زندگی در ایتالیا را بیان کنم: غذا، لهجه‌ی آهنگین زبان ایتالیایی و ... که با تمام آن‌ها آشنا هستید.

یک نکته‌ی مهم در اینجا این است که اگر در ایتالیا تحصیل کردید، از تمام مراحل تحصیلی خود، شگفت‌زده خواهید شد. و در سال‌های تحصیلی خود، در مکانی زیبا و جذاب زندگی خواهید کرد، جاییکه روزانه با 'سندروم فلورانس' از خواب بیدار می‌شوید.

اما هر تصمیمی که گرفتید، ما برای شما بهترین آرزوها را می‌کنیم و اُمیدواریم به یاد داشته باشید تا از حضور در ایتالیا، لذت ببرید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: