مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
با ایتالیا آشنا شوید

با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ایتالیا جزو قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاهای جهان هستند.

گذشته از تمدن عظیم رم، ایتالیا سابقه ی طولانی در پیشرو بودن و نوآوری دارد. چهره های برجسته ی رم شامل کاوشگرانی همچون کریستوف کلمبوس و مارکوپولو و انریکه فرمی( فیزیکدانی که اولین راکتور هسته ای جهان را ساخت)

لئوناردو داوینچی که اثبات کرد جهان مسطح نیست. الساندرو ولتا که در زمینه برق تحصیل کرد(کاشف واحد ولت) گالیله که چهار قمر را در اطراف سیاره مشتری کشف کرد و همچنین تلسکوپ را اختراع کرد و ثابت کرد که زمین به دور خورشید میچرخد.

تا اینجا فقط برای مبتدیان بود. فهرست متفکران و مخترعان ایتالیایی ادامه دارد. از عینک آفتابی و دستگاه های ساخت اسپرسو گرفته تا اتومبیل ها و ادکلن.

ریشه و منشا کلمه دانشگاه نیز به ایتالیا نسبت داده شده است

و اعتقاد بر این است که دانشگاه    BOLOGNA یکی از قدیمی ترین دانشگاهای جهان است. سپس خانه های معروف و مدرن ایتالیایی و البته غذاهای معرکه...

حدود 90 دانشگاه در ایتالیا وجود دارد که بودجه  اکثریت آنها به صورت مردمی تامین میشود.

همچنین چندین مرکز تخصصی فوق لیسانس پلی تکنیک و آکادمی های غیره که بخشی از آموزش عالی را تشکیل میدهند.

تحت نظارت دانشگاه BOLOGNIA  ایتالیا سیستم نظارتی NUOVO  را پیاده سازی کرده است که جایگزین سیستم VECCHIO سابق است.

آموزش عالی در ایتالیا اکنون شامل یک دوره سه ساله لیسانس به نام LAURA TRIENNADE  است که میتوانند به دنبال مدرک کارشناسی ارشد دو ساله باشد.

یک سیستم اعتباری وجود دارد که میتواند میزان کار مورد نیاز  برای گذراندن هر دوره را مشخص کند ( بطور مثال 25 ساعت کار= یک اعتبار) وهمچنین فرصتی برای تغییر دوره خود یا ادامه تحصیل در خارج از کشور بعد از سه سال. 

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته حقوق هستند باید 5 سال از دوره LAURA MIGISTRALE  را بگذرانند در حالی که دانشجویان پزشکی باید مدرک تحصیلی 6 ساله بگیرند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
شهرهای دانشجویی در ایتالیا
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است... ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم برای شروع تحصیل در ایتالیا
هشت قدم برای شروع تحصیل در ایتالیا

ایتالیا- چه برای تحصیل و چه برای سفر- کشور شگفت‌انگیزی است، اما به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، می‌توانید هر دو- سفر و تحصیل- را همزمان انجام دهید. دانشگاه بولونیا در ایتالیا، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است که سیستم فعلی دانشگاهی در جهان، مدیون تاسیس ای ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: