مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هفت فایده داشتن شهروندی ایتالیا

هفت فایده داشتن شهروندی ایتالیا

ایتالیا کشوری جذاب برای مهاجرت است، نه تنها به این دلیل که یکی از زیباترین کشورهای اروپا است بلکه به دلایل کاربردی تری مانند دسترسی به اتحادیه اروپا از نظر بازار کار برای برخی و تجارت برای برخی دیگر. اخذ تابعیت ایتالیا مزایای مختلفی به همراه دارد که یکی از مهمترین آنها مهاجرت به یکی از کشورهای مرفه اروپا از نظر اقتصادی است. ایتالیا همچنین درها را به روی کسانی که می خواهند در اتحادیه اروپا کار کنند می گشاید.

مزایای اصلی تابعیت ایتالیا

در اینجا 7 مورد از مهمترین مزایای اخذ تابعیت ایتالیا آورده شده است:

  • امکان کار در ایتالیا و 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا؛
  • امکان تحصیل در ایتالیا، و همچنین در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا؛
  • دسترسی به خرید املاک و مستغلات در ایتالیا بر اساس برنامه ویزای طلایی یا کسب ساده تابعیت؛
  • تابعیت دوگانه برای کسانی که می خواهند تابعیت اولیه خود را حفظ کنند نیز امکان پذیر است؛
  • امکان شروع کار به عنوان یک شهروند ایتالیایی و دریافت مزایای مختلف مالیاتی؛
  • امکان حرکت آزادانه در سراسر اروپا (اتحادیه اروپا و منطقه شینگن)؛
  • دسترسی به خدمات آموزشی و سیستم بهداشت ملی ایتالیا؛

کار و زندگی در ایتالیا

مهمترین مزیت اخذ تابعیت ایتالیا امکان زندگی و کار بدون استرس است. پس از این که به یک شهروند ایتالیا تبدیل شدید، دیگر نیازی به فکر کردن در مورد دوره های تمدید ویزا نخواهید داشت. همچنین، تابعیت ایتالیا اجازه دسترسی به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را می دهد.

تحصیل در ایتالیا

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که براساس ویزای تحصیلی به ایتالیا نقل مکان می کنند، می توانند پس از اتمام تحصیل در انجا بمانند. ما این را به عنوان مزیت اخذ تابعیت ایتالیا ذکر می کنیم زیرا ایتالیا تنها کشور اتحادیه اروپا است که حق تبدیل ویزای دانشجویی به مجوز اقامت برای کار را ارائه می دهد.

امکان خرید و فروش املاک و مستغلات

امکان خرید و تملک ملک در ایتالیا یکی از مزایای مهم تابعیت ایتالیا است و حتی اگر این امر از طریق اقامت توسط طرح سرمایه گذاری برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا امکان پذیر باشد، این امر ملزم به خرید املاک با ارزش خاص است، با این وجود، شهروندان ایتالیا هنگام شروع مراحل خرید دیگر با چنین الزامی مواجه نیستند.




تابعیت دوگانه

برای اتباع کشورهای خاص، دریافت تابعیت دوگانه حتی پس از گرفتن پاسپورت ایتالیا نیز امکان پذیر است. این برای آن ها حقوق هر دو کشور را به همراه خواهد داشت. 

تجارت راه بیاندازید و از مزایای مالیاتی بهره مند شوید

کارآفرینی یکی از مهمترین مزایای اخذ تابعیت در ایتالیا است، زیرا که راه اندازی یک شرکت به عنوان شهروند این کشور بسیار آسان تر است. جدا از این، شما از مزایای مختلف مالیاتی برخوردار خواهید بود.

اعتبار پاسپورت ایتالیا در اروپا

شما به عنوان یک شهروند ایتالیایی اجازه سفر آزادانه به تمام کشورهای اروپایی و منطقه شینگن را خواهید داشت. این یک مزیت عالی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است که برای دریافت تابعیت ایتالیا اقدام کنند. 

دسترسی به سیستم های آموزشی و مراقبت های بهداشتی مطلوب در ایتالیا

ایتالیا از بهترین سیستم های آموزشی و مراقبت های بهداشتی در اروپا برخوردار است و همه شهروندان این کشور به آنها دسترسی دارند. این حق به محض دریافت تابعیت ایتالیا به فرد داده می شود و همچنین به عنوان شهروند ایتالیا حق رأی خواهید داشت.

طبق نظرسنجی منتشر شده توسط کمیسیون اروپا در مارس 2019: 

  • 4.4 میلیون نفر در سال 2017 به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند.
  • از این 4.4 میلیون نفر، تقریباً 2 میلیون نفر شهروند غیر اتحادیه اروپا محسوب می شوند، در حالی كه 1.3 میلیون نفر شهروند اتحادیه اروپا بودند كه از یك كشور به كشور دیگر مهاجرت می کردند.
  • از مجموع این مهاجران، ایتالیا در مجموع از 343.000 نفر پذیرایی کرده است.
  • در میان 343.000 مهاجر، 240.000 نفر شهروند غیر اتحادیه اروپا بودند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: