مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اخذ شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

اخذ شهروندی ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

روش های مختلفی وجود دارد که شهروندان خارجی می توانند برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کنند. خبر خوب این است که در سال های اخیر، ایتالیا وارد صف کشورهایی شده که برنامه هایی را برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری، که به ویزای طلایی ایتالیا نیز معروف است، فراهم کرده است. آخرین تغییر در خصوص تابعیت از طریق برنامه سرمایه گذاری، در جولای سال 2017 ارائه شده.

شهروندان خارجی کشورهای غیر اتحادیه اروپا که می خواهند از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا مهاجرت کنند، ابتدا مجوز اقامت دائم را دریافت می کنند که بعداً می تواند آن را به پاسپورت ایتالیا تبدیل کنند. ما می توانیم در تلاش شما برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا به شما کمک کنیم.

برنامه ویزای طلایی ایتالیا

برنامه اصلی که براساس آن شهروندان خارجی می توانند اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت را با سرمایه گذاری در ایتالیا بدست آورند، برنامه ویزای سرمایه گذار نامیده می شود. با این وجود، این برنامه اغلب به نام های مختلفی شناخته می شود، از جمله تابعیت با سرمایه گذاری، ویزای طلایی ایتالیا و غیره. برنامه ویزای سرمایه گذار جدا از اختصاص آن به شهروندان غیر اتحادیه اروپا، افراد با ارزش خالص بالایی را که می توانند سهم قابل توجهی در اقتصاد و جامعه ایتالیا داشته باشند، هدف قرار می دهد. به همین دلیل است که کسانی که علاقه مند به مهاجرت به ایتالیا از طریق دریافت تابعیت توسط برنامه سرمایه گذاری/ ویزای طلایی ایتالیا هستند، نیاز به سرمایه گذاری های خاص دارند.

ما در پروسه دریافت ویزای طلایی در ایتالیا تجربه لازم را داریم و همچنین می توانیم به تجار خارجی کمک کنیم تا برای ویزاهای کارآفرینی ایتالیا اقدام کنند.




راه های اصلی اخذ تابعیت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها شهروندان خارجی می توانند با سرمایه گذاری در ایتالیا/ ویزای طلایی ایتالیا، تابعیت دریافت کنند. سیاست های مهاجرتی ایتالیا شرایط مناسب را برای همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند به اینجا نقل مکان کنند فراهم می کند، و در خصوص شهروندان اتحادیه اروپا، این شرایط برای آن ها ساده تر است. برای برقراری تعادل بین این الزامات ساده که برای شهروندان اتحادیه اروپا اعمال می شود و موارد سختگیرانه ای که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا تحمیل می شود، مقامات این طرح هایی به اصطلاح اقامت و تابعیت توسط طرح های سرمایه گذاری را برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارند ایجاد کرده اند.

مسیرهای اصلی دریافت تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا، برنامه ویزای سرمایه گذار (ویزای طلایی ایتالیا) و برنامه StartUp (استارت آپ) است که به ویزای استارت آپ (Visa Italia StartUp) و Italia StartUp Hub تقسیم می شود. به غیر از این موارد، گزینه های ارزان تری برای کسانی که می توانند بر اساس ویزای کارآفرینی و مجوز اقامت خود اشتغالی به ایتالیا مهاجرت کنند، نیز وجود دارد.

شرایط اخذ تابعیت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

کسانی که می خواهند از طریق تابعیت بوسیله سرمایه گذاری، به ایتالیا مهاجرت کنند باید شرایط زیر را رعایت کنند: 

  • آنها باید در زمان شروع پروسه درخواست حداقل 18 سال داشته باشند؛
  • آنها باید سوابق کیفری پاک داشته باشند و از نظر بهداشتی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند که باید مستند باشد؛
  • آنها باید حداقل نیم میلیون یورو در یک استارت آپ (شرکت نوپا) سرمایه گذاری کنند که در یک زمینه نوآورانه فعالیت می کند یا؛
  • حداقل یک میلیون یورو در یک شرکت ایتالیایی سرمایه گذاری کنند که دارای معیارهای خاصی است که توسط دولت تحمیل شده است، یا؛
  • حداقل یک میلیون یورو در پروژه ای سرمایه گذاری کنید که تأثیر مثبتی بر اقتصاد ایتالیا دارد یا؛
  • با خرید اوراق قرضه مصوب و صادر شده توسط دولت ایتالیا حداقل 2 میلیون یورو سرمایه گذاری کنید.

همانطور که در بالا مشاهده کردید، حداقل مبلغی که تحت آن تابعیت از طریق سرمایه گذاری/ ویزای طلایی ایتالیا می توان دریافت کرد، نیم میلیون یورو است و وجوه باید با شواهدی مبنی بر اخذ قانونی آنها اثبات شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت از طریق ویزای سرمایه گذاری یا ویزای طلایی ایتالیا

روش اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا/ ویزای طلایی ایتالیا کاملاً قابل تمدید است، مگر اینکه کلیه اسناد مطابق با الزامات وضع شده توسط مقامات تهیه شود. از این لحاظ، یک شهروند خارجی که می خواهد با سرمایه گذاری در ایتالیا پاسپورت دوم را بدست آورد، قبل از شروع مراحل، لازم است گواهی عدم منع (nulla osta) را دریافت کند. این گواهی باید 6 ماه قبل از ورود به ایتالیا تهیه شود (این مدت زمان صدور ویزای سرمایه گذار نیز می باشد).

متقاضی همچنین باید یک گذرنامه معتبر داشته باشد، باید اطلاعات مربوط به وجوه مورد نظر برای سرمایه گذاری (بیانیه بانکی) و اثبات نحوه به دست آوردن پول را ارائه دهد. گواهی بهداشت نیز باید به همراه سایر مدارک ضمیمه شود. شهروندان خارجی که اعضای خانواده خود را از طریق تابعیت تحت برنامه سرمایه گذاری/ ویزای طلایی، به ایتالیا می آورند نیز باید اطلاعات مربوط به آنها را ثبت کنند. 

طرح ویزای استارت آپ ایتالیا

برنامه ویزای استارت آپ ایتالیا یکی از ابتکاری ترین مجوزهای اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا است، زیرا مقامات در اینجا می خواهند گزینه های مختلفی را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا مهاجرت کنند، را فراهم کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، این طرح از دو برنامه StartUp Visa و StartUp Hub تشکیل شده است. حتی اگر آنها راه حل های مشابهی برای مهاجرت ارائه دهند، تفاوت هایی نیز بین آنها وجود خواهد داشت. ویزا استارت آپ براساس قوانین استارت آپ ایتالیا است که از سال 2012 به اجرا درآمده؛ این طرح به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا با راه اندازی شرکت در این کشور از طریق ویزای سرمایه گذاری/ ویزای طلایی ایتالیا تابعیت بگیرند.

برای پیوستن به این طرح، باید شرایط زیر را رعایت کنید: 

  • شرکت نوآور باید یک شرکت تازه تاسیس (حداکثر 5 سال) باشد که در بخش فناوری فعالیت کند؛
  • شرکت باید یک نهاد محدود باشد که نمی تواند در بازار سهام وارد شود؛
  • دفتر مرکزی آن باید در ایتالیا یا هر کشور دیگر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باشد، اما در مراحل بعدی می تواند شعبه ای در ایتالیا داشته باشد.
  • گردش مالی سالانه شرکت زیر 5 میلیون یورو باشد.
  • در خصوص شرکت های قدیمی تر، نباید به هیچ وجه در گذشته نداشته باشد و در اینده نیز رخ ندهد.

توجه به این نکته مهم است که شرکت نمی تواند نتیجه ادغام، تملک یا تصرف در بازار باشد. این شرکت باید توسعه، تولید و بازاریابی کالاها یا خدمات نوآورانه را به عنوان فعالیت اصلی داشته باشد. سایر شرایط لازم برای افرادی که می خواهند از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا به تابعیت برسند، شامل موارد زیر است:

  • حداقل 15٪ از هزینه های سالانه یا گردش مالی(هر کدام که ارزش بیشتری داشته باشد) باید به فعالیت های تحقیق و توسعه (R&D) اختصاص یابد.
  • حداقل 1/3 کارمندان باید دانشجو یا محقق دکترا باشند یا حداقل 2/3 از کارکنان دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.
  • این شرکت باید حق ثبت اختراع یا نرم افزار که تحت شرایط مالکیت معنوی قرار دارد، داشته باشد.

گفتنی است که درخواست برنامه ویزای استارت آپ (Start Up Visa) در ایتالیا را می توان بصورت آنلاین ارسال کرد.

طرح StartUp Hub ایتالیا

برای مقایسه، StartUp Hub همان معیارها را برای شرکت در نظر گرفته است، با این حال شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای مجوز اقامت ایتالیا هستند را مورد خطاب قرار می دهد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، متقاضی باید حداقل 50،000 یورو برای تزریق در شرکت داشته باشد.

مزیت این طرح این است که به انواع دارندگان مجوز اقامت که در زیر اورده شده اند، می پردازد: 

  • مجوز اقامت برای دانشجویان؛
  • مجوز اقامت شهروندان اتحادیه اروپا؛
  • ویزاهای علمی و پژوهشی؛
  • مجوزهای اشتغال وابسته؛
  • مجوزهای اقامت پیوستن مجدد خانواده؛
  • ویزای اقامت برای سرمایه گذاران؛




هر دو برنامه StartUp Visa و StartUp Hub از مزایای مشابهی برخوردار هستند که در این میان، یادآوری می کنیم که تمام مراحل ارسال مدارک بصورت آنلاین انجام می شود و تمام مراجع درگیر در برنامه از طرف مرکز هستند. علاوه بر این، مراحل و مدارک ارائه می تواند به زبان انگلیسی تکمیل شود و گواهی عدم منع برای متقاضی، طی 30 روز صادر می شود.

چرا ایتالیا را برای تابعیت از طریق سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

بر اساس گزارشی از شاخص ویزای هنلی در سال 2018، ایتالیا سومین کشور قدرتمند اروپا در خصوص اخذ تابعیت دوم است. ایتالیا در اروپا منحصر به فرد است، زیرا: 

  • ایتالیا تنها کشوری است که اقامت از طریق برنامه سرمایه گذاری را دارد که مالیات ثابت و نرخ مالیات 0٪ را برای بازنشستگان فراهم می کند؛
  • ایتالیا با تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون دلار (طبق گزارش MIF در سال 2016) سومین اقتصاد بزرگ در سطح اتحادیه اروپا است؛
  • بعد از آلمان، این کشور دومین اقتصاد تولیدی در منطقه یورو است؛
  • ایتالیا بیش از 20 دانشگاه در 500 موسسه دانشگاهی برتر جهان دارد؛
  • برای تجار، ایتالیا دسترسی به بازار بیش از 500 میلیون مشتری را ارائه می دهد.

شرایط ویزای سرمایه گذار ایتالیا

همانطور که در بالا ذکر شد، دولت ایتالیا اخیراً مققرات خاصی را در قانون مهاجرت خود که به آن 'ویزای سرمایه گذار' گفته میشود، معرفی کرده است. ویزای سرمایه گذار/ ویزای طلایی ایتالیا که اخیرا در دسترس قرار گرفته، به اتباع خارجی اجازه می دهد تا بر اساس چندین سهمیه ورودی که به صورت سالانه توسط دولت به روز می شود، در ایتالیا زندگی کنند و همچنین خارجیانی میتوانند: 

  • حداقل 2 میلیون یورو در اوراق بهادار منتشر شده توسط دولت ایتالیا سرمایه گذاری کنند و برای حداقل 2 سال آن را نگهداری کنند؛
  • حداقل 1 میلیون یورو در اوراق سهام یک شرکت مستقر و فعال در ایتالیا سرمایه گذاری کنند و آن راحداقل برای 2 سال در اختیار داشته باشند؛
  • حداقل 500.000 یورو در یک استارت آپ نوآور ایتالیایی سرمایه گذاری کنند؛ کمک مالی بشردوستانه حداقل 1 میلیون یورو برای حمایت از یک پروژه با منافع عمومی در زمینه های مدیریت مهاجرت، آموزش، فرهنگ، بازیابی دارایی های فرهنگی و مناظر و تحقیقات علمی.

بسته غیر مسکونی اقامت ایتالیا

دولت ایتالیا اخیراً بسته مالیاتی و روش سریع اخذ ویزا (fast-track VISA) را برای جذب افراد ثروتمندی که قصد مهاجرت مجدد به ایتالیا را دارند، ارائه کرده است. این بسته شامل 100000 یورو مالیات ثابت بر درآمد خارجی برای افرادی است که پس از حداقل 9 سال اقامت در خارج از ایتالیا، مقیم ایتالیا می شوند. این مالیات ثابت حداکثر به مدت 15 سال به صورت سالانه پرداخت می شود. بسته مالیاتی با روش سریع اخذ ویزا برای سرمایه گذاران و بستگان آنها ادغام شده است.

طبق رژیم Res Non-Dom (کسانی که قصد بازگشت ندارند)، مودیان واجد شرایط می توانند با استفاده از مالیات ثابت جایگزین (که اصطلاحاً 'گیلاس چینی' نامیده میشود)، مالیات مربوط به درآمد کدام کشور یا کشورها را پرداخت کنند. هرگونه درآمد حاصل از 'کشورهای غیر منتخب' (در صورت وجود) از رژیم Res Non-Dom (و همچنین درآمد از ایتالیا) مستثنی است و بنابراین، مشمول مالیات معمول ایتالیا است و همچنین از اعتبار مالیاتی مالیات های پرداخت شده در خارج از کشور (تحت محدودیت های عمومی) و  از حمایت معاهده های مالیاتی مربوطه بهره مند می شوند (در صورت وجود).

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: