مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل

بیایید با حقیقت روبرو شویم. همه‌ی ما دوست داریم به ایتالیا برویم و سرزمینی را ببینیم که متفکران و هنرمندان تاثیرگذاری که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم، از آن الهام گرفته‌اند. با وجود کوچک بودن ایتالیا برحسب منطقه‌ی جغرافیایی، این کشور از فرهنگ غنی، هنر، تاریخ و مناظر طبیعی فقدانی که ندارد هیچ، بلکه همه را در حیرت فرو می‌برد. جهانگردان و دانشجویان به یک اندازه بسیاری از ویژگی‌های کاریزماتیک ایتالیا را دوست دارند، حقیقتی که ایتالیایی‌ها به آن 'la dolce vita' می‌گویند. ایتالیا هر آنچه دانشجویان خارجی در یک مقصد تحصیلی به‌دنبال آن هستند را در خود جای داده است- دانشگاه‌های تحسین‌شده‌ی خارجی، جوامع چندفرهنگی، محیطی دوستانه و صمیمی، سیستم حمل و نقل راحت و کارآمد و شهرهای دانشجویی جذاب. در این مقاله، ما 8 شهر دانشجویی ایتالیا را برای دانشجویان خارجی گردآوری کرده‌ایم.

تحصیل در ایتالیا - میلان 

شمال ایتالیا به داشتن مرکز تجاری پُرازدحامی می‌بالد که تحریک‌کننده‌ی دانشجویان خارجی است. در میلان، می‌توانید مناظر پُر جنب و جوشی پیدا کنید که یک مرکز جهانی برای مُد، تجارت، تحقیقات، رسانه و هنر به‌حساب می‌آید. بنابراین، دانشجویان خارجی از نظر کارآموزی، آموزش و اشتغال در صنایع مختلف، از فرصت‌های بی‌حد و حصری در میلان برخوردار هستند. علاوه بر این، با داشتن سیستم حمل و نقل کارآمد و داشتن 3 فرودگاه که به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید، به سایر مقصدهای ایتالیا و اروپا دسترسی آسان داشته باشید، میلان مکان ایده‌آلی برای رفتن به بقیه‌ی نقاط ایتالیاست.

از نظر تحصیلات، میلان یک شهر دانشجویی کامل است و میزبان 8 دانشگاه بزرگ و بیشترین جمعیت دانشجویی کشور در خود است. علاوه بر این، معتبرترین و عالی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا مانند Politecnico di Milano، Università degli Studi di Milano، Università Cattolica del Sacro Cuore، Università Commerciale Luigi Bocconi، Università degli Studi di Pavia و University of Milano-Bicocca در میلان واقع شده‌اند. این دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف آموزش عالی فعالیت می‌کنند. خبر خوب این است که اکثر این دانشگاه‌‌ها، دوره‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. از این رو، می‌توانید یک جامعه‌ی دانشجویی چند فرهنگی در میلان پیدا کنید.

میلان یک شهر مُدرن است و در آن، مردم عادت به فضای شهری دارند. با داشتن مراکز تجاری در سطح و کلاس جهانی، می‌توانید انتظار یک محیط پویای با شور و نشاط را داشته باشید. با این وجود، میلان دارای ویژگی منحصربه‌فرد فرهنگ ایتالیایی است که ویژگی آن، گالری‌های هنری و ساختمان‌های کلاسیک طراحی‌شده‌ی گوتیک است. دانشجویان خارجی در میلان این فرصت را دارند که شخصاً تابلوی 'شام آخر' لئوناردو داوینچی و همچنین بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک جهان، Duomo di Milano، را از نزدیک ببینند. در میلان، شما فرصت داشتن یک زندگی دانشجویی کسل‌کننده ندارید.

تحصیل در ایتالیا - رم

پایتخت ایتالیا، رُم یکی دیگر از شهرهای مهم برای گردشگران و دانشجویان خارجی است. در رُم، همه می‌خواهند از Colosseum، The Pantheon، The Forum و فواره‌ی Trevi معروف بازدید داشته باشند. ورای این اماکن تاریخی و فرهنگی، رُم میزبان مهم‌ترین دفاتر دولتی و اقتصادی ایتالیاست. رُم همچنین میزبان واتیکان، کوچکترین کشور جهان و کانون مذهبی مهم مسیحی‌هاست. علاوه بر این، رُم به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا در یک فضای کلاسیک و هنری غوطه‌ور شوند. علاقه‌مندان به ادبیات، تئاتر و هنر، چیزهای زیادی برای دیدن در این شهر پیدا می‌کنند.

به همین ترتیب، دانشگاه‌های معتبر جهان هم در رُم وجود دارد. از معتبرترین دانشگاه‌های رُم می‌توان به Sapienza-Università di Roma و Università deli Studi Roma Tre اشاره کرد. دانشجویان خارجی علاقه‌مند به تحصیل در مقطع حرفه‌ای هنر، تاریخ یا فرهنگ، می‌توانند از تحصیل در رُم استفاده کنند، زیرا مساعدترین مکان آموزش برای کسانی است که مایل به کسب دانش نظری و عملی در این زمینه‌ها هستند. دانشجویان می‌توانند در خیابان‌های رُم قدم بزنند و تاریخ و فرهنگ دست اول رُم را در بهترین حالت خود تجربه کنند.

تحصیل در ایتالیا - پیزا

چه کسی پیزا را نمی‌شناسد، شهری که میزبان برج کج است و گردشگران برای دیدن آن و گرفتن عکس‌های خلاقانه، جان هم می‌دهند. پیزا یک شهر دانشجویی در ایتالیاست که به اندازه‌ی میلان یا رُم بزرگ نیست. در عین حال، پیزا دارای یک سبک زندگی نسبتاً آرام است که دور از هیاهوی شهرهای بزرگ ایتالیا می‌باشد. از جاذبه‌های آرام پیزا می‌توان به کاخ‌ها، کلیساها و پُل‌های رودخانه‌ی آرنو اشاره کرد. با وجود محیط حومه‌ی شهر پیزا، دانشجویان خارجی کارهای زیادی برای انجام دادن در این شهر پیدا می‌کنند. برای مثال، اگر بخواهند از یک رستوران یا آبگرم لذت ببرند، می‌توانند به Borgo Stretto ، Lungarni ، Piazza Garibaldi و Piazza Delle Vettovaglie بروند. آن‌ها همچنین به توسکانی، دیدنی‌ترین منطقه‌ی ایتالیا دسترسی سریع دارند و می‌توانند از کوه‌ها و سواحل خیره‌کننده‌ی آن لذت ببرند.

شهر پیزا میزبان دانشگاه Università di Pisa است، یک موسسه‌ی معتبر بین‌المللی برای آموزش عالی که به دانشگاهی معروف است که ستاره‌شناس معروف گالیله در آن حضور داشته است. در طول سال‌ها، دانشگاه پیزا چندین متخصص شایسته در زمینه‌ی نجوم، فیزیک و سایر علوم تربیت کرده است. این شهر همچنین مکانی برای دانشگاه‌های معروف ایتالیا همچون Scuola Normale Superiore و دانشکده‌ی مطالعات پیشرفته‌ی Sant'Anna Pisa نیز هست. بنابراین، اگر آرزوی رفتن به شهری در ایتالیا را دارید که به شما مکان مناسب و دلگرم‌کننده‌ای برای تحصیل بدهد، باید به شهر پیزا فکر کنید.




تحصیل در ایتالیا - بولونیا 

بزرگترین شهر در منطقه‌ی امیلیا-رومانیا، بولونیا ظاهراً انتخاب با اهمیت کمتری برای دانشجویان خارجی در ایتالیاست. با این حال، بدلیل بسیاری از ویژگی‌های جذاب آن، شایسته است که بولونیا در لیست بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا قرار بگیرد. این شهر که توسط یونسکو به‌عنوان شهر خلاق موسیقی شناخته شده، سالانه میزبان صدها کنسرت موسیقی است. در این کنسرت‌ها، ژانرهای موسیقی متنوعی ارائه می‌شود که شامل گروه‌های موسیقی راک، الکترونیک و ... است. همچنین بدلیل غذاهای فراوان موجود در آن، بولونیا به پایتخت غذا در ایتالیا لقب گرفته است. معتبرترین غذاهایی که می‌توانید در بولونیا میل کنید، la cucina Bolognese ، tortellini in brood ، Tagliatelle al ragú و mortadella Bolognese است. علاوه بر آن، بولونیا میزبان جشنواره‌های فیلم از جمله جشنواره‌های فیلم‌های صامت بازسازی‌‌شده است. دانشجویان خارجی در بولونیا همچنین می‌توانند از 3 موزه‌ی بزرگ اتومبیل مانند موزه‌های دوکاتی، فراری و لامبورگینی دیدن کنند.

با وجود رنگ‌های قرمزی که در زیرساخت‌ها و خانه‌های مسکونی آن طراحی شده، بولونیا شهری دیدنی است. حس روستایی موجود در این شهر، این احساس را در انسان بوجود می‌آورد که در یک محیط کلاسیک قرار دارد. بولونیا شهر کوچکی است که می‌توانید با دوچرخه‌سواری به گشت و گذار در آن بپردازید. بنابراین، دانشجویان خارجی هزینه‌ی کمتری برای حمل و نقل می‌پردازند. به همین ترتیب، خانه‌های مسکونی با حداقل هزینه، دانشجویان را می‌پذیرند. بنابراین، هزینه‌های زندگی در بولونیا به اندازه‌ی آنچه از یک شهر ایتالیا انتظار دارید نیست.

از نظر دانشگاه، بولونیا میزبان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان و یک موسسه‌ی آموزشی معروف در اروپاست. این دانشگاه همچنین میزبان دانشگاه‌های معتبر دیگری همچون Collegio di Spagna، دانشگاه جان هاپکینز، آکادمی هنرهای زیبای بولونیا، Collegio Superiore di Bologna و دانشگاه Carpigiani Gelato است. چنین مجموعه‌ای از موسسات درجه‌ی یک آموزش عالی، به بولونیا لقب 'la dotta' یا 'دانشمند' داده است. از این رو، اگر می‌خواهید در یک مکان تحصیلی مناسب، سبک زندگی راحتی داشته باشید، بولونیا شهر دانشجویی شماست.




تحصیل در ایتالیا - فلورانس

فلورانس یا به‌ایتالیایی Firenze شهری است که بسیاری از دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند، در آن حضور پیدا می‌کنند. جذابیت اصلی فلورانس غذاهای قابل‌توجه، هنر و مناظر تاریخی آن است. هنر ایتالیا در تمام خیابان‌های فلورانس منعکس شده است. دانشجویان خارجی که قصد دارند در یک شهر مهم تاریخی زندگی کنند، بدون‌شک باید فلورانس را انتخاب کنند. در این شهر، می‌توانید پیاده‌روی معمولی داشته باشید و با معماری و مجسمه‌سازی ایتالیایی کنار خیابان‌هایPonte Vecchio ، Duomo و Piazza della Signoria آشنا شوید. همچنین می‌توانید در کلیساها و موزه‌های مختلفی مانند Uffizi ، Palazzo Vecchio ، The Bargello و Galleria dell’Academia گشت و گذار کنید.

علاوه بر این، فلورانس مکان ایده‌آلی برای دانشجویانی است که مایلند در نزدیکی توسکان زیبا و شهر بزرگ رم باشند. ایستگاه قطار سانتا ماریا نولا، به شما امکان می‌دهد آخر هفته‌ی خود را در خارج از محل آموزش در سایر شهرهای جذاب ایتالیا بگذرانید. بنابراین، اگر یک دانشجوی خارجی هستید که می‌خواهید زندگی دانشگاهی ایتالیا را در شهری بگذرانید که غذا و شراب، فرهنگ، هنر و تاریخ به‌زیبایی در هم ادغام شده‌اند، فلورانس می‌تواند انتخاب شهر دانشجویی شما باشد.

تحصیل در ایتالیا - سیه‌نا

هرکسی که از سیه‌نا بازدید کند، چه یک توریست باشد و چه یک دانشجو، آرامشی در این شهر پیدا می‌کند و با حیرتی عمیق از شهر خارج می‌شود. بدلیل پیش‌زمینه‌ی تپه‌های نوردی توسکانی، سیه‌نا شاهدی از شکوه و عظمت ایتالیاست. بسیاری شهر سیه‌نا را اثری هنری می‌دانند که روی پس‌زمینه‌ی طبیعت، به‌صورت بوم نقاشی شده است. این شهر کوچک افتخار می‌کند که یک جامعه‌ی قرون وسطایی است و تاریخ ایتالیا را کاملاً جااُفتاده در خود دارد. دانشجویان خارجی در سیه‌نا دارای یک سبک زندگی آرام هستند. آن‌ها این فرصت را دارند که به‌معنای واقعی کلمه، در راه دانشگاه، متوقف شوند و گل‌ها را بو کنند. واقعاً چه کسی می‌خواهد این فرصت را از دست بدهد؟

سیه‌نا میزبان موسسات مشهوری است که بدلیل دوره‌های زبان، معماری، هنر و تاریخ‌شان شناخته می‌شود. برخی از جاذبه‌های سیه‌نا که دانشجویان خارجی می‌توانند از آن بازدید کنند، شامل Piazza Salimbeni، کلیسای جامع Siena و Piazza del Campo است. دانشجویان خارجی می‌توانند شاهد فعالیت‌های سنتی انجام شده توسط مردم خونگرم و صمیمی سیه‌نا نیز باشند. برای مثال، Piazza del Campo محل برگزاری Palio di Sienna، یک مسابقه‌ی دو سالانه‌ی اسب‌سواری است که جامعه‌ی سینه‌نا از دوره‌ی قرون وسطی در حال برگزاری آن است. اگر احساس می‌کنید به‌دنبال جذابیتی طبیعی هستید که اعتماد به نفس بالایی در هنر، زبان و تاریخ دارد، نیازی نیست که بیشتر جستجو کنید. برای سفر به ایتالیا، سیه‌نا می‌تواند خانه‌ی شما باشد.

تحصیل در ایتالیا - ونیز

ونیز یک مقصد محبوب توریستی در ایتالیاست و اغلب به‌عنوان یک شهر ایتالیایی که از دل یک افسانه بیرون آمده، دارای شبکه‌ای از کانال‌ها و مسیرهای عبوری است که در تصورات ما چیزی شبیه به یک سرزمین فانتزی است. خوشبختانه، ونیز یک شهر واقعی است که آغوش خود را برای استقبال از دانشجویان خارجی باز کرده که اُمیدوار هستند بتوانند در چنین مکان معروفی، مدرک خود را بگیرند.

ونیز شهری است که در یک ساختار برنامه‌ریزی شهری استادانه، از 118 جزیره‌ی کوچک تشکیل شده است. در ونیز، دانشجویان خارجی می‌توانند زندگی ایتالیایی را به ایتالیایی‌ترین شکل خود انجام دهند. آن‌ها می‌توانند از میدان سن‌مارکو، Bridge of Signs و کاخ Doge’s دیدن کنند. این شهر همچنین محلی برای کارناوال محبوب ایتالیاست که می‌تواند یک گزینه‌ی سرگرمی برای ساعات خارج از مدرسه باشد. اگر می‌خواهید دوران دانشجویی خود را با تماشای معماری و عادت‌های روزانه‌ی ایتالیایی همراه کنید، ونیز را به‌عنوان شهر دانشجویی خود انتخاب کنید.

تحصیل در ایتالیا - تاورمینا

شهر تاورمینا در شرق سیسیل و منطقه‌ای کمتر شناخته شده در ایتالیا واقع شده است. دانشجویان خارجی که می‌خواهند سال‌های دانشگاه خود را خارج از ایتالیا بگذرانند، باید به شهر تاورمینا حتماً فکر کنند. این شهری است که ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ‌های یونانی، رومی، عربی و بیزانس را به‌نمایش می‌گذارد. این شهر همچنین میزبان سنت‌ها و اماکن مختلف کلاسیکی است که میراث ایتالیایی را حفظ می‌کند. برای مثال، تئاتر آنتیکو دی تاورمینا (Teatro Antico di Taormina)، یک تئاتر یونانی-رومی است که امروزه نیز به‌عنوان مکان برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌ها و جشنواره‌های مختلف فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، تاورمینا دارای یک منظره‌ی طبیعی جذاب است که با آتشفشان‌ها و سواحل بکر احاطه شده است. از این رو، دانشجویان خارجی که مشتاق آشنایی با تمدن‌های باستان هستند، باید به تاورمینا بروند و خود ببینند شهر چه چیزی برای عرضه به آن‌ها دارد.

ایتالیا شاهکاری است که از هنر، فرهنگ، تاریخ، آشپزی و زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده تشکیل شده است. هر کدام از شهرها را که انتخاب کنید، درگیر یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دانشجویی می‌شوید. علاوه بر این، اندازه‌ی جغرافیایی کوچک ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که می‌خواهید حس متفاوتی از مناظر بی‌نظیر این کشور داشته باشید، از یک شهر به شهر دیگر بروید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: