مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

بورسیه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌هایی هستند که دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی در مورد عواقب مالی آن، از دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا دریافت کنند. بورسیه‌های تحصیلی را می‌توان به‌صورت آن‌لاین در وب‌سایت‌ها یا پورتال‌های برخی از دانشگاه‌ها یافت، بسیاری از دانشجویان خارجی با دریافت بورسیه‌های تحصیلی، به‌صورت رایگان در ایتالیا تحصیل می‌کنند و برخی از بورسیه‌‌ها هم کل شهریه، هزینه‌ی مسکن و خدمات دیگر را پوشش می‌دهد. برخی از دانشگاه‌ها بورسیه‌ها را به‌صورت کمک هزینه پرداخت می‌کنند، در حالیکه برخی دیگر از دانشگاه‌ها، بورسیه‌‌ها را با مشارکت نهادهای دیگری مانند بانک‌های خصوصی یا سایر سازمان‌های دولتی ارائه می‌دهند. در ایتالیا، دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه Padua- مطابق آنچه که در وب‌سایت آن‌ها ذکر شده است، بیش از یک بورس تحصیلی ارائه می‌دهند. آن‌ها بورسیه‌‌هایی مانند بورسیه‌‌های تحصیلی برای دوره‌های کارشناسی ارشد و همچنین بورسیه‌‌های تحصیلی برای پناهندگان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. آن‌ها حتی بورسیه‌‌های تحصیلی ملی و بین‌المللی نیز ارائه می‌دهند، مانند بورسیه‌ی تحصیلی 'روی استعداد خود سرمایه‌گذاری کنید' (Invest Your Talent) که هدف آن، کمک به دانشجویانی است که استعدادهای منحصربه‌فردی دارند و از کشورهای خاص مانند مصر، ترکیه یا ویتنام می‌آیند. سایر دانشگاه‌ها مانند دانشگاه میلان بورسیه‌هایی ارائه می‌دهند که فقط مختص دانشجویان خارجی است. دانشجویان در صورت داشتن موقعیت علمی عالی و همچنین در صورت گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه خود، بورسیه دریافت می‌کنند. همچنین بورسیه‌هایی نیز از طرف دولت ایتالیا ارائه می‌شود كه دانشجویان خارجی می‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

دانشگاه روم II به اسم دانشگاه Tor Vergate نیز شناخته می شود و در سال 1982 میلادی تاسیس شده است، این دانشگاه 18 دپارتمان در شش دانشکده دارد. رتبه ی این دانشگاه در سیستم رتبه بندی تایمز برای سال 2021 برابر با 500-401 می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا (University of Tor Vergata) جزء دانشگاه های برتر ایتالیا می باشد و تحصیل در این دانشگاه مطابق با استانداردهای اروپاست و مدارک اخذ شده از این دانشگاه بسیار معتبر می باشند. از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه معتبر اروپایی
  • اخذ مدارک تحصیلی معتبر
  • تحصیل برنامه های مختلف تحصیلی به زبان ایتالیایی و انگلیسی
  • امکان استفاده از وام های دانشجویی و بورسیه های تحصیلی
  • تحصیل با شهریه مقرون به صرفه و مناسب
  • تحصیل و زندگی در شهر بین المللی رم
  • اقامت پس از تحصیل در رم و ایتالیا




درباره دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا با نهاد های ملی و بین المللی در راستای پیشبرد اهداف خود و گسترش بار علمی همکاری های بسیاری را انجام می دهد به طوری که این دانشگاه حدود 879 توافقنامه بین المللی را با دانشگاه های مختلف در سراسر جهان انجام داد است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 140 برنامه تحصیلی را در مقاطع عالی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 32 برنامه دکتری به دانشجویان با ملیت های مختلف ارائه می کند. یکی از اهداف کوتاه مدت این دانشگاه حضور در بین برترین دانشگاه های اروپا تا سال 2025 است از این رو تمرکز بیشتری بر قسمت بین الملل و جذب دانشجویان خارجی دارد. از جمله همکاری های بین المللی این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عضویت در EUA (انجمن دانشگاه های اروپا): دانشگاه تور ورگاتا ایتالیا عضوی از انجمن دانشگاه های اروپا است که شبکه ای به نمایندگی از موسسات آموزش عالی و کنفرانس های 46 کشور اروپایی بوجود آمده است که یک مرجع برای توسعه همکاری و به روز رسانی مداوم اعضا در مورد دیدگاه های سیاسی در مورد آموزش عالی و تحقیق است.
  • عضویت در YERUN (شبکه دانشگاه های تحقیقاتی جوان اروپا): دانشگاه تورورگاتای ایتالیا تنها دانشگاه ایتالیایی است که عضو YERUN است. این انجمن شامل 18 دانشگاه جوان اروپایی (کمتر از 50 سال فعالیت) است که برای افزایش کارایی و عملکرد خود در بخش بین المللی با هم همکاری می کنند. هدف این شبکه ترویج پروژه های تحقیقاتی مشترک در زمینه هایی با تأثیرات اجتماعی بالا است.
  • عضویت در انجمن دانشگاه های جوان برای آینده اروپا (YUFE): یکی از تنها 17 نماینده دانشگاه های اروپایی است که توسط کمیسیون اروپا برای تهیه و اجرای اولین الگو ها برای یک دانشگاه اروپایی انتخاب شده است.

دانشکده های دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

این دانشگاه دارای 6 مدرسه یا دانشکده اصلی می باشد که برنامه های مختلف خود را در برنامه های مختلف تحصیلی در مقاطع مختلف به زبان های ایتالیایی و انگلیسی ارائه می کند.

  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده پزشکی و جراحی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی

برنامه های تحصیلی دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

تحصیل در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا طبق سیستم دانشگاهی ایتالیا و پروسه بولونیا شامل 3 بخش کارشناسی به مدت 3 سال و اخذ 180 ECTS، بخش کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و اخذ 120 ECTS و مقطع دکتری به مدت 3 سال می باشد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی غالبا به زبان ایتالیایی برگزار می گردد. از جمله برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی در این دانشگاه در زیر آمده است.

  • برنامه های کارشناسی به زبان انگلیسی: علوم مهندسی، اقتصاد و مدیریت تجارت، حکومت بین الملل
  • برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: مدیریت تجاری، اقتصاد، اقتصاد اروپا و حقوق تجاری، امور مالی و حسابداری، مهندسی اینترنت، شیمی برای مهندسی نانو، مکاترونیک، فعالیت های فیزیکی و بهداشت، بیوتکنولوژی، اخترفیزیک، مهندسی مواد، تاریخ، تاریخ هنر،
  • برنامه های دکتری به زبان انگلیسی: مدیریت، اقتصاد و امور مالی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، طراحی و تولید، مهندسی صنعتی، بیوتکنولوژی پزشکی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، بیماریهای عفونی، پیوند عضو و بیماریهای مرتبط، بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی، علوم اعصاب، علوم پرستاری و بهداشت عمومی، علوم پزشکی و جراحی، مهندسی بافت و بیوتکنولوژی های بازسازی شده برای عملکردهای بدن، علوم شیمیایی، زیست شناسی تکاملی و بوم شناسی، مواد برای سلامتی، محیط زیست و انرژی، زیست شناسی مولکولی و سلولی، ریاضیات، نجوم و علوم فضایی، فلسفه، مطالعات تطبیقی: زبانشناسی، ادبیات و تاریخ هنر و حقوق




امکانات دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

این دانشگاه دارای یک پردیس اصلی در خود دانشگاه به نام اقامتگاه X Roma است که با 1500 متر مربع فضای سبز، فضاهای مطالعه، سالن های ورزشی، اتوبوس های سرویس بین دانشکده ها و خدمات دیگر زندگی دانشجویی مناسبی را برای دانشجویان فراهم آورده است. هزینه اجاره اقامتگاه در این پردیس حدود 270€ در ماه می باشد. این دانشگاه علاوه بر پردیس خود دو پردیس دیگر خارج از محوطه اصلی دانشگاه به نام های Laziodisu و Fondazione Rui را بر اساس بورسیه تحصیلی در ایتالیا به دانشجویان شایسته ارائه می کند.

علاوه بر ساختمان های اصلی این دانشگاه در هر دانشکده خود دارای کتابخانه های مختلفی است که به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. علاوه بر این چندین سرویس دیجیتالی دانشجویی از جمله اتصال Wi-Fi، مایکروسافت آفیس 365، به اشتراک گذاری برای ایجاد و اشتراک گذاری اسناد، وب آفیس، روش های آنلاین برای مدیریت شغل دانشجویی، کتابخانه مجازی و غیره ارائه می گردد.

شرایط تحصیل در دانشگاه Tor Vergata ایتالیا

چنانچه قصد دارید در یکی از برنامه های تحصیلی این دانشگاه به زبان ایتالیایی درخواست دهید می بایست حداقل سطح B2 را به زبان ایتالیایی ارائه کنید. همچنین دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که مقیم خارج از ایتالیا هستند، باید یکی از گواهینامه های شناخته شده توسط وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا (MIUR) را ارائه دهند. جهت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز دانشجویان مستلزم ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی آیلتس یا تافل می باشند. علاوه بر این هر کدام از رشته های تحصیلی مستلزم شرایط خاص خود و شرکت در آزمون های ورودی مربوط و اخذ نمره لازم می باشد. این دانشگاه همچنین دوره های زبان را برای آن دسته از دانشجویان که مدرک زبان را اخذ نکرده اند ارائه می کند. هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز با توجه به رشته متغیر است اما این هزینه حدود 656€ الی 2516€ (یورو) می باشد.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: