مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

در کشور ایتالیا چهل دانشگاه وجود دارد که رشته های زیر گروه پزشکی در این دانشگاه تدریس می شود، آموزش در بعضی از این دانشگاه به زبان انگلیسی و در دیگر دانشگاه ها به زبان انگلیسی است. این موضوع را در نظر بگیرید که برای تحصیل در رشته ی پزشکی در ایتالیا باید در آزمون IMAT شرکت کنید و در صورتی که بخواهید به زبان ایتالیایی درس بخوانید باید در سطح زبان ایتالیایی شما در حد B2 باشد.

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورها در بین دانشجویان بین‌المللی و به طور خاص دانشجویان ایرانی است. از مزایای تحصیل در ایتالیا، می‌توان به سطح بالای دانشگاه‌های ایتالیا، پایین بودن هزینه تحصیل در ایتالیا و امکان استفاده از بورسیه استانی ایتالیا است. یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در میان علاقه‌مندان تحصیل در ایتالیا، داروسازی است. داروسازی در ایتالیا قدمت بسیار زیادی دارد و در حال حاضر نیز ایتالیا یکی از کشورهای پیشتاز در علم داروسازی است، به طوری که 15 دانشگاه این کشور در بین 300 دانشگاه برتر جهان در زمینه داروسازی و داروشناسی قرار دارند. هر سال تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل داروسازی در ایتالیا وارد این کشور می‌شوند. در این مقاله به معرفی دوره داروسازی دانشگاه تورورگاتا رم و دانشگاه بولونیا که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و نیز آزمون های ورودی این دوره‌ها می‌پردازیم.

پذیرش و تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

اگر به تحصیل داروسازی در ایتالیا علاقه دارید، اما امکان یادگیری زبان ایتالیایی را ندارید، می‌توانید در دانشگاه تورورگاتا رم یا دانشگاه بولونیا به زبان انگلیسی در رشته داروسازی تحصیل کنید. دوره داروسازی دانشگاه تورورگاتا و میلان 5 ساله است و برای ورود به آنها باید در آزمونی که هر سال توسط این دو دانشگاه برگزار می‌شود، پذیرفته شد. امسال 80 نفر در آزمون ورودی این دوره پذیرفته خواهند شد.

سطح علمی آزمون‌های داروسازی دانشگاه تورورگاتا و بولونیا، در حد سوم دبیرستان ایتالیا است و با توجه به اینکه عموماً بار علمی دانش‌آموزان ایرانی از دانش‌آموزان اروپایی بالاتر است، متقاضیان ایرانی از این نظر مشکلی برای قبولی در آزمون ندارند. همچنین برخلاف کنکور ایران که از دو بخش عمومی و اختصاصی تشکیل شده، دروس دارای تعداد و حجم بالایی هستند و زمان برگزاری آن بسیار طولانی است، این آزمون‌ها در یک فرمت استاندارد و در زمان استاندارد برگزار می‌شود. نکته مهم آن است که داوطلبان باید از مهارت کافی زبان انگلیسی برخوردار باشند. بنابراین اگر متقاضی سطح زبان متوسط (رو به بالا) داشته باشد، مشکلی برای پذیرفته شدن در آزمون نخواهد داشت.


تحصیل داروسازی در دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا رم (Università degli Studi di Roma “Tor Vergata”) یکی از دانشگاه‌های شناخته شده در ایتالیا است. این دانشگاه دوره کارشناسی ارشد پیوسته داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این دوره در دپارتمان زیست‌شناسی دانشکده علوم ریاضی، فیزیکی و طبیعی دانشگاه تورورگاتا برگزار می‌شود. آزمون ورودی داروسازی دانشگاه تورورگاتا هر سال اوایل مهرماه برگزار شده و دوره مربوطه اوایل آبان ماه آغاز خواهد شد.

آزمون پذیرش دوره کارشناسی ارشد پیوسته داروسازی دانشگاه تورورگاتا از دو بخش تشکیل می‌شود:

  • آزمون کتبی شامل 60 سؤال چندگزینه‌ای در راستای سنجش دانش داوطلبان در دروس دبیرستان مورد نیاز برای دوره، شامل ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی و نیز یک بخش مربوط به فرهنگ عمومی.
  • آزمون شفاهی برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی داوطلبان
  • زمان آزمون کتبی 100 دقیقه است.
  • آزمون شفاهی در همان روز و پس از آزمون کتبی برگزار می‌شود.

نحوه ارزیابی آزمون داروسازی دانشگاه تورورگاتا رم

کمیته ارزیابی موارد زیر را لحاظ می‌کند:

  • حداکثر 60 نمره برای آزمون کتبی (یک نمره برای هر پاسخ درست، صفر نمره برای پاسخ‌های نادرست یا سؤالات پاسخ داده نشده – آزمون نمره منفی ندارد ) ( برای پذیرفته شدن در آزمون کتبی، داوطلبان باید حداقل به 24 سؤال پاسخ درست دهند)
  • دانش زبان انگلیسی (آزمون شفاهی)
  • داوطلبانی که در آزمون شفاهی زبان انگلیسی پذیرفته نشوند، فارغ از نمره‌ای که در آزمون کتبی کسب کرده‌اند، مردود خواهند شد.
  • در صورتی که دو داوطلب نمره یکسانی داشته باشند، داوطلبی که سن کمتری دارد برگزیده خواهد شد.
  • در روز آزمون، داوطلبان غیراروپایی (که شهروند اتحادیه اروپا نیستند)، باید کپی اجازه اقامت و کپی گذرنامه را همراه داشته باشند. همچنین داوطلبان غیراروپایی که درخواست ویزای تحصیلی می‌دهند، باید کپی درخواست پیش ثبت نام که در کشور مبدأ به سفارت ایتالیا تحویل داده‌اند را نیز ارائه دهند.
  • نتایج آزمون (رتبه داوطلبان) در سایت دانشگاه قرار داده می‌شود.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا در سال تحصیلی 2019-2020 شروع به برگزاری دوره داروسازی به زبان انگلیسی کرد. دانشجویان برای سال گذشته باید در آزمون SAT شرکت می‌کردند یا پرونده‌ای متشکل از مدارک تحصیلی خود شامل فیزیک و شیمی و ریاضی (دو سال اخیر دبیرستان) به انگلیسی و یا ایتالیایی برای دانشگاه ارسال می‌کردند. تمام افرادی که قصد تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه بولونیا را داشتند، باید حداقل دارای مدرک B2 زبان انگلیسی می‌بودند. هزینه شرکت در آزمون SAT برابر 49.5 دلار بوده که در صورت تأخیر در ثبت‌نام (برای آزمون) باید مبلغ 30 دلار به صورت مازاد پرداخت می‌شد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: