مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل گرافیک در ایتالیا

تحصیل گرافیک در ایتالیا

بورسیه استانی یا بورسیه جهان سوم ایتالیا (DIRITTO ALLO STUDIO UNIVERSITARIO) یا به‌اختصار DSU یکی از دلایل مهم و شاید اصلی محبوبیت تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی است. این بورسیه یکی از بورسیه‌های دولتی معروف ایتالیاست و به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در مقاطع تحصیلی مختلف در ایتالیا تحصیل می‌کنند. دریافت بورسیه استانی یا بورسیه جهان سوم ایتالیا به دانشجویان در تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور کمک بسزایی می‌کند. نکتۀ جالب دربارۀ بورسیه DSU این است که سوابق و رشته و مقطع تحصیلی و زبان تحصیل بر دریافتش تأثیرگذار نیست و تمامی دانشجویان می‌توانند برای دریافت آن درخواست بدهند. بنابراین، اگر به‌د­­نبال کسب تجربۀ تحصیل در دانشگاه‌های تاریخی و مطرح ایتالیا هستید، استفاده از این کمک‌هزینۀ دولتی شرایط بسیار مناسبی برایتان فراهم خواهد کرد‌.

تحصیل گرافیک در ایتالیا

طراحی گرافیک رشته‌ای مرتبط با تبلیغات و برندسازی است که فارغ‌التحصیلان آن با طراحی لوگوها و برندها به محصولات مختلف رومزه و تجاری هویت بصری می‌دهند. در زندگی روزمره‌، نمونه‌های طراحی گرافیکی بسیاری مثل تصاویر، شکل‌ها، پوسترها، بسته‌بندی‌ها، کتاب و وبگاه‌ها را می‌توانید مشاهده کنید که حاصل کار طراحان گرافیک در زمینۀ تبلیغات است. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی گرافیک با مفاهیم بنیادی این رشته آشنا می‌شوند و توانایی شکل‌دهی مؤلفه‌های خلاق گرافیکی برای حوزه‌های تجارت و کسب‌وکار را به‌دست می‌آورند.

در دوره‌های کارشناسی طراحی گرافیک، واحدهایی همچون طراحی و چاپ و تاریخ هنر آموزش داده می‌شوند و ترکیب این واحدها دانشجویان را کمک می‌کند تا دانش‌شان در زمینۀ شیوه‌های طراحی گرافیک را گسترش دهند. همچنین دانشجویان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد طراحی گرافیک، در زمینه‌های تایپوگرافی، تکنیک‌های صفحه‌آرایی، رابط کاربری (UI)، تجربۀ کاربری (UX) و نرم‌افزارهای خاص صنعتی این رشته تخصص به‌دست می‌آورند و بعد از فارغ‌التحصیلی در مشاغلی همچون مدیر هنری تبلیغات، انیماتور، تصویرگر، چاپگر یا دیگر مشاغل مرتبط فعالیت می‌کنند.

به‌دلیل ارتباط مستقیم طراحی گرافیک با صنعت و تجارت، دانشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا همچون ایتالیا این رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند. تحصیل گرافیک در ایتالیا مناسب افراد خلاقی است که به بازی با رنگ‌ و فرم و تصاویر علاقه‌ دارند و از ترکیب این ویژگی‌ها، محتوایی بصری حاوی پیام خلق می‌کنند.


معرفی دانشگاه‌های طراحی گرافیک در ایتالیا

دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد برای تحصیل گرافیک در ایتالیا دانشگاه‌های شهرهای میلان و فلورانس و رم را در اولویت قرار می‌دهند. تحصیل مقطع کارشناسی در این دانشگاه‌ها غالباً به‌زبان‌ ایتالیایی است و در مقطع کارشناسی ارشد دروس معمولاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. گفتنی است دانشجویان بین‌المللی بااستفاده از بورسیۀ استانی، دانشجویان از پرداخت شهریه معاف می‌شوند. در ادامه مؤسسۀ بین‌المللی طراحی فلورانس و مؤسسۀ طراحی میلان و دانشگاه ساپینزای رم را معرفی خواهیم کرد.

مؤسسۀ بین‌المللی طراحی فلورانس

مؤسسۀ بین‌المللی طراحی فلورانس در مرکز شهر فلورانس قرار دارد و برای تحصیل گرافیک در ایتالیا ایده‌آل است. تمام دوره‌های این مؤسسه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌زبان انگلیسی ارائه و در آن، دوره‌های تخصصی کارشناسی ارشد و دیپلم طراحی گرافیک و طراحی داخلی برگزار می‌شود. این مدرسه فن‌آوری‌های پیشرفته و فرهنگ ایتالیایی را تلفیق می‌کنند و دانشجویان بااین‌ روش اساس طراحی ایتالیایی را یاد می‌گیرند. دورۀ طراحی مدرسۀ فلورانس سنت طراحی را با نظریه‌ها و فناوری‌های جدید این حوزه ترکیب می‌کند و درک دقیقی از روند خلاقیت ارائه و با استفاده از نرم‌افزارهای جدید دانشجویان را با امکانات تاز‌‌ۀ فناوری آشنا می‌کند.

تحصیل کارشناسی طراحی گرافیک در مؤسسۀ بین‌المللی طراحی فلورانس

تحصیل رشتۀ طراحی گرافیک در مقطع کارشناسی این مؤسسه سه‌ساله است و مدرک فارغ‌التحصیلان با همکاری دانشگاه چستر صادر می‌شود. از شرایط متقاضیان ورود به دورۀ کارشناسی طراحی گرافیک این مؤسسه به حداقل هجده سال سن، دیپلم دبیرستان یا معادل آن، تسلط به‌زبان انگلیسی و مطالعات هنری می‌توان اشاره کرد. اصول طراحی، نقاشی تحلیلی، تاریخ هنر، تایپوگرافی و زبان ایتالیایی واحدهای سال اول را تشکیل می‌دهند و از طریق آن، دانشجویان با ویژگی‌های اصلی طراحی آشنا می‌شوند. واحدهای سال‌های دوم و سوم مفهوم طراحی را با جزئیات بیشتری پوشش می‌دهد و دانشجویان مسئولیت پروژه‌های بزرگ‌تری را برعهده می‌گیرند و در طول تحصیل ایده‌های‌شان را گسترس می‌دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد طراحی گرافیک در مؤسسۀ بین‌المللی طراحی فلورانس

تحصیل رشتۀ طراحی گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد این مؤسسه برای فارغ‌التحصیلان مدرسه‌های تخصصی، طراحان تازه‌کار، دانشجویان آموزش‌دیده و باتجربه در رشته‌های طراحی گرافیک، ارتباطات تصویری، رسانه‌های تعاملی، علوم ارتباطات و علوم کامپیوتر درنظر گرفته شده است. در این دوره، دانشجویان با استفاه از برنامه‌های فشرده، تفکر مفهومی خلاق و تعامل گروهی را در کارشان پرورش می‌دهند. واحدهای درسی دورۀ مذکور عبارتند از: استودیو طراحی گرافیک، طراحی رسانۀ تعاملی، مدل‌های سه‌بعدی کامپیوتری، طراحی تحلیلی، زبان ایتالیایی، عکاسی دیجیتال، نظریه‌های طراحی گرافیک، طراحی رسانه‌ای تعاملی و تاریخ هنر.


دانشگاه Istituto Europeo di Design (IED)

دانشگاه IED بزرگترین شبکۀ بین‌المللی مدرسه‌های مد، طراحی، ارتباطات بصری و مدیریت است که پردیس‌هایی در شهرهای میلان، رم، تورین، ونیز، فلورانس، کالیاری، مادرید، بارسلونا، سائوپائولو و ریودوژانیرو دارد. IED سال 1966 تأسیس شد و رشته‌های طراحی و مُد در این دانشگاه 45سال شهرت بین‌المللی دارد. این دانشگاه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند و به‌عنوان مدرسۀ برتر طراحی و مُد در اروپا شناخته می‌شود. دانشگاه IED دوره‌های گوناگون را به چهار زبان مختلف ارائه می‌دهد و بیش از 10هزار نفر دانشجو از 95 کشور جهان در آن مشغول تحصیلند.

تحصیل کارشناسی طراحی گرافیک در دانشگاه Istituto Europeo di Design (IED)

دانشگاه IED از مراکز مهم تحصیل طراحی گرافیک در ایتالیا یکی از قطب‌های اصلی این رشته در اروپا شناخته می‌شود. دورۀ کارشناسی طراحی گرافیک در IED به‌صورت تخصصی روی ارتباطات بصری متمرکز است. دانشجویان در این دورۀ سه‌ساله در استودیوهای طراحی گرافیک مشغول فعالیت و به‌تدریج در زمینه‌های مختلف مثل طراحی محصول، ارتباطات، مد، عکاسی و زمینه‌های مربوط به آژانس‌های تبلیغاتی و تولیدات تلویزیونی نیز وارد می‌شوند. روش تدریس این دانشگاه از نظریه‌های پایۀ طراحی آغاز می‌شود و به شبیه‌سازی‌های حرفه‌ای در سطوح پیشرفته می‌رسد. به‌موازات کلاس‌های طراحی، دانشجویان با مهارت‌های تاریخی، جامعه‌شناسی، اقتصادی و فنی این رشته نیز آشنا می‌شوند تا مهارت‌هایشان در تفسیر و رمزگشایی زبان ارتباطات تصویری و هنرهای معاصر و سینما تقویت شود. گفتنی است فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بخت زیادی در فعالیت در مشاغلی مثل طراح گرافیک، مدیر هنری، مدیر محتوا و طراحی سایت و... در شرکت‌های معتبر ایتالیایی خواهند داشت.

تحصیل کارشناسی ارشد طراحی گرافیک در دانشگاه Istituto Europeo di Design (IED)

دورۀ کارشناسی ارشد دانشگاه IED بر رسانه‌های جدید تمرکز دارد و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آن برپایۀ روش طراحی، تسلط بر مهارت‌های فنی و فناوری و به‌روزرسانی مداوم تازه‌های بازار این حرفه استوار است. این دوره ویژۀ فارغ‌التحصیلان و متخصصان گرافیک، معماری، طراحی، هنرهای زیبا و تبلیغات است و از متقاضیان باتجربۀ حرفه‌ای با دوسال سابقۀ در زمینه‌های مدیریت، ارتباطات، بازاریابی، روابط عمومی یا ارتباطات تصویری نیز استقبال می‌شود. علاوه‌بر پس‌زمینۀ فرهنگی غنی و ریشه‌ها و تحول‌های طراحی و ارتباطات بصری، دانشجویان این دانشگاه نرم‌افزارهای پرکاربرد و پیشرفته را آموزش می‌بینند. نکتۀ مهم این است که مدرسه‌های IED در ایتالیا بورسیه‌هایی را به دانشجویان شایسته اعطا می‌کنند که تقریباً 50 درصد شهریه را پوشش می‌دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: