مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا

مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا

پیش از پرداختن به مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا مناسب است که ابتدا به بررسی اوضاع کاری در این کشور بپردازیم. ایتالیا به واقع کشوری توسعه یافته است. با نگاهی مختصر به نام برخی از بزرگ ترین صاحبان صنایع در این کشور مانند صنایع خودروسازی، مد و پوشاک، غذا، دارو و غیره می توان به جایگاه این کشور در جهان صنعت پی برد. طبق گزارش آماری که سایت الکترونیکی اتحادیه اروپایی منتشر کرده است، نرخ بیکاری این کشور برای سال 2021 میلادی چیزی بیش از 9% است که عدد جالبی نیست.

شرایط کار در ایتالیا

این کشور همچنین بیش از 60 میلیون نفر جمعیت دارد که شمار زیادی هنرمند و صنعتگر در میان آن ها وجود دارند و کارآفرینی مبتنی بر خلاقیت و ابتکار، نقش اساسی در کسب و کار در این کشور دارد. بنابراین می توان گفت که گرچه ایتالیا کشوری صنعتی است ولی اساسا ساختار اقتصادی و صنایع در این کشور با کشوری مانند آلمان متفاوت است و این اختلاف ساختاری باعث اختلاف در ظرفیت بازار کاری نیز شده است.

بالا بودن نرخ بیکاری در ایتالیا که در برخی از شهرهای جنوبی این کشور به بیش از 28% هم می رسد، سبب شده جوانان ایتالیایی به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی دیگر از جمله آلمان و سوئیس باشند. در ایتالیا همچنین اختلاف در میزان درآمد زنان و مردان وجود دارد؛ یعنی در حالی که زنان به طور متوسط ماهانه 3540€ (یورو) حقوق می گیرند، میزان درآمد مردان 3740€ (یورو) می باشد. به عبارت دیگر متاسفانه در سال 2021 زنان در ایتالیا 6% کم تر از مردان درآمد کسب می نمایند.

انواع فرصت کاری در ایتالیا

همچنین لازم است که پیش تر از مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا، انواع فرصت های کاری در این کشور را نیز ملاحظه کنیم. فرصت های کاری در ایتالیا نیز به طور استاندارد مانند بسیاری دیگر از کشورها عموما در 3 قالب پیشنهاد کار، جستجوی کار و کار در تعطیلات وجود دارد که در ادامه به این موارد نیز پرداخته می شود. پیشنهاد کاری، احتیاج به دعوت نامه و قرارداد با کارفرمای ایتالیایی دارد. این فرصت شغلی البته در راستای حمایت از نیروی کار داخلی، نیازمند 2 نوبت آگهی 3 ماهه در داخل ایتالیا و سپس در داخل اتحادیه اروپا می باشد. جستجوی کار، تابع سیاست های دولت و شرایط اقتصادی هر کشوری می باشد. این امکان همواره و برای همه ملیت ها وجود ندارد و علاوه بر سیاست های اقتصادی، به روابط سیاسی نیز بستگی دارد. کار در تعطیلات، به موجب قراردادی فی ما بین برخی کشورها، امکان کار موقت در برخی فصول یا تعطیلات برای شهروندان یکدیگر در یک کشور دیگری وجود خواهد داشت.




روند صدور اجازه کار ایتالیا

اولین گام برای هر یک از متقاضیان بالقوه این است که تعیین کنند که آیا برای اولین بار مجوز کار ایتالیایی لازم است. مطابق با اصل جابجایی آزادي افراد، کالاها، خدمات و سرمايه، اتباع اتحاديه اروپا (اتحاديه اروپا) و EEA (منطقه اقتصادي اروپا) می توانند بر طبق ماده 45 معاهده ليسبون در ايتاليا بدون اجازه کاري از مقامات ايتاليایی مشغول به کار شوند. با این حال، شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای اشتغال در ایتالیا باید درخواست اجازه کار در ایتالیا دهند و باید نشان دهند که کارگران ماهر هستند و پیشنهاد شغلی لازم را دارند.

قبل از آمدن به ایتالیا، شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید یک ویزای کاری از مقامات کنسولی ایتالیا دریافت کنند. 2 راه برای اخذ مجوز کار در ایتالیا وجود دارد: nulla osta al lavoro و decreto flussi. این کارفرمای ایتالیایی شما خواهد بود که ابتدا باید برای ورود به ایتالیا به منظور اشتغال درخواست دهد. کارفرمای ایتالیایی شما باید در دفتر شهرداری محلی برای مجوز ورود شما به ایتالیا و کار در سازمان او درخواست دهد. پس از آن و اگر اجازه داده شد، شما می تواند به کنسولگری یا سفارت ایتالیا در کشور خودتان مراجعه و درخواست ویزا دهید. سپس شما ظرف مدت 30 روز همانند روند ویزای تحصیل در ایتالیا به شما یک ویزای ورودی برای کار داده خواهد شد.

روند صدور اجازه کار ایتالیا

بسته به شرایط مدارک را که باید به سفارت ارائه گردد، متفاوت است. دعوت نامه کاری از اهم موارد نیز می باشد. کشور ایتالیا به صورت مستقیم ویزای کار صادر نمی کند و به همین منظور شما باید بتوانید دعوتنامه معتبر از کشور ایتالیا را دریافت نمائید و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار ایتالیا شامل موارد زیر می باشد:

مدارکشرایط
تکمیل و ارائه فرم ویزااین فرم باید به دقت و به زبان انگلیسی پر شود و امضا گردد
عکس2 قطعه عکس 3 در 4 رنگی با زمینه سفید
پاسپورتبا حداقل 2 صفحه خالی و 3 ماه اعتبار از زمان پایان سفر
مدارک مالینامه بانک به زبان انگلیسی با مهر و امضا که حاوی موجودی و گردش مالی 3 ماه اخیر باشد
بیمه سلامت بین المللیبیمه مسافرتی پزشکی با سقف تعهد دست کم 30.000€ (یورو) که تمام دوره سفر را دربرگیرد
رزرو یا بلیت پروازیگواهی رسمی رزرو بلیت و یا بلیت صادر شده پروازی برای رفت و برگشت
گواهی رزرو هتلمگر آن که در نامه قید گردد که بر عهده شرکت ایتالیایی است
کپی پاسپورت و ویزاهای قبلیکپی از صفحه اول پاسپورت به اضافه ویزاهای قبلی (شینگن، ایالات متحده و بریتانیا)
دعوت نامه شرکت ایتالیاییدعوت نامه در سربرگ و طبق فرمت رسمی به همراه کپی شناسه امضا کننده دعوت نامه
ارائه نامه نگاری های صورت گرفته-
مدارک اثبات وضعیت شغلی و موقعیت اجتماعیمدارک اصل شرکت برای کارفرمایان، و مانند آن
گواهی شغلی به طور رسمی برای کارمندان-
گواهی تولد-
شناسنامه و کارت ملی متقاضی-

شرایط و مدارک لازم جهت ویزای کاری ایتالیا

شایان ذکر می باشد که مدتی است که سفارت ایتالیا در تهران نیز انجام امور کنسولی خود را به کارگزار سپرده است و از طریق شرکتی سنگاپوری به نام کاکس اند کینگز گلوبال (Cox & Kings Global) واقع در مرکز خرید گالریا در ولنجک تهران انجام می دهد. برون سپاری امور کنسولی علاوه بر مزایایی که مانند کسر هزینه ها برای سفارت مربوطه دارد، موجب کاهش فساد اداری مانند اخذ وقت سفارت و تسهیل امور برای متقاضیان می گردد.

اخذ ویزا از سفارت ایتالیا

شایان ذکر می باشد که مدتی است که سفارت ایتالیا در تهران نیز انجام امور کنسولی خود را به کارگزار سپرده است و از طریق شرکتی سنگاپوری به نام کاکس اند کینگز گلوبال (Cox & Kings Global) واقع در مرکز خرید گالریا در ولنجک تهران انجام می دهد. برون سپاری امور کنسولی علاوه بر مزایایی که مانند کسر هزینه ها برای سفارت مربوطه دارد، موجب کاهش فساد اداری مانند اخذ وقت سفارت و تسهیل امور برای متقاضیان می گردد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: