مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

کار در ایتالیا برای مهاجران انگلیسی زبان هیچ مشکلی ندارد، اما بستگی زیادی به زمینه ی کاری تان هم دارد. اما ممکن است در برخی مشاغل، ایتالیایی صحبت کردن، کلید به دست آوردن آن شغل باشد. باتوجه به نرخ بیکاری در ایتالیا، ممکن است بازار کار در این کشور بد باشد. با این وجود ما به شما نشان میدهیم که چطور فارغ از زمینه ی شغلی تان در ایتالیا کار پیدا کنید. به یاد داشته باشید که صحبت به زبان ایتالیایی میتواند کلید رسیدن به یک شغل پایدار و روبه رشد در این کشور باشد. 

بیشتر کارکنان روزهای کاری منظمی از دوشنبه تا جمعه دارند. اگر به صورت مستقل مشغول به کار باشید مزایای ایجاد روزها و ساعات کاری باب میل خودتان از سختی ها و مشکلات ایجاد کسب و کار مستقل خودتان، بیشتر هستند. تمام کارکنانی که در تامین اجتماعی بیمه شده اند، میتوانند از مزایایی اعم از خدمات درمانی عمومی رایگان، حقوق بازنشستگی، مرخصی کار یا مزایای در مواقع نیاز برخوردار شوند. کارکنان مستقل، در یک طرح تامین اجتماعی متفاوت بیمه میشوند، و این بدان معناست که برخی مزایا ممکن است برای آنها اعمال نشوند. چه مستقل کار کنید و چه حقوق بگیر باشید، باید ماهیانه حداقل درآمد متوسط 1800 یورو (1980 دلار آمریکا) را داشته باشید.

ویزای کار ایتالیا در 2021

ایتالیا عضو اتحادیه اروپا است، بنابراین درهای این کشور به روی اتباع اروپایی برای کار در این کشور باز است. این افراد بنا به پیمان اتحادیه می توانند بدون اخذ ویزا و مجوز در اکثر کشورهای اتحادیه مشغول به کار شوند. اما اتباع خارج از اتحادیه (ایرانیان) برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت. برای اخذ ویزای کار ابتدا باید نسبت به قوانین اداره مهاجرت آگاه بود، شما نیاز به پیشنهاد کاری دارید.

برای گرفتن ویزای کار ایتالیا ابتدا باید یک شغل را به دست آورید، این موقعیت از سوی کارفرمای شما درخواست می شود، محدودیت هایی برای به دست آوردن این پیشنهاد وجود دارد، باید کارفرما این مراحل را طی نماید. هر کارفرمایی نمی تواند درخواست نیروی کار داشته باشد، تنها در برخی مشاغل و با ظرفیت محدود هر سال انجام می شود. در سال 2021 طی نمودن این مسیر با توجه به منطقه زندگی و کار شما در ایتالیا شاید متفاوت و شامل قوانین خاص خود باشد.

استخدام یک نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا

برای استخدام یک نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا کارفرما باید اثبات نماید (طبق قوانین اداره کار و مهاجرت عمل نماید) که نیروی مورد نظرش در این موقعیت کاری را در ایتالیا و اروپا نیافته است. البته در برخی مشاغل خاص و تخصصی این اتفاق گاها هر سال با ظرفیت خیلی محدود صورت می پذیرد. پس از آن کارفرما با مراجعه به نزدیکترین دفتر محلی درخواست خود را بر این اساس ارائه می دهد. سفارت محلی به شما یک ویزای ورودی می دهد که از زمان ثبت درخواست شما 30 روز زمان خواهد برد صادر گردد.

پس از موفقیت در اخذ دعوت نامه شما باید در کمتر از 6 ماه برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار اقدام نمائید، باید از سفارت ایتالیا در محل زندگی خود وقت مصاحبه بگیرید و مدارک مورد نیاز را جمع آوری نمائید.




مدارک مورد نیاز مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مدارکی را که شما باید ارائه دهید بسته به شرایط شما متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر؛
  • قرارداد اقامت شما (در ایتالیا)، که شما نیز باید آن را امضا کنید؛
  • قرارداد کاری و حق اجازه کار که توسط کارفرما اخذ شده باشد؛
  • کلیه مدارک تحصیلی و توانایی های تخصصی فرد؛
  • 2 قطعه عکس رنگی؛
  • پرداخت هزینه مربوط به صدور ویزای کاری؛
  • بلیت سفر به کشور ایتالیا؛
  • گواهی تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی بسته به شغل فرد؛
  • شرح کامل وظایف فرد در رابطه با شغل وی در ایتالیا؛

باید توجه داشته که ویزای کاری ایتالیا تنها از کشور مبدا افراد صادر می شود در نتیجه تنها دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا قادر خواهند بود تا این ویزا را از خاک کشور ایتالیا بدست آورند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و اخذ کارت آبی

بسته به نوع موقعیت کاری شما، ممکن است بتوانید برای یک کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست نمائید. با دریافت کارت آبی امکان کار و داشتن مجوز اشتغال در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا برای شما صادر می شود. اگر مایل به اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا هستید باید شرایطی را فراتر از اخذ ویزای کار دارا باشید. شما نیاز به حداقل مدرک کارشناسی و یا بالاتر از این مدرک تحصیلی و یا نیاز به سابقه کاری بیش از 5 سال در حرفه مورد نظر خواهید داشت تا بتوانید شرایط اولیه را فراهم سازید.

سپس برای دستیابی به کارت آبی بتوانید یک پیشنهاد کاری بر اساس قوانین مهاجرتی آن کشور بدست آورید. مزیت دریافت کارت آبی این است که فرایند انجام اخذ این کارت نیز به مراتب کوتاه تر از اخذ ویزای کاری است. با این وجود ممکن است پروسه تا 3 ماه طول بکشد، اگر چه فرآیند درخواست را از طریق یک نقطه تماس مستقیم شروع می کنید، فرآیند ممکن است بسته به شرایط شخصی شما متفاوت باشد.

راه های مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

اتباع خارجی جهت مهاجرت به ایتالیا از طریق کار باید در یکی از گروه های زیر درخواست دهند:

  • کارگران فصلی: کارگران فصلی نیاز به درخواست ویزا طبق همان گونه که در بالا ذکر شد، خواهند داشت و می توان گفت کارفرما نقش اصلی را در این برنامه ایفا می کند. این نوع ویزای کار برای مدت 6 ماه صادر می شود و پس از آن می توان تا 3 ماه دیگر نیز این ویزا را تمدید کرد.
  • ویزای کار نیمه وقت: بیشتر ویزاهای دانشجویی به شما اجازه می دهند تا حداکثر 20 ساعت در هفته در ایتالیا کار کنید. قبل از پیدا کردن کار باید شرایط خاص ویزای خود را بررسی کنید تا واجد شرایط دریافت این مجوز شوید.
  • ویزای کار ملیت های خاص: اگر شما زیر 30 سال سن دارید و یک شهروند استرالیا، نیوزیلند یا کره جنوبی بوده و یا زیر 35 سال سن و از کانادا هستید، می توانید یک ویزای 1 ساله درخواست کنید که به شما اجازه سفر به ایتالیا و کار در آنجا را می دهد. اگر شما کانادایی هستید، ممکن است بتوانید برای این نوع ویزا برای مدت 2 سال درخواست دهید.

نتیجه مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا معمولا با تحصیل شروع می شود چرا که نرخ بیکاری این کشور نسبتا بالا است و کاریابی بدون حضور در خاک آن عملا ناممکن است. به هر حال اگر کسی موفق شود شغلی در ایتالیا پیدا کند در نهایت می تواند با گذشت 8 تا 10 سال برای اخذ پاسپورت ایتالیا که یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا است اقدام نماید. لازم به ذکر است با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی در ایتالیا، مردم این کشور و کسانی که به طرق قانونی به ایتالیا مهاجرت می کنند، قدرت خرید خیلی خوبی دارند. در ذیل سطح درآمد در ایتالیا نشان داده شده است:

  • بالاترین میزان درآمد ماهانه در ایتالیا: 16300 یورو
  • متوسط درآمد ماهانه در ایتالیا: 3650 یورو
  • پایین ترین میزان درآمد ماهانه در ایتالیا: 920 یورو

ویزای کار ایتالیا و ویزای همراه

افرادی که برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار اقدام می نمایند می توانند خانواده را کنار خود داشته باشند. مدارکی را باید همراهان ارائه نمایند که از مهم ترین آنها اثبات درآمد نفر اصلی و آدرسی برای سکونت شماست. از همراهان امکان دارد مدارک خاصی از تائید سلامت پزشکی نیز درخواست گردد. معمولا افراد همراه پس از سپری شدن 6 ماه به نفر اصلی اضافه می شوند و همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال تعلق میگیرد.




مراحل پس از اخذ ویزای کار ایتالیا

با مهاجرت کاری به ایتالیا باید ظرف 8 روز پس از ورود به ایتالیا:

  • شما باید برای ثبت اقامت خود در نزدیک ترین محل اقامت خود اقدام نمائید.
  • سپس شما باید تمام اطلاعات شخصی و کاری خود را تأیید کنید و یک کد مالی دریافت کنید.
  • پس از آن شما می توانید برای پیگیری پیشرفت برنامه خود به صورت آنلاین اقدام نمائید.
  • شما همچنین باید برای ارائه عکس و اثر انگشت جهت اخذ مجوز اقامت یکبار دیگر به این اداره مراجعه نمائید.
  • پس از صدور اجازه اقامت، حیطه وظائف ویزای شغلی شما به پلیس استانی نیز اطلاع داده می شود.

نقش کارفرما در اخذ ویزای کار ایتالیا

فرآیند اخذ ویزای کار ایتالیا شامل چند مرحله می باشد، اما خوشبختانه بسیاری از آنها توسط کارفرمای شما انجام می شود. پس می توان گفت طی نمودن این مسیر کاملا وابسته به دارا بودن یک کارفرما که مصرانه خواهان شما باشد، خواهد بود. در حال حاضر به واسطه عدم رقم خوردن این مسیر برای ایرانیان، اکثر افراد به دنبال راه جایگزین می باشند. اگر شما بخواهید در این کشور به کار برسید، حضور فیزیکی شما با ویزای بلند مدت این مسیر را هموار می کند. اکثر اتباع ایرانی با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا که اتفاقا تحصیل در این کشور کم هزینه هم می باشد سعی بر ورود به این کشور دارند تا پس از تحصیل یا حین تحصیل در صنایع قوی این کشور بتوانند به کار برسند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
شهرهای دانشجویی در ایتالیا
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است... ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: