مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

مدارس در ایتالیا، عموماً از کیفیت بالایی برخوردارند و در برخی موارد، مدارس دولتی بهتر از مدارس خصوصی عمل می‌کنند. البته اگر نمی‌خواهید در سیستم آموزش دولتی تحصیل کنید، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب پیش روی‌تان وجود دارد. شما می‌توانید یکی از چندین مدرسه‌ی کاتولیک را در ایتالیا انتخاب کنید یا در هر یک از مدارس بین‌المللی این کشور، به‌دنبال یک دوره‌‌ی آموزش بین‌المللی استاندارد باشید. سیستم آموزشی در ایتالیا به 5 سطح اصلی تقسیم می‌شود: پیش‌دبستان، دبستان، دبیرستان سطح اول، دبیرستان سطح دوم و دانشگاه. در این بخش، حقایقی درباره‌ی سیستم آموزشی در ایتالیا به شما ارائه می‌دهیم که اگر به‌دنبال گزینه‌های تحصیل برای خود یا فرزندان‌تان هستید، باید از آن‌ها آگاه باشید. 

اکثر دانش‌آموزان در ایتالیا، در مدارس دولتی حضور پیدا می‌کنند، در حالیکه مدارس خصوصی، جمعیتی به کوچکی 10٪ دانش‌آموزان این کشور را تشکیل می‌دهد. اگر در ایتالیا می‌خواهید یک مدرسه دولتی انتخاب کنید، باید انتظار داشته باشید که فرزند شما تمام درس‌ها را به زبان ایتالیایی بیاموزد. اگر می‌خواهید کودک شما به زبان انگلیسی یا به زبان دیگری در کلاس‌ها حضور پیدا کند، باید به دنبال مدارس بین‌المللی یا سایر مدارس خصوصی باشید. از طرف دیگر، می‌توانید مدارس کاتولیک را انتخاب کنید، اما انتظار داشته باشید که تعلیمات کاتولیک، در آموزش کودک شما نقش بازی کند. وقتی صحبت از کیفیت آموزش می‌شود، مدارس دولتی نسبت به مدارس خصوصی، عملکرد برابر یا حتی بهتری دارند. حتی یک مطالعه نشان داده که مدارس دولتی در ایتالیا، از نظر نتایج آموزشی و بازار کار، نسبت به مدارس خصوصی بهتر عمل می‌کنند.

شرایط تحصیل در کشور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است و دانشگاه های معتبر زیادی در این کشور تاسیس شده اند. در کشور ایتالیا تحصیل در دوره ها و مقاطع تحصیلی مختلف شرایط و قوانین خاصی دارد و تمامی دانشجویان و دانش آموزانی که به فکر ورود به مراکز تحصیلی کشور ایتالیا هستند حتما باید از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا آگاهی کامل کسب کنند. اولین دانشگاه جهان که دانشگاه بولونیا می باشد در کشور ایتالیا در شهر بولونیا واقع شده است و بیش از نه قرن قدمت دارد. علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه های قدیمی زیادی در ایتالیا وجود دارند که از زمان تاسیس تا کنون فعال می باشند. از بهترین دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه های بولونیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه میلان و دانشگاه ساپینزای رم اشاره کرد.

تحصیل در دوره های ابتدایی در ایتالیا برای تمامی دانش آموزان الزامی می باشد. شایان به ذکر است که تحصیلات قبل از دانشگاه در این کشور کاملا رایگان می باشد و تمامی افراد از جمله مهاجران، شهروندان اروپایی و یا شهروندان کشور ایتالیا باید حتما در دوره های تحصیلی قبل از دانشگاه شرکت کنند. سپری کردن دوره های تحصیلی پایه در مدارس کشور ایتالیا موجب می شود تا متقاضیان از سطح تحصیلی و علمی جهت ورود به معتبرترین دانشگاه های دنیا برخوردار باشند. به طور کلی، سیستم آموزشی کشور ایتالیا قابل مقایسه با پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد و افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند می توانند از دوره های تحصیلی با کیفیت بهره مند شوند.

دوره های تحصیلی در ایتالیا به چند بخش اصلی تقسیم می شوند:

  • دوره تحصیلی ابتدایی
  • دوره تحصیلی متوسطه (دبیرستان)
  • دوره تحصیلات عالی (دانشگاه)

دوره های تحصیل در کشور ایتالیا

شرایط سنی تحصیل در دوره دبستان ایتالیا

همانطور که گفته شد، تحصیل در دوره ابتدایی در کشور ایتالیا الزامی می باشد و تمامی افراد پنج تا یازده ساله می بایست در این دوره تحصیلی شرکت کنند. تحصیل در دوره ابتدایی در مدرسه های کشور ایتالیا شش سال به طول می انجامد و دانش آموزان می توانند تا 11 سالگی این دوره تحصیلی را به پایان برسانند و وارد دوره های تحصیلی بعدی شوند.

شرایط سنی تحصیل در دوره متوسطه ایتالیا

تحصیل در دوره تحصیلی متوسطه و یا دوره تحصیلی دبیرستان در مدرسه های کشور ایتالیا به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول، متقاضیان و دانش آموزان می بایست از یازده الی پانزده سالگی در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل شوند و پس از تحصیل دوره متوسطه اول، مشغول به تحصیل در دوره متوسطه تکمیلی که برای دانش آموزان 15 الی 18 ساله می باشد شوند. تحصیل در دوره تحصیلی متوسطه و یا دوره تحصیلی دبیرستان در مدرسه های کشور ایتالیا همانند تحصیل در دوره ابتدایی در کشور ایتالیا الزامی می باشد و دانش آموزان باید برای ورود به دانشگاه های معتبر و شرکت در برنامه های تحصیلی با کیفیت نمرات بالایی در این دوره کسب کنند. مدرک تحصیلی کسب شده در این دوره دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد که ارائه آن ها جهت تحصیل در ایتالیا الزامی می باشد.




تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا آخرین سطح تحصیل در این کشور می باشد. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا می بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن مدرک زبان ایتالیایی و یا مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر
  • رسیدن به سن 18 سالگی
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه توصیه نامه، انگیزه نامه و بیانیه شخصی
  • داشتن دانش و علم کافی جهت شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاهی

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: