مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرهنگ مردم ایتالیا

فرهنگ مردم ایتالیا

فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی در ایتالیا

فرهنگ و قوانین اجتماعی در ایتالیا، بسیار خاص است. در این بخش، ما جنبه‌های مهم فرهنگ ایتالیایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که مطمئناً اگر قصد آمدن به ایتالیا را دارید، به شما در آشنایی با فرهنگ محلی ایتالیا کمک می‌کند.

ارزش‌های ایتالیا

 خانواده یکی از سنگ‌بناهای فرهنگ ایتالیایی است. بنابراین، اول آن را مطرح می‌کنیم. خانواده در بین ایتالیایی‌ها، یک اولویت بزرگ و نشان‌دهنده‌ی تعادل مناسب بین کار و زندگی است.

  •  غالباً افراد 20 و 30 ساله، بدلیل تنگناهای خانوادگی و شرایط اقتصادی نامناسب، در کنار خانواده‌ی خود زندگی می‌کنند.
  •  در جنوب ایتالیا، زندگی مشترک خانوادگی چندان عجیب و غیرمعمول نیست، اگرچه این روند در حال از بین رفتن است.
  •  بنابراین، اعضای خانواده در ایتالیا، به داشتن روابط نزدیک و در صورت لزوم، به حمایت‌های عاطفی و مالی از یکدیگر معروف هستند.
  • ایتالیایی‌ها از زمان فراغت خود لذت می‌برند. احساس کُند شدن زمان و لذت بردن از لحظه‌ی حال، چیزی است که مورد توجه ایتالیایی‌هاست- به نشستن در تراس، نوشیدن یک اسپرسو و تماشای رهگذران در بعدازظهر یک روز آفتابی، فکر کنید.

سلام و احوال‌پرسی، تعاملات اجتماعی و آداب و رسوم در ایتالیا

  •  ایتالیایی‌ها- حتی در جمع و انظار عموم- غالباً احساساتی و برون‌گرا هستند. به‌هنگام صحبت کردن، آن‌های از حالت‌های مختلف صورت و حرکات دست استفاده می‌کنند.
  •  اگر ایتالیایی‌ها یکدیگر را بشناسند، ممکن است همدیگر را در آغوش گرفته یا بر گونه‌های هم بوسه زنند. با این حال، به‌هنگام ملاقات برای اولین بار، دست دادن شایع‌تر است و توصیه می‌شود. برای دو بوسه، از گونه‌ی سمت چپ شروع کنید تا از برخورد بینی‌ها به هم جلوگیری شود.
  •  Ciao معمولاً در بین غریبه‌ها استفاده نمی‌شود. اگر آن فرد را نمی‌شناسید و مایل به سلام و احوالپرسی با او هستید، استفاده از buongiorno و buonasera بهتر است.
  •  گفتگو کردن در ایتالیا عملی است که معمولاً مورد قدردانی قرار می‌گیرد. ممکن است غریبه‌ها، صحبتی را با شما شروع و در مورد صف، آب و هوا و حتی در مورد فرزندان و غیره اظهار نظر کنند. مستقیم به اصل موضوع پرداختن، معمولاً روش گفتگوی ایتالیایی‌ها نیست. حتی به‌هنگام صحبت با کسی، وقتی از گفتگوی خود، هدف و منظوری را دنبال می‌کنید، خوب است که مثلاً با گفتگوهای کوچک شروع کنید.
  • مُد در فرهنگ ایتالیا، بسیار مهم است. بسیاری از ایتالیایی‌ها، می‌خواهند زیبا و شیک به نظر برسند و تعریف از سبک پوشش آن‌ها، غالباً مورد استقبال قرار می‌گیرد.
  •  بیرون رفتن برای شام، غالباً قبل از ساعت 20 اتفاق نمی‌اُفتد و ممکن است دیرتر از این زمان باشد.
  •  هنگام عبور از جاده‌ها در ایتالیا، توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. رانندگان ممکن است هنگام عبور از خطوط عابر پیاده، متوقف نشوند، مگر اینکه کاملاً مجبور به انجام این کار شوند.
  •  استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی، کاملاً ممنوع است.
  •  وقتی به مهمانی در خانه‌ی کسی دعوت می‌شوید، آوردن یک هدیه‌ی نمادین مانند نوشیدنی، گل یا شکلات، قابل‌قبول است و گاهاً از شما انتظار می‌رود.
  •  معمولاً، می‌توانید اتباع محلی را در ایتالیا پیدا کنید که در شهرهای بزرگ، انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر به حومه‌ی شهرها بروید، افراد نمی‌توانند انگلیسی را به طور کامل صحبت کنند، اما در کل، مطمئناً کسی را با یک فهم اساسی از زبان انگلیسی در آنجا پیدا خواهید کرد. نسل‌های قدیمی ایتالیایی‌ها، ممکن است غیر از ایتالیایی، زبان دیگری صحبت نکنند.

 از شما انتظار نمی‌رود که از زبان ایتالیایی آگاه باشید. اما، یادگیری چند کلمه ایتالیایی، همیشه اقدامی پسندیده است و مورد قدردانی قرار می‌گیرد، همچون کلمات per favore (لطفاً)، grazie (متشکرم) و prego (خواهش می‌کنم).


آشپزی ایتالیایی و آداب و رسوم غذا خوردن

  • غذاهای ایتالیایی در سراسر جهان مشهور هستند و یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی فرهنگ ایتالیا را تشکیل می‌دهند.
  •  مطمئناً در بیشتر وعده‌های غذایی ایتالیایی‌ها، شراب، پنیر، ماکارونی و پاستا و نان را پیدا خواهید کرد.
  •  بسیاری از مهمانی‌‌های اجتماعی در ایتالیا، حول خوردن غذا انجام می‌شود، اعم از خانواده، دوستان یا همکاران و شرکای تجاری.
  •  ایتالیایی‌ها از رفتارهای متعارفی در میز غذا پیروی می‌کنند: چنگال خود را با دست چپ و چاقوی خود را با دست راست خود نگه دارید.
  •  میزبان‌ها معمولاً به‌جای اینکه در راس میز بنشینند، در مرکز میز می‌نشینند و معمولاً نخستین کسانی هستند که عبارت به‌سلامتی نوشیدن را بیان می‌کنند.
  •  عاقلانه است که به‌هنگام غذا خوردن، از رفتار جمع پیروی شود: قبل از اینکه یک صندلی به شما اختصاص داده نشود یا وقتی می‌بینید دیگران در حال انتخاب صندلی هستند، بر روی صندلی خود ننشینید.
  •  آرنج خود را روی میز و دستان خود را در آغوش‌تان قرار ندهید.
  •  پنیر را با چاقوی خود بلند کنید- از انگشتان‌تان استفاده نکنید.
  •  باقی گذاشتن مقدار کمی غذا در بشقاب خود، قابل‌قبول است.
  •  به شما غالباً یک وعده‌ی غذای دوم نیز ارائه می‌شود. قبول یا رد کردن این وعده‌ی غذایی دوم، اشکالی ندارد.

دین در ایتالیا

 اكثر جمعيت ایتالیا (حدود 70٪) رومن كاتوليک هستند، اگرچه فقط يک سوم آن‌ها، به مذهب كاتوليک عمل می‌کنند.

 یعنی، بقیه‌ی جمعیت ممکن است دارای مذاهب دیگر بوده یا بی‌دین باشند. برای آنکه با مشکلی مواجه نشوید، از بحث درباره‌ی دین و مذهب خودداری کنید که ممکن است موضوع حساسی برای ایتالیایی‌ها باشد. اگر لباس‌تان خیلی بدن‌نماست، ممکن است اجازه‌ی ورود به کلیسا به شما داده نشود. اگر در این‌باره شک دارید، زانوها و شانه‌های خود را بپوشانید تا مطمئن شوید که از ورود به کلیسا منع نمی‌شوید.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
شهرهای دانشجویی در ایتالیا
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است... ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: