مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل و کار در ایتالیا

تحصیل و کار در ایتالیا

کسانی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند می توانند با ورود به دانشگاه های ایتالیا مسیر را برای خود هموار کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا عموما به زبان رسمی این کشور ارائه می گردد و همین موضوع باعث شده تقاضای کمتری نسبت به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) در میان متقاضیان بین المللی داشته باشد.

یکی از راه های اخذ اقامت کاری ایتالیا و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور تحصیل به عنوان یک دانشجوی خارجی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا بسیار کم بوده و با دریافت بورس های مرسوم در این کشور هزینه ها در حد رایگان می شود. مدارکی را که برای اخذ پذیرش باید ارائه دهید بسته به رشته دانشگاهی شما و همچین دانشگاه شما متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد.

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات؛
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات؛
  • اخذ مدرک زبان ایتالیایی مورد تایید سفارت ایتالیا؛
  • مدرک زبان ایتالیایی برای تحصیل و کار در ایتالیا؛

سفارت ایتالیا جهت صدور ویزای دانشجویی برای ایرانیان نیز شریط مشخصی را اتخاذ نموده است که دانشجویان ایرانی می بایست در زمان مشخص مدارک مورد نیاز را به سفارت ایتالیا در کشور خود ارائه نمایند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی شخص متقاضی باید در کلاس های زبان ایتالیایی در سفارت ایتالیا شرکت نموده و پس از اخذ نمره قبولی درخواست ویزا نماید. مدت این کلاس ها 3 ترم می باشد و در هر ترم، یک کتاب ایتالیایی تدریس می شود. هر ترم 33 جلسه 2 ساعته می باشد. برای صدور مجوز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا افراد باید در امتحانات پایانی هر ترم نمره قبولی را اخذ کرده بعد برای صدور ویزای تحصیلی اقدام نمایند. 

اشخاصی که قصد ادامه تحصیل و کار در ایتالیا را دارند می توانند پس از اخذ مدرک کارشناسی، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا اقدام نمایند. هزینه تحصیل در ایتالیا بستگی به نوع دانشگاه و رشته انتخابی متقاضی دارد. در این بین طبیعتا کمترین هزینه ها را در میان انواع دانشگاه های ایتالیا دانشگاه های دولتی این کشور خواهند داشت. این هزینه ها بدین صورت است:

  • دانشگاه دولتی: 2000 الی 5000€ 
  • دانشگاه خصوصی: 15000 الی 20000€ 

تحصیل و کار در ایتالیا در مقطع دکتری

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکتری (PhD) اقدام نمایند. در کشور ایتالیا بستری مناسب برای تحصیل دانشجویان مقطع دکتری فراهم می باشد. دانشجو اگر شرایط اخذ بورس تحصیلی را داشته باشد در نهایت پس از تحصیل و کار در ایتالیا می تواند درخواست اخذ اقامت کاری ایتالیا دهد و در نهایت به اقامت دائم شخص منتهی می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا شامل موارد زیر هستند:

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات؛
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات؛
  • ترجمه مدرک کارشناسی و ریز نمرات؛
  • ترجمه مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات؛
  • مدرک زبان ایتالیایی؛
  • مقاله ISI؛
  • داشتن پروپزال؛
  • مدرک زبان IELTS: با نمره 7؛




کار دانشجویی در ایتالیا

یکی از مسائلی که دانشجویان به سمت تحصیل در کشور ایتالیا سوق داده می شوند، اجازه کار قانونی در این کشور است. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در صورت کسب مجوز قانونی، ضمن تحصیل خود در کشور ایتالیا به کار دانشجویی نیز مشغول شوند. فرصت کار در کشور ایتالیا برای 20 ساعت در طول هفته خواهد بود و دانشجویان اجازه خواهند یافت تا در حوزه های مختلف اقتصادی در کشور ایتالیا مشغول به کار شوند. دستمزد کار ساعتی در کشور ایتالیا از 5€ تا 15€ (یورو) متغیر است و همین مسئله به دانشجویان کمک خواهد کرد تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دسترسی به چنین منابع درآمدی سبب شده است تا اعزام دانشجو به ایتالیا یکی از پر مخاطب ترین روش های مهاجرتی در سال های اخیر باشد.

مهاجرت کاری به ایتالیا

یکی از راه های ورود به کشور ایتالیا اخذ ویزای کار ایتالیا می باشد. درخواست بسیاری از مهاجرین برای مهاجرت اخذ ویزا است ولی برای دریافت این نوع ویزا باید شخصی به عنوان کارفرما در کشور مقصد شما را استخدام کند و این موضوع خود شرایط خاصی دارد. در کشور ایتالیا و در کل اتحادیه اروپا (EU) برای استخدام اشخاص باید کارفرما به مدت 3 ماه در روزنامه و اینترنت آگهی دهد، اگر در کشور خود متقاضی یافت نکرد باید به مدت 3 ماه در کل اتحادیه اروپا (EU) آگهی دهد و اگر مجددا متقاضی یافت نکرد، می تواند برای شما دعوتنامه کاری ارسال نماید.

کارفرما باید نشان دهد که از لحاظ مالی شما و خانواده شما را تامین می کند. این روند کمی دشوار است ولی اگر شخصی به عنوان دانشجو در ایتالیا باشد می تواند به محض آگهی شدن شغل اقدام به دریافت مجوز نماید. یعنی اگر شما در کشور ایتالیا کارفرمایی دارید می توانید از طریق تحصیل و کار در ایتالیا وارد خاک این کشور شوید و پس از آن اقدام اخذ ویزای کار ایتالیا نمایید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی س ...

بیشتر بخوانید
تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: