مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

همانند سایر کشورهای اروپایی برای یافتن کار در ایتالیا لازم است که از طرق مختلف از جمله ارسال رزومه برای کارفرمایان یا مراجعه به موسسات کاریابی اقدام کنید. در ایتالیا مجموعه ای از روزنامه های کاریابی وجود دارد که به صورت روزانه، نیازهای کارفرمایان در آن ها نگارش شده است. در میان روش های فوق همواره استفاده از موسسات کاریابی به دلیل وجود دامنه گسترده ای از اطلاعات تصمیم بهتری می باشد.

تسهیل کاریابی در ایتالیا

نرخ بیکاری در ایتالیا 9.8% است و هنرمندانی که مدرک تحصیلی خود را در کشوری غیر اروپایی گرفته باشند و دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند جزو 300 دانشگاه برتر دنیا نباشد، عملا شانسی برای فعالیت در ایتالیا نخواهند داشت. جهت تسهیل کاریابی رشته های هنری در ایتالیا بهتر است افراد علاوه بر تسلط به زبان ایتالیایی، دوره تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه های مطرح ایتالیا بگذرانند. از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته های هنریTHE Ranking 2021QS Ranking 2021
University of Bologna
167160
Sant’Anna School of Advanced Studies Pisa
170755
Sapienza University of Rome
201171
University of Padua
251216
Vita-Salute San Raffaele University
251392
University of Trento
301403
The University of Milan
351301
University of Milano – Bicocca
351521


 هزینه موسسات برای کاریابی در ایتالیا

ابتدا باید رزومه شخصی خود را به موسسات کاریابی از طریق دفاتر رسمی یا وبسایت‌ها تحویل دهید تا نام شما در سامانه ثبت شود. شغل متناسب مورد نظر خود را در مرحله بعد انتخاب میکنید و موسسات کاریابی با توجه به نیازهای کارفرمایان پل ارتباطی میان شما و آن ها خواهند بود. لازم است بدانید که پس از یافتن شغل مورد نظر باید درصدی از حقوق چند ماه اول خود را به موسسه کاریابی مورد بحث پرداخت کنید.

چگونگی کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

کاریابی رشته های هنری در ایتالیا از طریق روزنامه ها نمی تواند انتخاب مناسبی باشد؛ زیرا روزنامه ها بیشتر در زمینه تبلیغات، مهندسی و معماری نیازهای شغلی ارائه می کنند. وبسایت های تخصصی برای کاریابی رشته های هنری در ایتالیا وجود دارند که درصد موفقیت در آن ها از مراجعه به روزنامه های کثیرالانتشار بیشتر است. در وبسایت های کاریابی نیز باید شبیه موسسات کاریابی رفتار کنید و رزومه شخصی خود را برای آن ها ارسال و منتظر باشید تا با کارفرمای مربوطه مرتبط شوید.

2 نمونه از سایت های کاریابی رشته های هنری در ایتالیا عبارت هستند از:

  • Wanted in Rome
  • Porta Portese

ویزای کاری پس از کاریابی رشته های هنری در ایتالیا

اخذ ویزای کاری ایتالیا یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که می توان بعد از اخذ ویزا و اقامت ایتالیا برای اخذ تابعیت این کشور نیز اقدام کرد. ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است و با اخذ ویزای این کشور می توان به تمام کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به روادید سفر کرد. اولین مرحله برای اخذ ویزای کاری ایتالیا برخورداری از یک پیشنهاد کار و دعوت نامه از سوی کارفرما ایتالیایی می باشد. در نظر داشته باشید که شما حداقل باید از مدرک لیسانس بهره‌مند باشید تا بتوانید برای مهاجرت کاری به ایتالیا اقدام کنید.

  • آن دسته از دانشجویان که تحصیلات خود را در ایتالیا یا اتحادیه اروپا تمام کرده اند.
  • پناهندگانی که در کشور ایتالیا مجوز کار دریافت کردند.
  • تمام افرادی که اقامت کشورهای اروپایی را دارند.




افرادی که یکی از شرایط ذکر شده در لیست فوق را داشته باشند در اولویت جهت دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمایان ایتالیایی قرار دارند. برای اخذ ویزای کار ایتالیا باید مدارکی مانند پاسپورت معتبر، مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی، ارائه مدرک تسلط به زبان ایتالیایی ارائه کنید. ارائه مدارک و اسناد مربوط به تمکن مالی افراد نیز از اهمیت ویژه ای برای مهاجرت کاری به ایتالیا برخوردار است.

توجه داشته باشید که کشور ایتالیا محیط مناسبی برای سرمایه‌ گذاری و ایجاد یک کسب و کار خود اشتغالی دارد بهتر است به این گزینه هم فکر کنید. ایتالیا در زمینه های صنعتی گوناگونی مانند مواد غذایی، مواد شیمیایی، آهن آلات، تولید پوشاک و صنعت توریست و گردشگری فعالیت گسترده دارد و سرمایه‌ گذاری در این بخش ها انتخاب سود آوری خواهد بود.

هزینه های زندگی در ایتالیا در 2021

در صورتی که درآمد شما از داخل ایتالیا و به یورو باشد این کشور برای زندگی گران نیست و در سال 2021 میانگین با ماهانه 800€ (یورو) می توان زندگی خوبی داشت. شما می توانید آپارتمان 1 خوابه نوساز را در اطراف شهر‌های ایتالیا با پرداخت حدود 450€ (یورو) در ماه اجاره کنید. برای اجاره همان آپارتمان در مرکز شهر باید حدود 600€ (یورو) به صورت ماهانه پرداخت کنید.

پرداخت هزینه های مربوط به وسایل گرمایشی و سرمایشی، برق و آب و گاز می‌تواند برای یک آپارتمان متوسط 2 خوابه حدود 150€ (یورو) در ماه باشد. خدمات حمل و نقل عمومی می تواند حدود 50€ (یورو) در ماه برای شما هزینه داشته باشد و این در صورتی است که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید. در ایتالیا سوخت گران است و هر لیتر بنزین 1.53€ (یورو) به فروش می‌رسد؛ در نتیجه استفاده از خودروی شخصی در این کشور زیاد پرطرفدار نیست.

خریدهای سوپر مارکتی و تهیه غذا در این کشور با توجه به سبک زندگی افراد می تواند در حدود 200€ (یورو) به صورت ماهانه هزینه داشته باشد. 1 وعده غذا در رستورانی ساده در ایتالیا حدود 16€ (یورو) و 3 وعده غذا حدود 50€ (یورو) برای شما هزینه خواهد داشت. قیمت 1 کیلوگرم گوشت گاو و گوشت قرمز حدود 15€ (یورو) و 1 کیلوگرم گوشت سینه مرغ 8.5€ (یورو) می باشد. هزینه پوشاک نیز می تواند با توجه به سبک زندگی افراد بسیار متغیر باشد اما 1 جفت کفش چرم مردانه 115€ (یورو) و 1 دست لباس تابستانی 70€ (یورو) هزینه خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا
تحصیل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

اگر دانشجویی اهل ایران هستید، برای تحصیل در ایتالیا، به ویزای ملی سطح D نیاز دارید. این ویزا برای دانشجویانی همچون شماست که می‌خواهند تحصیلات خود را در ایتالیا انجام دهند. اگر قصد تحصیل در ایتالیا دارید، باید اطلاعات لازم را درباره‌ی چگونگی کسب ویزای ملی س ...

بیشتر بخوانید
تحصیل پزشکی در ایتالیا
تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: