مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد، اما تحصیل در ایتالیا چگونه است؟ اگرچه گزینه‌‌های تحصیلی در ایتالیا، ممکن است متفاوت باشد، شما باید بدانید که بر اساس اطلاعات ما، محبوب‌ترین و پُرطرفدارترین دوره‌ی تحصیلی در میان دانشجویان خارجی از قرار زیر است:

  •  کارشناسی تجارت و مدیریت
  •  کارشناسی اقتصاد
  •  کارشناسی علوم اجتماعی
  •  کارشناسی هنر و طراحی

بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه اروپاست و از سال 1808، بدون توقف مشغول فعالیت‌های آموزشی بوده است. ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است. قطعاً، بسته به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید، قیمت‌ها ممکن است متغیّر باشد. معمولاً اگر تمایل به زندگی در شهرهای کوچکی همچون بولزانو و بولونیا دارید، باید حدود 900 یورو در ماه کنار بگذارید، در حالیکه میلان و رم با حدود 1200 یورو در ماه، کمی گران‌تر هستند. هزینه‌های آموزشی، از سوی دیگر، به نوع دانشگاه انتخابی‌تان- خصوصی یا دولتی- نیز بستگی دارد. برای مثال، دانشگاه‌های دولتی تا 1000 یورو و دانشگاه‌های خصوصی از 1800 تا 4000 یورو در سال هزینه دارند.قطعاً، اگر فکر می‌کنید تامین هزینه‌های آموزشی و زندگی در ایتالیا، ممکن است سخت باشد، می‌توانید بورسیه‌های موجود در دانشگاه‌های ایتالیا را بررسی کنید. هشت شهر برتر برای تحصیل در ایتالیا به شهر زیر است: 

  • میلان
  • رم
  • پیزا
  • بولونیا
  • فلورانس
  • سیه‌نا
  • ونیز
  • تاورمینا

سیستم آموزشی کشور ایتالیا

سیستم آموزشی کشور ایتالیا بسیار پیشرفته است و به دلیل بالا بودن سطح تدریس در مراکز تحصیلی این کشور، هر ساله به تعداد مهاجرانی که برای تحصیل وارد کشور ایتالیا می شوند اضافه می شود. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل با کسب ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر می باشد و دانشجویان و متقاضیان در صورتی که بخواهند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند حتما باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کنند. تحصیلات عالی در دانشگاه های کشور ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و یکی از مهم ترین مدارک ورود به دانشگاه های این کشور ارائه مدرک زبان معتبر میباشد.

در کشور ایتالیا افراد از 6 الی 11 سالگی باید به طور اجباری در دوره های تحصیلی ابتدایی شرکت کنند. بعد از 11 سالگی، دانش آموزان وارد دوره تحصیلی متوسطه و یا دبیرستان می شوند که تا هجده سالگی به طول می انجامد. کسب نمرات بالا و داشتن سابقه تحصیلی درخشان برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا بعد از اتمام دوره متوسطه امری بسیار مهم و ضروری به شمار می رود. شایان ذکر می باشد که تمامی کودکانی که به همراه پدر و مادر خود به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند می توانند به صورت رایگان در کلاس های آموزشی ابتدایی شرکت کنند. دوره تحصیلی متوسطه در مدارس کشور ایتالیا به دو بخش دوره تحصیلی متوسطه یک و دوره تحصیلی متوسطه تکمیلی تقسیم می شود که به ترتیب سه و پنج سال به طول می انجامد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با مدرک دیپلم

همانطور که گفته شد، قدیمی ترین دانشگاه های دنیا در کشور ایتالیا واقع شده اند و این دانشگاه ها همواره به فعالیت خود در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی ادامه می دهند. مطالب درسی و آموزشی در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا با جدید ترین متدها به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند و لازم به ذکر است که این دانشگاه های به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا دانشجویان و متقاضیان می توانند در سه مقطع تحصیلی اصلی مشغول به تحصیل شوند:

  • LAUREA EQUIVALENT TO BACHELOR OF SCIENCE
  • LAUREA MAGISTRALE EQUIVALENT TO MASTER OF SCIENCE
  • RESEARCH DOCTORATE PH.D

ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا با مدرک دیپلم نیاز به کسب اطلاعات کافی درباره شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم دارد؛ اما به طور کلی، جهت ورود به اولین دوره دانشگاهی در کشور ایتالیا که LAUREA می باشد، دانشجویان و متقاضیان باید مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی داشته باشند. علاوه بر این مدارک، ارائه مدارک پزشکی، مدارک شناسایی، پاسپورت و عکس مناسب، بیمه درمانی و رسید پرداخت هزینه های ورودی ضروری می باشد.

بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

اولین دوره تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا پس از کسب مدرک دیپلم دوره LAUREA می باشد. جهت کسب مدرک تحصیلی این دوره متقاضیان باید که 180 Credit کسب کنند و لازم به ذکر می باشد که تحصیل در این دوره حداقل سه سال طول می کشد. در این دوره تحصیلی متقاضیان و دانشجویان و متقاضیان از آموزش های مقدماتی در زمینه های مختلف تحصیلی بهره مند می شوند. بعد از اتمام این دوره، متقاضیان مجوز تحصیل در سطوح بالاتر را کسب می کنند.

استفاده از بورسیه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

یکی از مزایایی که در تحصیل در کشور ایتالیا وجود دارد، استفاده از بورسیه تحصیل در این کشور است. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، ایتالیا این امکان را در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی نیز قرار می دهد که از بورسیه تحصیلی این کشور بهرمند شوند. بورسیه تحصیلی ایتالیا به شهروندان خارجی این کشور کمک می کند تا علاوه بر فراهم کردن امکان تحصیل رایگان در این کشور، بخشی از هزینه های سالیانه زندگی خود را نیز تامین کنند. هر فرد برای تامین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا باید شرایط اولیه آن را فراهم آورد و مطابق با قرارداد تنظیم شده صدور بورسیه عمل کند تا آن را از دست ندهد.




دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در دوره تحصیلی (LAUREA MAGISTRALE (EQUIVALENT TO MASTER OF SCIENCE با کسب مدرک دوره تحصیلی کارشناسی امکان پذیر می باشد. دانشجویان و متقاضیان برای شرکت در برنامه های تحصیلی این دوره باید پایان نامه (150 الی 250 صفحه) ارائه دهند و همچنین شرایط مورد نیاز را دارا باشند. تحصیل در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل دو سال به طول می انجامد و متقاضیان برای اتمام این دوره تحصیلی باید 120 Credit کسب کنند. در برخی از موارد خاص برای مثال پزشکی، مهندسی، معماری و غیره تحصیل در این دوره تا پنج الی شش سال به طول می انجامد.

دوره تحصیلی دکتری در ایتالیا

دوره تحصیلی (RESEARCH DOCTORATE (PH.D بالاترین سطح تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا می باشد و کسب مدرک این دوره حداقل سه سال به طول می انجامد. تحصیل در این دوره شامل برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی می شود دانشجویان و متقاضیان باید در این دوره از پایان نامه خود دفاع کنند. هدف از ارائه برنامه های تحصیلی در این دوره این است که دانشجویان و متقاضیان تبدیل به محققانی و متخصصانی شوند که مهارت و توانایی لازم را برای پیگیری فعالیت های تحقیقاتی با کیفیت بالا در صنایع، مراکز تحقیقاتی، ادارات دولتی و مؤسسات دانشگاهی را داشته باشند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: