مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

هرآنچه باید درباره ی بورسیه ی DSU ایتالیا بدانید

محصلان می‌توانند برای بورسیه تحصیلی که توسط دفتر مرکزی دانشگاه منطقه توسکانی در ایتالیا (عنوان کامل Agenzia Regionale Diritto allo Studio Universitario یا به اختصار DSU) ارائه می‌شود درخواست بدهند.

بورسیه DSU شامل این امکانات است:

  • اسکان رایگان
  • وعده‌های غذایی رایگان در سالن‌های غذاخوری دانشگاه
  • وجه ماهانه برای مخارج اضافی (فعالیت‌های ورزشی، کتاب‌ها و ...)
  • معافیت از شهریه‌های دانشگاه
  • کمک‌هزینه برای محصلان
  • DSU شکل‌های مختلفی از کمک‌های اقتصادی را بنا به درخواست یا از طریق رقابت، به شایسته‌ترین دانشجویانی که شرایط اقتصادی سختی دارند ارائه می دهد.
  • مزیت اصلی برای تقبل هزینه‌هایی که محصلان برای کسب کردن شرایط آکادمیک لازم با ‌آنها روبرو هستند، کسب بورسیه است؛ اما مزایای اقتصادی دیگری هم وجود دارد.
  • اطلاعیه‌های رقابت هرساله اعلام می‌شوند. برای رقابت اصلی می‌توانید به صورت آنلاین درخواست بدهید. در بعضی موارد، درخواست باید چاپ، امضا و به بخش Monetary Intervention Services مسئول در هر محل ارسال شود.
  • رتبه‌های مسابقات طبق ملاک‌های اعلام‌شده در فراخوان‌های مربوطه اعلام می‌شوند.
  • کمک مالی به دانشجویانی که بورسیه گرفته اند، براساس شیوه‌ای که در فراخوان‌های مربوطه اعلام شده است، و به صورت اعتبار بر روی حساب بانکی یا کارت می باشد.

دانشجویان خارجی

دانشجویان باید درخواست را به فراخور شرایط کشور مبدأ و بر مبنای بند ۸ اطلاعیه همگانی پر کنند.

  • دانشجویان کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند
  • دانشجویان کشورهای در حال توسعه
  • دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا

همه دانشجویان باید درخواست آنلاین را طبق دستورالعمل وب‌سایت پر کنند.

دانشجویانی که دارای بورسیه سال تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۱۸ هستند و می‌خواهند برای سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۱۹ درخواست بدهند – در همان پایه تحصیلی – لازم نیست مدارک اعانه مالی خود را مجدداً ارائه بدهند؛ این دانشجوها فقط کافی است فرم درخواست آنلاین را پر کنند و در بخش مربوطه اعلام کنند که وضعیت اقتصادی آنها تغییری نکرده است.

تمام مدارک ترجمه‌شده و تأییدشده، که در بند ۸ قید شده‌اند، باید در این موارد به درخواست ضمیمه شوند:

  • دانشجویان خارجی که بورسیه سال تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۱۸ را ندارند؛
  • دانشجویان خارجی که بورسیه دوره کارشناسی در سال تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۱۸ را دارند و می‌خواهند در سال اول کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند.
  • دانشجویان خارجی که بورسیه سال تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۱۸ را دارند و برای یک بورسیه شش ماهه در دوره کارشناسی درخواست داده‌اند، و می‌خواهند در زمان ثبت‌نام در دوره کارشناسی ارشد به بورسیه ارشد تغییر داده شود (بند ۶ بخش الف)؛
  • دانشجویان خارجی که دارای بورسیه پنج ساله دوره کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۲۰۱۹/۲۰۱۸ هستند و معمولاً فرض می‌شود که در سال چهارم برای سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۱۹ ثبت‌نام کرده‌اند.


غذا

مکان های بسیاری در محوطه دانشگاه برای صرف غذا وجود دارد که به صورت مستقیم یا طبق قرارداد و توافق توسط DSU مدیریت می‌شوند و دانشجویان می‌توانند نهار و شام را با هزینه ی کمی در بوفه‌ها خریداری کنند.

  • قیمت یک وعده کامل ۴.۵ یورو یا کمتر، طبق دامنه درآمدی شما.هیچ رستوران دیگری چنین منوی کاملی را  با این قیمت ارائه نمیکند؛ حتی رستوران های بیرون بر.
  • مجاورت با ۴۰ رستوران و ۴ کافه. صرف غذا در رستوران‌های ما به شما امکان می‌دهد زندگی دانشجویی خود را در محیطی دوستانه در کنار دیگران تجربه کنید. می‌توانید از اتاق‌های پذیرایی ما به عنوان سالن مطالعه استفاده کنید و در آنها از طریق وای‌فای به اینترنت دسترسی داشته باشید.
  • تنوع و در عین حال سلامتی، کیفیت و محیط. غذاهایی که توسط آشپزهای ما هر روز با استفاده از محصولات تازه تهیه می‌شوند متنوع و دارای ارزش غذایی متعادل هستند و به نیازهای مختلف بدنی و سلایق فرهنگی، قومی و مذهبی احترام می‌گذارند. مصرف‌کننده می‌تواند در زمان انتخاب غذا در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن سؤال بپرسد. استفاده از بشقاب‌های سرامیک، قاشق و چنگال فولادی و لیوان‌های پلی‌کربنات که در شرایط کاملاً بهداشتی و در مجموعه‌های جداگانه ضدعفونی شده‌اند باعث کاهش میزان زباله می‌شود.

خوابگاه‌ها

فاصله بین محل اقامت و دانشگاه یک سد اجتماعی و اقتصادی در اجرای حق تحصیل دانشگاهی است که می‌تواند مانعی واقعی برای ادامه تحصیل باشد.

DSU مشکل دور بودن از محل تحصیل را تا حد زیادی برطرف می‌کند و حضور در کلاس‌های دانشگاهی را با اختصاص دادن، از طریق رقابت، مکان‌های اقامتی در محدوده تأسیسات خود و در حد ظرفیت آنها را تسهیل می‌کند.

دانشجویانی که در خارج از محوطه دانشگاه اقامت دارند و از شروط اقتصادی مورد نیاز و شایستگی لازم قید شده در آگهی رقابت که هر ساله منتشر می‌شود برخوردار هستند می‌توانند برای دریافت یک تختخواب در خوابگاه‌های دانشگاه درخواست بدهند.

برای دانشجویانی که در خارج از محوطه دانشگاه اقامت دارند و دارای بورسیه هستند، خدمات اقامت رایگان است و برای دوره مشخص‌شده در فراخوان به دانشجویان اختصاص می‌یابد. دانشجویان واجد شرایطی که موفق به دریافت تختخواب نمی‌شوند تنها در صورت وجود تخت خالی و با هزینه ماهانه ۲۵۰ دلار یک تختخواب در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: