مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 دانشگاه ارزان در رم

5 دانشگاه ارزان در رم

شهر رُم بدلیل داشتن مکان‌های تاریخی همچون کولوسئوم، پانتئون و Trevi Fountain، به شهرت و محبوبیت گسترده‌ای در بین مردم رسیده است. اما جدا از جذب تعداد زیادی گردشگر- حدود 9 میلیون توریست در سال- این شهر برای تحصیل دانشجویان خارجی نیز بسیار جذاب است و دلیل آن، میزبانی از چندین دانشگاه معتبر است. رُم همیشه به‌عنوان یکی از بهترین شهرها برای تحصیل دانشجویان خارجی ستایش شده و با بهره‌گیری از فضایی آرام، زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ و تاریخ غنی خود، تعجب‌آور نیست که هر ساله، دانشجویان بیشتر و بیشتری برای تحصیل به پایتخت ایتالیا می‌آیند. اگرچه برخی از دانشگاه‌های رُم گران هستند، اما هزینه‌ی تحصیل در برخی از آن‌ها نیز بسیار ارزان است. اگر به‌دنبال ترکیبی از ارزش‌ها و آموزش باکیفیت هستید، می‌توانید به تحصیل در این دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم فکر کنید:

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم - دانشگاه اروپایی رُم (Università Europea di Roma)

  • هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های کارشناسی: 3997 دلار در سال

دانشگاه اروپایی رُم یا UER، یک موسسه‌ی آموزشی خصوصی است که در سال 2005 در امتداد Degli Aldobrandeschi توسط لژیونرهای مسیحی تاسیس شد، جماعتی که چندین موسسه‌ی آموزشی را تحت پوشش خود دارند. دانشگاه اروپایی رُم، ارزان‌ترین دانشگاه رُم برای تحصیل دانشجویان خارجی است. UER یک پردیس زیبا دارد که در فاصله‌ی 10 دقیقه‌ای از میدان سنت‌پیتر واقع شده و در محاصره‌ی ساختمان‌های مُدرن با فضای سرسبز قرار دارد و منطقه‌ی مناسبی برای یادگیری در اختیار شما می‌گذارد. دانشجویان خارجی از این امکان برخوردار هستند که در دوره‌های 3 ساله‌ی مدیریت بازرگانی، روانشناسی و جهانگردی حضور به هم برسانند. دوره‌های کارشناسی ارشد مجتمع (دو دوره‌ای) در رشته‌های حقوق و آموزش ابتدایی نیز برگزار می‌شود. برای ثبت‌نام، متقاضیان خارجی باید گواهی دبیرستان و گواهی زبان ایتالیایی B2 CEFR ارائه دهند. دانش‌آموزان باید در یک آزمون پذیرش، قبول شوند. UER پیشنهادات تحصیلی منحصربه‌فردی به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، از جمله یک دوره‌‌ی آموزشی برای اتحادیه‌ی جهانی جوانان، یک دوره‌‌ی مهارت‌های بین‌المللی و یک دوره‌ی Buddy.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم - Libera Università Maria Ss. Assunta

  • هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های کارشناسی: 4240 دلار در سال

دانشگاه ارزان بعدی در رُم، Libera Università Maria Ss است. Assunta یا LUMSA، یک دانشگاه خصوصی کاتولیک است که در سال 1939 تاسیس شده و در گذشته، موسسه‌ای برای راهبه‌ها با عنوان Istituto Superiore di Magistero Maria Ss. Assunta بوده و سرانجام 50 سال بعد- در سال 1989- نام فعلی خود را بدست آورده است. به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های قدیمی در رُم، برنامه‌ی درسی این دانشگاه از یک طیف اومانیستی با گرایش کاتولیک پیروی می‌کند. این گرایش در دوره‌هایی که در دو دپارتمان این دانشگاه در رُم تدریس می‌شود، منعکس می‌شود- دوره‌های حقوق، اقتصاد، سیاست و زبان‌های مدرن و مطالعات انسان‌شناسی، ارتباطات، آموزش و روانشناسی. در واکنش به افزایش تعداد دانشجویان خارجی تحصیل‌کننده در رُم، LUMSA چندین دوره‌ی تحصیلی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند، دوره‌هایی همچون روابط بین‌الملل، مدیریت و امور مالی، بازاریابی و ارتباطات دیجیتال، حقوق، علوم سیاسی و روانشناسی. برای ارائه‌ی درخواست پذیرش در LUMSA، متقاضیان غیر اتحادیه‌ی اروپا باید مراحل قبل از ثبت‌نام خود را از طریق سفارت ایتالیا در کشور زادگاه خود انجام دهند. جدا از این، ثبت‌نام‌کنندگان باید مدارک دبیرستان (حداقل 12 سال) خود را ارائه دهند- و همچنین در یک آزمون زبان ایتالیایی نیز شرکت کنند.




دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم - Pontifical Gregorian University

  • هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های کارشناسی: 5233 دلار در سال

دانشگاه Pontifical Gregorian که بیشتر به‌نام گرگوریانا شناخته می‌شود، یک مدرسه‌ی مذهبی مستقر در رُم است. با توجه به شرایط خاص خود، واتیکان بر برنامه‌های درسی این مدرسه نظارت می‌کند. تاسیس گریگوریانا به سال 1551 بازمی‌گردد که این مدرسه، بخشی از کالج روم بود. این مدرسه از نظر تاریخی، اولین مدرسه‌ای است که توسط یسوعیان و با تلاش‌های سنت ایگناتیوس لویولا تاسیس شده است. در سال 1584، پاپ گریگوری سیزدهم، یک خانه‌ی جدید به این دانشگاه هدیه کرد و همین امر، نام مدرسه را به نام او تغییر داد. با توجه به ریشه‌های مذهبی خود، این دانشگاه همچنان به ارائه‌ی آموزش‌های دینی ادامه می‌دهد. در حال حاضر، این دانشگاه ارزان‌قیمت در رُم، از 6 دانشکده‌ی الهیات، قانون کلیسا، فلسفه، میراث تاریخی و فرهنگی کلیسا و علوم اجتماعی تشکیل شده است. گریگوریانا دارای مجموعه‌ی دانشجویی بسیار متنوعی است که 2750 دانشجوی آن، از حدود 150 کشور جهان می‌آیند. این دانشجویان تحت نظارت دفتر دانشجویان خارجی که بیش از یک دهه است به جامعه‌ی دانشجویان خارجی خدمات می‌دهند، فعالیت می‌کند.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم - Università degli Studi Internazionali di Roma

  • هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های کارشناسی: 6057 دلار در سال

UNINT یک دانشگاه خصوصی است که در سال 1996 تاسیس شده است. این دانشگاه که نام سابق آن Libero Istituto San Pio V'' است، سرانجام در سال 2013 به نام فعلی‌اش تغییر نام داد تا آموزش جهانی‌اش را منعکس کند. UNINT در دانشکده‌های اقتصاد، تفسیر و ترجمه و علوم سیاسی و دینامیک روانشناسی اجتماعی، چندین دوره‌ی تحصیلی به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. این دانشگاه همچنین دوره‌ی تحصیلی مطالعات پیشرفته بر روی 8 فرهنگ- چینی، فرانسوی، پرتغالی، برزیلی، عربی، اسپانیایی، آلمانی و روسی را نیز ترویج می‌کند. در حالیکه UNINT دارای هزینه‌های تحصیل ارزانی است، این هزینه‌ها برای دانشجویانی که 10 نمره‌ی برتر در مدرسه را کسب کنند، بیشتر کاهش می‌یابد. دانشجویان خارجی همچنین می‌توانند برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی لاتزیو دیسکو (Lazio Disco) نیز اقدام کنند.

دانشگاه‌های ارزان‌قیمت رُم - Link Campus University of Rome

  • هزینه‌ی تحصیل در دوره‌های کارشناسی: 14537 دلار در سال

ما این مقاله را با دانشگاه Link Campus University of Rome به‌پایان می‌رسانیم. Link Campus  سابق- دانشگاه مالت در سال 1999 توسط روسای جمهور سابق ایتالیا فرانچسکو کوسیگا و گویدو دو مارکو از مالت تاسیس شد. این دانشگاه به‌عنوان شعبه‌ی دانشگاه مالت افتتاح و در نهایت، به اولین موسسه‌ی خارجی کل ایتالیا تبدیل شد. در سال 2011، این دانشگاه روابط خود را با کشور مالت قطع کرد و در سیستم دانشگاهی ایتالیا ادغام شد. دانشگاه Link Campus University of Rome، در رشته‌های مدیریت بازرگانی بین‌الملل، روابط سیاسی و بین‌الملل و ارتباطات، دوره‌های کارشناسی، یک دوره‌ی تحصیلی‌ در رشته‌ی حقوق و همچنین یک دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌های ارتباطات، مدیریت بازرگانی و مطالعات استراتژیک برگزار می‌کند. متقاضیان خارجی دانشگاه Link Campus University of Rome باید حداقل 12 سال تحصیل مدرسه‌ای را به‌پایان رسانده باشند. متقاضیانی که لازم است در کشورهای خود آزمون صلاحیت علمی بدهند (مثلاً آزمون گائو کائو در چین یا آزمون سلکتیویداد در اسپانیا)، به‌عنوان بخشی از مراحل پذیرش خود، باید در این آزمون‌ها شرکت کنند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: