مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه ناپل فدریکو در ایتالیا

دانشگاه ناپل فدریکو در ایتالیا

کشور ایتالیا، کشوری با تاریخ غنی است، اگر می خواهید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید، خوب است بدانید که هزینه ی تحصیل در ایتالیا مقرون به صرفه است و می توانید از بورسیه ی تحصیلی Diritto allo Studio Universitario-DSU نیز استفاده کنید. ایتالیا با داشتن رتبه ی دوم در فهرست یونسکو از نظر تعداد آثار باستانی ثبت شده، مقصدی عالی برای مسافرت است و با داشتن ویزای شینگن می توانید به سایر کشورهای حوزه ی شینگن نیز سفر کنید. همه‌ی دانشجویان شاغل به تحصیل در ایتالیا ملزم به داشتن بیمه‌ی درمانی هستند. اگر شما از اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌آیید، معمولا تحت پوشش کارت بیمه‌ی درمانی اروپا (EHIC) هستید. سایر دانشجویان احتمالا باید از کشور خودشان یکی از طرح‌های بیمه‌ی درمانی کشور ایتالیا را خریداری کنند یا آنکه به عضویت اداره‌ی ملی خدمات درمانی ایتالیا (Servizio Sanitario Nazionale، S.S.N) در آیند. 

همچون گرفتن ویزا، الزامات اجازه‌ی کار در ایتالیا به ملیت شما بستگی دارد. دانشجویانی که از اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌آیند، برای استخدام در ایتالیا پس از پایان دوره ی تحصیل‌شان به مدرک دیگری نیاز ندارند. دانشجویان که از بیرون اتحادیه‌ی اروپا می‌آیند می‌توانند برای دریافت اجازه‌ی اقامت موقت درخواست دهند؛ این‌گونه آنها می‌توانند، بسته به اجازه‌نامه، 6 تا 12 ماه پس از اتمام دکتری‌شان در ایتالیا بمانند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا در حوزه‌ای مرتبط با مدرک‌تان و در شرکتی که به مجموعه‌ی مهارت‌های شما علاقه‌مند باشد و با پذیرش کارکنان خارجی مشکلی نداشته باشد، شغلی پیدا کنید. متوجه باشید که آشنایی نسبی با زبان ایتالیایی معمولا عنصری مهم برای اطمینان از ثبات شغلی در ایتالیا است. پس از به دست آوردن یک جایگاه شغلی می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه‌ی اروپا درخواست دهید. البته در صورتی صلاحیت دریافت این کارت را خواهید داشت که حقوق سالانه‌یتان کافی باشد. این کارت به شما اجازه می‌دهد که مدت‌زمانی طولانی‌تر در ایتالیا زندگی و کار کنید.

دانشگاه ناپل فدریکو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا است که در سال 1224 میلادی تاسیس شده است، هرچند تا سال 1987 میلادی به صورت دانشگاه امروزی نبوده است. رتبه ی این دانشگاه در رتبه بندی تایمز 2021 برابر با 500-401 می باشد. این دانشگاه برای سال تحصیلی 2022-2020 بورسیه ی تحصیلی در نظر گرفته است و رتبه ی این دانشگاه در سیستم QS  برابر با 392 می باشد.

کار حین تحصیل در دانشگاه ناپل فدریکو در ایتالیا

اگرچه به دلیل جایگاه علمی بالا و رنکینگ عالی دانشگاه ناپل فدریکو، اخذ بورسیه از این دانشگاه از ابتدای تحصیلات دشوار است اما دانشجویان در صورتی که نمرات خوبی کسب نمایند می توانند برای ترم های بعدی خود از بورسیه های مختلفی برخوردار شوند که بعضی از آن ها بخشی از شهریه و برخی دیگر تمام شهریه را پوشش می دهند. منتهی باید توجه داشت که زندگی در شهر ناپل ایتالیا ماهیانه به طور متوسط 750€ تا 1050€ (یورو) هزینه دارد و اگرچه نسبت به بعضی شهرهای دیگر این کشور از جمله رم ارزان تر است، اما همچنان تعداد زیادی از دانشجویان برای تامین هزینه ماهیانه زندگی ناچارند مشغول به کار باشند چرا که غالب بورسیه ها هزینه زندگی را تامین نمی کنند. البته باید توجه داشت که کار دانشجویی در ایتالیا باید نیمه وقت باشد و دانشجویان دانشگاه در ساعات محدودی طی هفته اجازه کار دارند و دانشجویان دوره های زبان پیش از مقطع اصلی نیز تنها در ایام تعطیل می توانند کار کنند. 




اقامت پس از تحصیل در دانشگاه ناپل فدریکو در ایتالیا

همانطور که بیان شد پیدا کردن کار در ایتالیا چه حین تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی، ساده نیست البته فارغ التحصیلان دانشگاه ناپل فدریکو با توجه به موقعیت ممتاز علمی این دانشگاه شانس بسیار بالاتری نسبت به سایرین دارند. اما نمی توان از نظر دور داشت که شرایط اقتصادی و موقعیت های شغلی موجود در ایتالیا امیدوار کننده نیست و به همین دلیل خیلی از افراد تحصیل در کشورهای دیگر اروپایی را ترجیح می دهند. چرا که خصوصا برای دانشجوهای بین المللی این مسئله فوق العاده مهم است زیرا اگر پس از اتمام تحصیلات خود شغلی پیدا نکنند نمی توانند اقامت خود را در ایتالیا تمدید نمایند. 

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش  B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: