مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Turin ایتالیا

دانشگاه Turin ایتالیا

بیایید با حقیقت روبرو شویم. همه‌ی ما دوست داریم به ایتالیا برویم و سرزمینی را ببینیم که متفکران و هنرمندان تاثیرگذاری که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم، از آن الهام گرفته‌اند. با وجود کوچک بودن ایتالیا برحسب منطقه‌ی جغرافیایی، این کشور از فرهنگ غنی، هنر، تاریخ و مناظر طبیعی فقدانی که ندارد هیچ، بلکه همه را در حیرت فرو می‌برد. جهانگردان و دانشجویان به یک اندازه ویژگی‌های کاریزماتیک ایتالیا را دوست دارند، حقیقتی که ایتالیایی‌ها به آن 'la dolce vita' می‌گویند. ایتالیا هر آنچه دانشجویان خارجی در یک مقصد تحصیلی به‌دنبال آن هستند را در خود جای داده است- دانشگاه‌های تحسین‌شده‌ی خارجی، جوامع چندفرهنگی، محیطی دوستانه و صمیمی، سیستم حمل و نقل راحت و کارآمد و شهرهای دانشجویی جذاب. اگرچه ایتالیا بیشتر به‌عنوان مکانی شناخته می‌شود که در آن طعم ماکارونی و پیتزا اصیل و معتبر است، اما این کشور همچنین یک مکان خوب و مقرون‌به‌صرفه برای تحصیل دانشجویان خارجی است. جدا از شهرهای دیدنی و فرهنگی بی‌شمار، ایتالیا در مقایسه با سایر کشورها، یکی از بهترین هزینه‌های زندگی و تحصیل را دارا می‌باشد. ایتالیا یک کشور اروپایی است که در امتداد خط ساحلی مدیترانه واقع شده و چند تا از مقصدهای معروف توریستی همچون واتیکان، فلورانس و ونیز را در خود جای داده است. مهارت‌هایی که قبل از سال‌های تحصیل‌تان در دانشگاه به‌عنوان دانش‌آموز در خود ایجاد می‌کنید، در نهایت مشخص می‌کند که چه نوع دانشجویی خواهید شد. توسعه‌ی این مهارت‌ها و فهمیدن اینکه کدام سبک یادگیری بیشتر برای شما مناسب است، در بلندمدت برای‌تان سودمند خواهد بود، خصوصاً وقتی زندگی خود را در دانشگاه خارج از خانه شروع می‌کنید. دانش‌آموزان غالباً روش‌های یادگیری خاص خود را دارا هستند و به همین دلیل هم هست که یادگیری این روش‌ها و ایجاد عادت‌های مطالعه برای خود، پایه و اساس خوبی برای ارائه‌ی درخواست‌تان است. با داشتن مجموعه مهارت‌های قوی، اکثر دانشگاه‌ها خوشحال خواهند شد که شما را در دوره‌های خود پذیرش کنند. دستاوردهایی که در آینده کسب خواهید کرد را تلاش امروزتان مشخص می‌کند. بنابراین، نهایت تلاش خود را انجام دادن، قطعاً شانس تحصیل رایگان‌تان را در ایتالیا افزایش می‌دهد. 

دانشگاه تورین در سال 1404 میلادی تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپایی است. دانشگاه تورین 27 دپارتمان و 4 مدرسه ی دکترا دارد، هرچند بیشتر رشته ها به زبان ایتالیایی تدریس می شوند، اما رشته هایی هستند که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. رتبه ی دانشگاه تورین در سال 2021 و در میان دانشگاه های جهان در رتبه بندی تایمز 500-401 می باشد و در این دانشگاه بالغ بر 57،000 نفر مشغول تحصیل هستند.

کار ضمن تحصیل در دانشگاه Turin ایتالیا

اگرچه جایگاه علمی Turin ممتاز است اما برای پیدا کردن شغل در این کشور به دو نکته باید توجه نمود: اولا تسلط بر زبان ایتالیایی چه برای دانشجویانی که قصد اشتغال به کار پاره وقت را دارند و چه برای فارغ التحصیلان دانشگاه Turin ایتالیا که می توانند تمام وقت مشغول به کار باشند، ضروری است؛ ثانیا آمار بیکاری در ایتالیا خصوصا در شهرهای جنوبی بالاست و در برخی نقاط به 28% هم می رسد. البته دانشگاه Turin در قسمت شمالی ایتالیا واقع شده یعنی فرصت های شغلی بیشتری پیش روی دانشجویان و فارغ التحصیلان است.




هزینه زندگی در ایتالیا

البته شایان ذکر است که شهریه دانشگاه Turin ایتالیا سالیانه تا 10000€ (یورو) هم با توجه به رشته و مقطع تحصیلی می تواند برسد و این رقم باید از پیش تهیه شده باشد و با کار در ایتالیا قابل پرداخت نیست. البته زندگی در ایتالیا به طور متوسط ماهیانه 1050€ (یورو) هزینه دارد که دانشجویان با تهیه خوابگاه های دانشجویی، اجاره اشتراکی منزل و صرفه جویی در سایر هزینه ها، می توانند آن را به ماهیانه 750€ (یورو) نیز کاهش دهند و بخش عمده این مبلغ با کار پاره وقت دانشجویی قابل تامین است.

اقامت پس از تحصیل در دانشگاه Turin ایتالیا

علی رغم درصد بیکاری ایتالیا فارغ التحصیلی از دانشگاه Turin امتیاز بزرگی به حساب می آید و دانشجویان خارجی می توانند در صورتی که تسلط کامل به زبان ایتالیایی داشته باشند به راحتی شغل مناسبی پیدا کنند. البته باید خاطر نشان کرد که یافتن شغل در ایتالیا به راحتی پیدا کردن کار در آلمان نیست و دانشجویان بهتر است برای این که سریع تر استخدام شوند از موسسات و سایت های کاریابی تقاضای کمک کنند. موسسات کاریابی در ایتالیا یا ابتدائا هزینه ای از افراد دریافت می کنند یا بخشی از حقوق چند ماه اول فرد را به شرط استخدام شدن وی درخواست می کنند. مهم ترین سایت های کاریابی در ایتالیا عبارت هستند از: The local، GlassDoor و JobInItaly.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: