مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رانندگی  و گواهینامه در ایتالیا

رانندگی و گواهینامه در ایتالیا

رانندگی در ایتالیا خیلی پیچیده نیست، اما عمدتاً به جایی بستگی دارد که در آن رانندگی می‌کنید. چندین بزرگراه یا Autostrade را می‌توان در ایتالیا یافت که رانندگی در آن‌ها، راحت است. با این حال، در مراکز تاریخی ایتالیا، خیابان‌های باریک بسیاری وجود دارد. این خیابان‌ها پُر از جمعیت هستند و به همین دلیل هم هست که موتورسیکلت، وسیله‌ی نقلیه‌ی محبوبی در این کشور به شمار می‌رود.

اگر عادت به استفاده از GPS دارید، توجه ویژه‌ای به جاده و مسیر خود داشته باشید. چون، با خطر مواجه شدن با دو یا چند شهر با یک نام یا خیابان‌های یک‌طرفه‌ای که به‌اشتباه در GPS، ثبت شده‌اند، روبرو خواهید شد.

اگر قصد رانندگی در ایتالیا را دارید، در ادامه، ما هر آنچه را که درباره‌ی گواهینامه‌ی رانندگی در این کشور نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

چگونگی دریافت گواهینامه‌ی رانندگی در ایتالیا

صرف‌نظر از اینکه آیا قبلاً در کشور دیگری، مجوز رانندگی دریافت کرده باشید یا نه، سن قانونی رانندگی در ایتالیا، 18 سال است.

هر وقت در ایتالیا رانندگی می‌کنید، باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشید:

  •  گواهینامه‌ی اصلی رانندگی‌تان.
  •  اجازه‌ی رانندگی بین‌المللی (در برخی موارد).
  •  بیمه‌نامه‌ی ماشین
  •  کارت شناسایی یا پاسپورت خود

اگر گواهینامه‌ی اروپایی دارید، می‌توانید از گواهینامه‌ی خود برای رانندگی در ایتالیا استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که گواینامه‌ی شما، فقط ده سال اعتبار دارد و اعتبار آن ممکن است با افزایش سن، کم شود.


اگر گواهینامه‌ی غیر اتحادیه‌ی اروپا دارید، از جمله گواهینامه‌ی رانندگی در ایالات متحده، باید در عرض یک سال، آن را با گواهینامه‌ی رانندگی در ایتالیا، تعویض کنید. گواهینامه‌ی رانندگی بین‌المللی (IDP) نیز ممکن است مورد تائید قرار بگیرد.

برای تعویض گواهینامه‌ی رانندگی خود، باید به دفتر وزارت حمل و نقل ایتالیا در استان محل زندگی خود یا Ufficio della Motorizzazione Civile مراجعه کنید. شما باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  •  گواهینامه‌ی رانندگی اصلی خود و یک نسخه از آن.
  •  فُرم درخواست مُدل TT2112 که به‌درستی تکمیل شده باشد.
  •  دو عکس در اندازه‌ی پاسپورت.
  •  گواهی پزشکی دارای عکس، به‌همراه یک نسخه از آن.
  •  پرداخت هزینه‌های مربوطه- 9 یورو (10 دلار آمریکا) برای گواهینامه‌ی cc 9001 یا 32 یورو (35 دلار آمریکا) برای گواهینامه‌ی cc 4028.

قوانین رانندگی در ایتالیا

این هم چند قانون اولیه درباره‌ی رانندگی در ایتالیا:

  •  شما در سمت راست ماشین، رانندگی می‌کنید.
  •  استفاده از نور پایین، باید در بزرگراه‌های دو طرفه مورد استفاده قرار گیرد.
  •  استفاده از کمربند ایمنی اجباری است و صندلی‌های اتومبیل مخصوص کودکان، الزامی می‌باشد.
  •  بدون مجوز خاص، نمی‌توانید در (Zona Traffico Limitato ZTL) رانندگی کنید.

برای اجاره‌ی اتومبیل، اکثر شرکت‌ها در ایتالیا، شما را ملزم می‌کنند تا حداقل یک سال، از صدور گواهینامه‌ی رانندگی‌تان گذشته باشد. با این حال، ممکن است شرایط از شرکت به شرکتی دیگر متفاوت باشد و برخی ممکن است از شما بخواهند تا سن 24 سالگی، هزینه‌ی اضافی رانندگی یک جوان را بپردازید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا
اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا

هزینه‌های آموزشی در دانشگاه‌های ایتالیا بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی شما متفاوت است و در در بیشتر مواقع، صدور ویزا تحصیلی رایگان است ...

بیشتر بخوانید
شهرهای دانشجویی در ایتالیا
شهرهای دانشجویی در ایتالیا

همچون دیگر جذابیت‌های ایتالیا، دانشگاه‌های خوب و باکیفیت بالا در ایتالیا، در سرتاسر این کشور گسترده شده است و این به‌معنی انتخاب‌های جذاب برای کسانی است که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند. چند تا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان از این قرار است... ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: