مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد، اما تحصیل در ایتالیا چگونه است؟ اگرچه گزینه‌‌های تحصیلی در ایتالیا، ممکن است متفاوت باشد، شما باید بدانید که بر اساس اطلاعات ما، محبوب‌ترین و پُرطرفدارترین دوره‌ی تحصیلی در میان دانشجویان خارجی از قرار زیر است:

  •  کارشناسی تجارت و مدیریت
  •  کارشناسی اقتصاد
  •  کارشناسی علوم اجتماعی
  •  کارشناسی هنر و طراحی

بر اساس کتاب رکوردهای جهانی گینس، دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه اروپاست و از سال 1808، بدون توقف مشغول فعالیت‌های آموزشی بوده است. ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است. قطعاً، بسته به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید، قیمت‌ها ممکن است متغیّر باشد. معمولاً اگر تمایل به زندگی در شهرهای کوچکی همچون بولزانو و بولونیا دارید، باید حدود 900 یورو در ماه کنار بگذارید، در حالیکه میلان و رم با حدود 1200 یورو در ماه، کمی گران‌تر هستند. هزینه‌های آموزشی، از سوی دیگر، به نوع دانشگاه انتخابی‌تان- خصوصی یا دولتی- نیز بستگی دارد. برای مثال، دانشگاه‌های دولتی تا 1000 یورو و دانشگاه‌های خصوصی از 1800 تا 4000 یورو در سال هزینه دارند. قطعاً، اگر فکر می‌کنید تامین هزینه‌های آموزشی و زندگی در ایتالیا، ممکن است سخت باشد، می‌توانید بورسیه‌های موجود در دانشگاه‌های ایتالیا را بررسی کنید.

شرایط تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا

تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا و همچنین ساخت و ساز در دانشگاه های این کشور شامل موضوعاتی چون طراحی، ساخت و نگهداری زیر ساخت هایی که روزانه با آن ها در ارتباط هستیم می شود. زیر ساخت ها و سازه هایی نظیر ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آب و سیستم های انرژی، شبکه های فاضلاب و سایر موارد مشابه می شود. متقاضیان و مهندسانی که پس از فارغ التحصیلی در زمینه عمران و ساخت و ساز مشغول به کار می شوند باید برنامه ها و ساختارها را با یکدیگر تطبیق دهند و برای حل مشکلاتی چون افزایش جمعیت انسان ها در نقاط مختلف دنیا و یا بلایا و حوادث طبیعی راه حل های مناسبی ارائه دهند. دانشجویان و متقاضیان می توانند در برنامه های با کیفیت و سطح بالا تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا شرکت کنند و از آموزش هایی که در زمینه های مختلف مانند حمل و نقل، محیط زیست و یا ژئوتکنیک به دانشجویان ارائه می شود بهره مند شوند. تحصیل مهندسی عمران در ایتالیا در سه دوره تحصیلی اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. در دو دوره نخست، دانشجویان می آموزند که چگونه از استاندارد های ایمنی در ساخت و ساز استفاده کنند و همچنین از مقررات ساختمان سازی پیروی کنند. در این دوره ها به دانشجویان در زمینه های مدیریت پروژه های ساختمانی، تاثیر محیط زیست، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب، محاسبات و تعدیل آموزش های با کیفیتی ارائه می شود.




ورود و تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه های ایتالیا

ورود به دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران و ساخت و ساز شرایط خاصی دارد و دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این رشته در مراکز تحصیلی کشور ایتالیا باید شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. به طور کلی، ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا و شرکت در برنامه های تحصیلی مهندسی عمران نیاز به شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی در این آزمون دارد. علاوه بر این، متقاضیان باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی و یا ایتالیایی نیز شرکت کنند و تسلط خود بر یکی از این دو زبان را اثبات کنند و همچنین مدرک زبان معتبر آیلتس (5.5) و یا تافل (68) ارائه دهند. شرکت در آزمون های ذکر شده بخش اول شرایط لازم جهت ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا جهت تحصیل مهندسی عمران می باشد و دانشجویان باید در بخش دوم مدارکی چون مدارک شناسایی، پرونده سابقه های تحصیلی، فرم های تکمیل شده دانشجویی، توصیه نامه و انگیزه نامه، بیانیه شخصی، بیمه درمانی و همچنین مدارکی جهت اثبات توان مالی خود ارائه دهند. دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند در دوره Undergraduate مشغول به تحصیل شوند، باید حتما مدرک دوره تحصیلی متوسطه که شامل مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی می شود را ارائه دهند. داشتن سابقه تحصیلی درخشان و نمرات بالا از مهم ترین فاکتورهای ورود به دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا می باشد و دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند.

تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 1863 در شهر میلان تاسیس شده است. در این دانشگاه بیش از چهل و دو هزار دانشجو در حال تحصیل در دوره های تحصیلی می باشند. زمینه های اصلی آموزش در این دانشگاه مهندسی، معماری و طراحی می باشند و لازم به ذکر است که ورود به این دانشگاه با شرکت در آزمون ورودی و آزمون تعیین سطح زبان امکان پذیر می باشد. دانشگاه پلی تکنیک میلان دارای امکانات بسیار زیادی می باشد و دانشجویان می توانند از آزمایشگاه ها، کتابخانه، خوابگاه ها و سایر امکانات بهره مند شوند.

برنامه تحصیلی مهندسی عمران با هدف آموزش های سطح بالا به دانشجویان در زمینه های برنامه ریزی، طراحی و مدیریت سازه ها و زیرساخت ها مانند ساختمان ها، پل ها، تونل ها، سدها، سیستم های توزیع آب، جاده ها، راه آهن، بندر ها و فرودگاه ها ارائه می شوند. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی مهندسی عمران باید در بخش های ریاضیات و فیزیک دانش کافی داشته باشند.




تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه بولونیا

قدیمی ترین دانشگاه جهان دانشگاه بولونیا واقع در بولونیای ایتالیا می باشد که در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و بیش از 86000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه شامل یازده کالج می باشد و به سی و سه دپارتمان تحصیلی تقسیم شده است. یازده کالج دانشگاه بولونیا ایتالیا عبارتند از:

  • کالج کشاورزی و دامپزشکی
  • کالج اقتصاد، مدیریت و آمار
  • کالج مهندسی و معماری
  • کالج زبان ها و ادبیات خارجی ، تفسیر و ترجمه
  • کالج حقوق
  • کالج هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی
  • کالج پزشکی و جراحی
  • کالج داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی
  • کالج علوم سیاسی
  • کالج روانشناسی و علوم تربیتی
  • کالج علوم

تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه بولونیا در سه سطح اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند با تحصیل مهندسی عمران و شرکت در دوره های آموزشی این دانشگاه توانایی های خود را در زمینه درک مستمر، مدیریت و حل مشکلات با مرتبط با طراحی ساخت و سازها و زیرساخت ها، اجرای پروژه ها، مدیریت و کنترل کارهای غیرقانونی، ساختمان ها، کارهای هیدرولیکی و سیستمهای حمل و نقل افزایش دهند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: