مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون TOLC

آزمون TOLC

تحصیل در ایتالیا در میان ایرانیان بسیار محبوب است، زیرا هزینه ی تحصیل بسیار پایین هست و امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در برخی از رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارد و بورسیه ی DSU این فرصت را برای دانشجویان ایرانی فراهم می آورد که به صورت رایگان یا با کمترین هزینه تحصیل کنید.

اما برای تحصیل در برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی، نیاز هست در آزمونی به نام TOLC شرکت نمایید، این آزمون برای سه گروهِ اقتصاد و علوم اجتماعی و آماری، مهندسی و داروسازی به صورت انگلیسی برگزار می شود.

نکته ای دیگر درباره ی این آزمون این می باشد که امکان شرکت به صورت آنلاین و از ایران میسر می باشد و درواقع آزمون به دو صورت آنلاین و حضوری (در ایتالیا) برگزار می شود.

در ادامه به بررسی این سه آزمون TOLC که برای تحصیل به زبان انگلیسی هست می پردازیم.

مباحث آزمون TOLC برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا

از آنجا که آزمون تولک برای مقطع کارشناسی در ایتالیا می باشد، مباحث آموزشی در دوره ی دبیرستان در ایتالیا را شامل می شود. سوالات این آزمون براساس گروه رشته متفاوت هست و انتخاب سوال به صورت تصادفی هست، به این معنی که سوالات افراد مشابه نمی باشد. از شرکت‌کننده به صورت تصادفی از پایگاه داده سوالاتی پرسیده می‌شود. آزمون‌های  TOLC به وسیله یک کامپیوتر اغلب در مراکز آموزشی و امتحانی که توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شوند انجام می‌گیرد. بنابراین لازم است برای تعیین مکان شرکت در این آزمون‌ها حتما به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

چندبار می توان در آزمون تولک ایتالیا شرکت کرد؟ 

به طور کلی شرکت در آزمون محدودیت ندارد، اما براساس زمان بندی و نوع آزمون، محدودیت هایی تعریف شده است. شما فقط می‌توانید یک‌بار در ماه و بدون توجه به مرکزی که در آن آزمون می‌دهید، در آزمون تولک شرکت کنید. به طور معمول فرد متقاضی می‌تواند در طول دوره‌ای که آزمون تولک در آن برگزار می‌شود، در هر جلسه و در هر زمانی که دوست دارد در این آزمون شرکت کند. البته امکان ثبت نام هم‌زمان در بیش از چند آزمون تولک از همان نوع وجود ندارد. بنابراین اگر قصد ثبت نام در آزمون جدیدی را دارید باید تا یک روز بعد از ثبت نام در آزمون تولک که قبلا رزرو کرده بودید صبر کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که از هر تعداد آزمونی که در آن شرکت داشته باشید، تنها یک نمره مورد قبول دانشگاه هست.

آزمون تولک برای تحصیل در ایتالیا

تولک مهندسی (TOLC-I)

این آزمون برای افرادی هست که می خواهند در رشته های مهندسی تحصیل کنند، البته این نکته را در نظر داشته باشید که همه ی دانشگاه های از شما نمی خواهند در این آزمون شرکت کنید. در ادامه تعداد سوالات و مباحث آزمون برای رشته های مهندسی در ایتالیا را بررسی می کنیم.

این آزمون شامل موضوعاتی مانند درک مطلب، شیمی‌، فیزیک، ریاضیات و استدلال منطقی است. پاسخ صحیح یک نمره دارد، پاسخ‌های اشتباه 0.25 نمره منفی و سوالاتی که پاسخی به آن‌ها داده نشود هیچ نمره‌ای نخواهند داشت. این آزمون 50 سؤال دارد که به چهار قسمت تقسیم می‌شوند. در پایان آزمون بخشی وجود دارد که شامل 30 سؤال برای سنجش دانش آموزان انگلیسی‌زبان است. مدت زمان این امتحان 110 دقیقه است. برای قسمت انگلیسی که 30 سؤال دارد، 15 دقیقه زمان اضافه نیز در نظر گرفته شده است. بنابراین کل زمان این آزمون 125 دقیقه است.

ساختار آزمون تولک مهندسی (TOLC-I)
بخش ها تعداد سوالات زمان هر بخش
استدلال و منطق
10 20 دقیقه
ریاضیات 20 50 دقیقه
علوم پایه(شیمی)
10 20 دقیقه
درک مطلب 10 20 دقیقه
مجموع 20 110 دقیقه




 تولک اقتصاد و علوم اجتماعی و آماری (TOLC-E)

دومین نوع آزمون TOLC است که از موضوعاتی مانند ریاضیات، درک مطلب و استدلال منطقی تشکیل می‌شود. هر پاسخ صحیح یک نمره دارد، پاسخ‌های اشتباه 0.25 نمره منفی و سوالاتی که هیچ پاسخی به آن‌ها داده نشود تاثیری در آزمون نخواهند داشت. ساختار این آزمون بر اساس درک مطلب و منطق است. از آنجایی که این ساختار امتحانی با برنامه درسی آموزش عمومی بین‌المللی تناسبی ندارد؛ بنابراین آمادگی برای شرکت در این آزمون به فرآیندهای خاصی نیاز خواهد داشت.

برای دانشجویانی که قصد دارند در رشته‌هایی مانند مطالعات بین‌الملل، علوم سیاسی، ارتباطات و علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و مدیریت شروع به تحصیل کنند، شرکت در این آزمون الزامی است. در این آزمون 36  سوال مطرح می‌شود. در پایان یک بخش انگلیسی وجود دارد که داوطلبان باید به آن پاسخ دهند. مدت زمان کلی این آزمون 90 دقیقه است.

در پایان TOLC-E یک بخش تست مهارت انگلیسی با 30 سؤال وجود دارد.

ساختار آزمون TOLC-E
بخش ها تعداد سوالات زمان هر بخش
منطق
13 30 دقیقه
درک مطلب 10 30 دقیقه
ریاضیات
13 30 دقیقه
مجموع 36 90

آزمون تولک داروسازی (TOLC-F)

این آزمون از سال 2020 به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و شامل موضوعاتی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و منطق است. شرکت در این آزمون برای دانشجویانی که قصد دارند در رشته‌هایی مانند شیمی دارویی و داروسازی شروع به تحصیل کنند الزامی است. در این آزمون 50 سوال مطرح می‌شود و مدت زمان کلی این آزمون 72 دقیقه است.

ساختار آزمون داروسازی در ایتالیا (TOLC-F)
بخش ها تعداد سوالات زمان هر بخش
زیست شناسی
15 20 دقیقه
شیمی 15 20 دقیقه
ریاضی
7 12 دقیقه
فیزیک 7 12 دقیقه
استدلال و منطق 6 8 دقیقه
مجموع 50 72 دقیقه

چه دانشگاه هایی در ایتالیا مدرک تولک می خواهند؟

آزمون TOLC در بسیاری از دانشگاه‌های کشور ایتالیا اعتبار دارد. بنابراین هنگامی که شما در این آزمون شرکت می‌کنید می‌توانید بسته به رشته مورد علاقه خود در بسیاری از دانشگاه پذیرفته شوید. از جمله دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که با آزمون تولک دانشجو می‌پذیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گروه اقتصاد
نام دانشگاه رشته
دانشگاه بلونیا اقتصاد و تجارت
دانشگاه کا فوسکاری ونیز مدیریت دیجیتال، مدیریت تجارت، اقتصاد و تجارت
دانشگاه لوئیجی وان ویتلی تجزیه و تحلیل داده
دانشگاه برشا اقتصاد، بانک و امور مالی، اقتصاد و تجارت، مدیریت کسب و کار
دانشگاه میلان سیاست حقوق و اقتصاد بین الملل
دانشگاه پیزا مدیریت برای تجارت و اقتصاد
دانشگاه تورین مدیریت و تجارت، اقتصاد تجارت، اقتصاد
دانشگاه سپینزا رم علوم کامپیوتر کاربردی و هوش مصنوعی

گروه مهندسی
نام دانشگاه رشته
دانشگاه کافوس کاری ونیز رشته‌های انفورماتیک، علوم محیطی، علم و فناوری برای میراث فرهنگی، شیمی و فن آوری‌های پایدار، مهندسی فیزیک
دانشگاه لوئیجی وان ویتللی ریاضی، فیزیک
دانشگاه لوئیجی وان ویتلی تجزیه و تحلیل داده
دانشگاه مسینا مهندسی الکترونیک و کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مدیریت، مهندسی عمران

گروه مهندسی
نام دانشگاه رشته
دانشگاه تورین داروسازی
دانشگاه تورورگاتا رم داروسازی
دانشگاه بلونیا داروسازی

مراحل ثبت نام آزمون TOLC

برای ثبت نام در آزمون تولک کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

بررسی کردن تاریخ‌ها

ابتدا باید تاریخ آزمون را در TOLC@CASA بررسی کنید. برای انجام این کار روی تاریخ‌های موجود در پنجره آزمون تولک مورد نظر خود کلیک کنید تا تاریخ‌هایی که برای شرکت در آزمون وجود دارد برای شما نمایش داده شود. سپس می‌توانید بسته به انتخاب خود یک تاریخ را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید.

وارد حساب خود در CISIA Test شوید

پس از اینکه تولک مورد نظر و تاریخ را انتخاب کردید حالا لازم است تا یک عکس کاملا واضح از چهره خود و مشخصات شخصی‌تان را آپلود کنید. اگر قبلاً آزمون تولک را رزرو کرده‌اید دیگر سایت از شما نمی‌خواهد که این کار را انجام دهید. سپس قوانین و شرایط شرکت در آزمون را بپذیرید. هزینه شرکت در آزمون تولک 30 یورو است. سپس باید روش پرداخت خود را تعیین کنید.

می‌توانید هم از طریق کارت اعتباری و هم از طریق حواله بانکی پرداخت خود را انجام دهید. سپس از طریق منوی کشویی منطقه را که می‌خواهید در آزمون تولک شرکت کنید را انتخاب کنید. پس از آن دانشگاه، شهر و یا مکانی که قصد شرکت در آزمون را دارید انتخاب کنید. سپس تمامی تاریخ‌هایی که برای ثبت نام وجود دارد را مشاهده می‌کنید و می‌توانید هر تاریخی را که مد نظر دارید انتخاب کنید. هنگامی که آزمون تولک را رزرو کردید، رسید پرداخت و رزرو را می‌توانید از بخش مدیریت دانلود کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: