مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

رشته طراحی لباس و مد یکی از رشته های پر مخاطب در دنیا محسوب می شود و رقابت تنگاتنگی برای ورود به صنعت مد در بین متقاضیان وجود دارد. متقاضی به عنوان یک طراح مد هنر خود را در طراحی به کار می برد، متقاضی در طول تحصیل در این رشته تخصص های مربوط به حیطه مد و فشن را آموزش می بیند. آموزشات تخصصی مد و فشن می تواند در حوزه های پوشاک کودکان، پوشاک بزرگسالان، پوشاک ورزشی، کیف و کفش و زیور آلات باشد. با توجه به تکنولوژی ها و ابزار کار پیشرفته طراح می تواند در طول مدت 6 هفته طرح خود را به مرحله فروش برساند.

در سال 2021 متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته فشن و مد را دارند باید بدانند که با توجه به سطح مسئولیت پذیری و موسسه ای که برای آن کار می کنید، ممکن است بر اساس طرح های شما یا طرح های ارائه شده از شرکت بودجه ای برای کار به شما ارائه شود.

طراحان در بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

طراحان باید بدانند که برای کار در این کشور وظایفی برای آن ها در نظر گرفته شده است. که این وظایف به شرح ذیل می باشد.

  • پی ریزی و خلق طرح های جدید و خلاقانه؛
  • توانایی انجام کار تیمی همراه با خریداران به منظور خلق آثار جدید؛
  • خلق ایده های نو و خلاقانه و به واقعیت پیوستن ایده ها با استفاده از طرح کمکی کامپیوتری (CAD)؛
  • همگام بودن با ترند های جدید در دنیا (طراح باید به خوبی برند های مرتبط با پارچه، رنگ و شکل را بشناسد)؛
  • قدرت درک هنر طراحی از چشم انداز تکنیک؛
  • مذاکره با مشتری ها و تامین کنندگان؛
  • طراحی و خلق ایده های جدید و نو برای جلب توجه متقاضیان؛
  • انتخاب و طراحی پارچه، دکمه، کمربند و خرج کار، همچنین مواد لازم برای زیبا سازی محصولات در تولیدات انبوه؛

درآمد در بازار کار رشته فشن و مد در ایتالیا

یکی از نکات مهمی که در رابطه با بازار کار رشته فشن و مد می توان گفت در رابطه با میزان دستمزد و حقوق می باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که حقوق اولیه طراحان معمولا بین 16000€ تا 17000€ (یورو) می باشد، که میزان آن کم می باشد. میزان حقوقی که برای طراحان تازه کار در نظر گرفته می شود حدودا 25000€ (یورو) در سال بوده و پس از آن که فرد مهارت های لازم را کسب کرد دستمزد سالانه اش تا 85000€ (یورو) افزایش می یابد. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که میزان حقوق به کارفرما و منطقه بستگی دارد. یکی از نکات مهم برای متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند، هزینه های زندگی می باشد. برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور می توانید مقاله درباره هزینه زندگی در ایتالیا را مطالعه نمایید.




تحصیل در رشته مد و طراحی در ایتالیا

در طول دهه های گذشته ایتالیا دارای شخصیت های متعددی بود که بر روی هنر و طراحی در سطح ملی و بین المللی تاثیر بسیاری داشتند. به همین دلیل در شهرهای مختلف ایتالیا دانشگاه های بسیار برجسته ای برای تحصیل در رشته مد و فشن وجود دارد. سیستم آموزش مد در ایتالیا در شهرهای میلان، فلورانس و رم تقسیم شده است. متقاضیان می توانند در یکی از دانشگاه های Polimoda یاIstituto Marangoni  مشغول به تحصیل شوند. دروس تحصیلی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما اگر قصد تحصیل در موسسات کوچکتر ایتالیایی را دارید باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشید.

طول دوره تحصیل رشته مد و طراحی در ایتالیا

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید، باید بدانید که طول مدت این دوره 3 ساله می باشد، با پایان این دوره دانشجو می تواند محیط ها و رشته های مختلف مشغول به کار شود. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید باید بدانید که هدف این دوره پذیرش دانشجویانی می باشد که در طراحی مد نیاز به بهبود و یا بروزرسانی تکنیک ها و روش ها را دارند. برای شرکت در این دوره لازم است با تکنیک های طراحی مد و فشن که شامل طراحی فنی، تصویرگری، طراحی فنی، مدل سازی و خیاطی، آشنا باشند.

صنعت مد در کشور ایتالیا یک اهرم غیر قابل انکار است که نقش بسزایی در در آمد سالیانه این کشور دارد. شرکت های مطرح جهانی در صنعت مد نیز به ایتالیا سوق پیدا کرده اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط پرداخت مالیات در ایتالیا
شرایط پرداخت مالیات در ایتالیا

اگر می‌خواهید به هر شکلی درآمدی در ایتالیا داشته باشید، طبیعی است که بخواهید بدانید سیستم مالیاتی در ایتالیا چگونه است. مالیات بر درآمد در ایتالیا، در بین کشورهای اروپایی، جزو بالاترین‌هاست ...

بیشتر بخوانید
انواع ویزای کار در ایتالیا
انواع ویزای کار در ایتالیا

چند نوع ویزای کاری در ایتالیا وجود دارد که می‌توانید برای درخواست آن‌ها، اقدام کنید. چه بخواهید ویزا و مجوز کار دائمی در ایتالیا بگیرید و چه ویزای نیروی کار ماهر دارای کارت آبی اتحادیه‌ی اروپا و چه ویزای خود اشتغالی، شما می‌توانید تمام شرایط و فرایندهای مو ...

بیشتر بخوانید
اخذ اقامت موقت ایتالیا
اخذ اقامت موقت ایتالیا

در این بخش، چگونگی درخواست اجازه‌ی اقامت موقتی و در نهایت، اقامت دائم در کشور ایتالیا ارائه می‌شود. اجازه‌ی اقامت شما در ایتالیا، به‌همراه ویزای شما صادر نمی‌شود. وقتی برای اولین بار وارد ایتالیا می‌شوید، هشت روز فرصت دارید تا اجازه‌ی اقامت خود را ارائه ده ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: