مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای الحاقی خانواده ایتالیا

ویزای الحاقی خانواده ایتالیا

سفر با خانواده به ایتالیا

دو گزینه وجود دارد تا شوهر/همسر و فرزند/فرزندان زیر 14 سال شما در ایتالیا بمانند، و آن به شرطی است که اقامت شما حداقل 1 سال در صورت به هم پیوستگی مجدد خانواده ('ricongiungimento familiare') باشد و شرایط اقتصادی و مسکن را برآورده کنید.

در هر دو مورد باید:

ثابت کنید که درآمد خانواده شما (بورسیه / کمک هزینه یا درآمد کار، بدون پس انداز) حداقل 5.953.87 یورو در سال + نیمی از این مبلغ / سال برای هر عضو خانواده ای است که می خواهید دعوت کنید.

مسکن خصوصی پیدا کنید زیرا قرارداد مسکن باید در Agenzia delle Entrate ثبت شود. مسکن باید طبق قوانین محلی مناسب اعلام شده باشد:

  • 2 نفر. حداقل 45 متر مربع و 1 اتاق خواب 
  • 3 نفر حداقل 55 متر مربع و 2 اتاق خواب 
  • 4 نفر حداقل 60 متر مربع و 2 اتاق خواب. 

ابعاد به عنوان سطح خالص کف منظور می شود.

مورد 1: اجازه دهید خانواده تان با ویزای توریستی (اگر سفارت اجازه دهد) یا بدون ویزا در صورتی که کشور شما از آن چشم پوشی کند و سپس یک بار در ترنتو برای 'انسجام خانوادگی' درخواست دهند.

مورد 2: ابتدا به این کشور می‌آیید، سپس برای «nulla osta» (مجوز، 3 ماه لازم است) را درخواست دهید و اجازه می‌دهید با ویزای دیدار مجدد خانواده family reunion visa بیایند.

سفر با فرزند به ایتالیا

یا سفارت ویزای 'familiari al seguito' صادر می کند، یا اگر کشور شما از آن چشم پوشی کرده باشد، با ویزای توریستی یا بدون ویزا می آید و یک بار در ترنتو او را در مجوز اقامت خود ثبت می کنید. درخواست باید برای هر دوی شما از طریق اداره پست انجام شود.

مدارک مورد نیاز:

  • شناسنامه فرزند شما به طور رسمی به ایتالیایی ترجمه شده و توسط مقامات ذیصلاح در کشور شما قانونی شده باشد. باید هم نسخه اصلی و هم نسخه ترجمه شده، قانونی یا Aja Apostille شده باشد. 
  • اعلام رضایت همسر مبنی بر اینکه اجازه می دهد کودک با شما سفر کند نیز لازم است. این اعلامیه رضایت همچنین باید به طور رسمی به ایتالیایی ترجمه شده و توسط کنسولگری عمومی در کشور شما مهر شود.

لطفاً قبل از حرکت مطمئن شوید که این اسناد را آماده کرده اید

رضایت صاحب خانه (فرم S1 زیر)؛

مدارک مورد نیاز برای 'انسجام خانواده' (قرارداد مسکن خصوصی، ضمانت اقتصادی و غیره)؛

اجازه اقامت

N.B.: موسسه مرجع برای همه مسائل خانوادگی، مرکز اطلاع رسانی مهاجرت استانی Cinformi است که پس از حضور در ترنتو و به دست آوردن مدارک لازم، تمام اطلاعات را برای فعال کردن این روش در اختیار شما قرار می دهد. لطفا توجه داشته باشید که لینک به زبان ایتالیایی است.


شرایط سفر با خانواده به ایتالیا

برای اینکه شوهر/همسر و فرزند/فرزندان زیر 14 سالتان در ایتالیا بمانند دو گزینه دارید.

در هر دو مورد باید:

  • ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از آنان دارید.
  • مسکن خصوصی پیدا کنید.

مورد 1: انسجام خانواده

رویه انسجام خانواده زمانی اعمال می شود که شما تصمیم می گیرید همراه با خانواده خود با استفاده از ویزای توریستی یا بدون ویزا به Trento بروید، البته اگر کشور شما از داشتن این ویزا چشم‌ پوشی کرده باشد.

برای گزینه اول، اجباری است که اسناد ذکر شده در دستورالعمل های انسجام خانواده را ارسال کنید (به کادر دانلود این صفحه مراجعه کنید - N.B.: دستورالعمل ها جامع نیستند، لطفاً الزامات را در Cinformi بررسی کنید). به ویژه، قبل از رسیدن به ترنتو، موارد زیر را آماده کنید:

  • گواهی ازدواج شما به طور رسمی به ایتالیایی ترجمه و قانونی شده باشد‌
  • شناسنامه فرزندان شما به طور رسمی به ایتالیایی ترجمه و قانونی شده باشد‌.
  • ترجمه رسمی در سفارتخانه های ایتالیا یا توسط مترجمان مجاز انجام می شود.
  • قانونی‌سازی می‌تواند توسط سفارت‌های ایتالیا انجام شود یا اگر کشور شما موافقتنامه لاهه Hague را امضا کرده باشد، با مهر 'Apostille' که توسط وزارت ذیصلاح کشور شما بر روی اصل و ترجمه به ایتالیایی اعمال می‌شود، انجام می‌شود.

لطفاً توجه داشته باشید: بدون این سند، هیچ انسجام خانوادگی امکان پذیر نخواهد بود و خانواده شما باید در تاریخ انقضای ویزای توریستی (حداکثر 90 روز) به کشور بازگردند.

دیدار مجدد خانواده در ایتالیا

در این مورد، ابتدا می‌آیید و از Questura و Commissariato del Governo درخواست «nulla osta» (مجوز) می‌کنید (حداقل 3 ماه لازم است). پس از این روش خانواده شما می توانند با ویزای دیدار مجدد به Trento بروند.

مزایا:

  • شوهر یا همسر شما بلافاصله تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرید و می توانید بلافاصله کار کنید.
  • خانواده شما می توانند فوراً در تالار شهر در ترنتو ثبت نام کنند و به خدمات عمومی موجود مانند مدرسه دولتی یا مراقبت روزانه برای کودکان دسترسی داشته باشند.

معایب:

  • شما با هم سفر نمی کنید و کل این فرآیند بین 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.
  • درخواست nulla osta باید به صورت آنلاین به وزارت امور داخلی در دفتر Cinformi انجام شود.
  • درخواست اجازه اقامت به دلایل خانوادگی باید در Commissariato del Governo انجام شود.
  • در 'راهنماهای الحاق خانواده' لیستی از مدارک و شرایط مورد نیاز را مشاهده کنید (موجود در جعبه دانلود - N.B.: دستورالعمل ها جامع نیستند، لطفاً الزامات را در Cinformi بررسی کنید)

لطفاً توجه داشته باشید: برای استفاده از nulla osta،   باید 'Residenza' را در ترنتو داشته باشید (کاربرد فقط 2 ماه پس از ورود شما امکان پذیر است).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: