مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
9 تجربه فراموش نشدنی در انگلستان

9 تجربه فراموش نشدنی در انگلستان

اکسمور، گرچه از پارک‌های ملی کمترشناخته ‌شده‌ی انگلستان است، برای یک مسافرت کوتاه پاییزی به آن اندازه که باید شما را مشغول خواهد کرد. پارک ملی اکسمور، که در پهنه‌ی دو بخش دون و سامرست کشیده شده است، به‌خاطر اسب‌های کوچک، خط ساحلی دست‌ نخورده و آسمان رؤیایی شب‌هایش مشهور است. در ادامه به نه تجربه‌ی آخرهفته‌ای اشاره می‌کنیم که در این بخش کمترشناخته ‌شده‌ی جنوب غربی کشور نباید از دستشان داد، از گردش در پارک با قایق‌های موتوری تا شنا در کنار فک‌ها.

تفرج در مهمانسرای تار فارم

پارک ملی اکسمور باشکوه و سخاوتمند است و به همین سبب عجیب نیست که بسیاری از غذاخوری‌های آن منطقه از محصولات بومی آن استفاده کنند. مهمانسرای تار فارم نمونه‌ای بارز از این غذاخوری‌ها است. این مهمانسرا، با استفاده از محصولات محلی و فصلی، غذاهای کلاسیک را با تغییراتی متناسب با روزگار ما به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند و از محصولاتی همچون گوشت بره‌ی دون، گوشت گاو یاقوت سرخ دون و غذای دریایی کورنوال بهره می‌برد.

این مهمانسرای ممتاز و کهن، که در کنار پله‌های تار قرار دارد ــ پلی قرون ‌وسطایی که از فراز رودخانه‌ی بارل می‌گذرد ــ محیطی باصفا برای ناهار یا شام است، به‌ ویژه آنکه می‌توان پس از غذا در دل بیشه ‌زارهای آن قدم زد.

سوار شدن بر طولانی‌ترین خط ریلی تاریخی بریتانیا

خط ریلی سامرست غربی که در طول ساحل کانال بریستول و از میان تپه‌های کونتاک کشیده شده است، طولانی‌ترین خط آهن تاریخی در انگلستان است.

سوار یک قطار بخار قدیمی شوید و فاصله‌ی میان ماین‌هد و بیشاپس لیدیرد را طی کنید. در طول مسیر ده ایستگاه وجود دارد که همه‌ی آنها ارزش این را دارند که از قطار پیاده شوید و تماشایی بکنید. در ایستگاه واچت پیاده شوید تا در شهری بندری و کهن بچرخید؛ در ایستگاه واش‌فورد از قطار بیرون بزنید تا اسقف ‌نشین کلیو را ببینید یا در مزرعه‌ی توره سایدر دوری بزنید. اگر می‌خواهید مدتی را بی‌هدف پیاده بروید در ایستگاه استوگامبر یا کروکوم هیزفیلد پیاده شوید و به دل تپه‌های کونتاک بزنید ــ محوطه‌ای با نشان «ناحیه‌ی دارای زیبایی طبیعی برجسته» که چشم‌اندازی گسترده نسبت به دریا دارد.

قطارها در حال حاضر فعال نیستند اما در بسیاری از ایستگاه‌ها فعالیت‌های متنوعی برای شما پیش ‌بینی شده، و در خلال سال روزهایی برای بازدید مشخص شده است. برای اطلاعات بیشتر و اخبار رخدادهای پیش ‌رو به وب ‌سایت این خط ریلی مراجعه کنید.

رفتن به پیکنیک زیر آسمان پرستاره

پارک ملی اکسمور، به ‌لطف آلودگی نوری کم و مایل‌ها فضای روستایی دست ‌نخورده، و به ‌سبب آنکه نشان «منطقه‌ی بین ‌المللی دارای آسمان تاریک» را نیز دارد، برای رصد ستارگان مکانی بی‌نقص است.

در یک شب بی‌ابر وسایل پیکنیک و یک زیرانداز بردارید، به سمت دریاچه‌ی ویمبل ‌بال، وبرز پست یا دانکری بیکن، مرتفع ‌ترین نقطه در اکسمور، بروید، و از نمایش شبانه‌ی ستارگان و دیدنی‌های نجومی لذت ببرید. همچنین می‌توانید با تور پیاده ‌رویِ آسمان شبانه که توسط مؤسسه‌ی وایلد اباوت اکسمور برگزار می‌شود همراه شوید تا درباره‌ی این منطقه و همچنین هنر رصد ستارگان بیشتر بیاموزید. به‌یاری تلسکوپ‌ها و دوربین‌ها دوچشمی مناسب و دردسترس آنها از عظمت صور فلکی کهکشان راه‌شیری حیرت خواهید کنید.




لذت بردن از مناظر دل ‌نشین، سوار بر قطاری قدرت گرفته از آب

از دوران ویکتوریا به بعد، شهرهای ساحلی لینتون و لینمس از شهرهای پربازدید منطقه‌ی دون بوده‌اند. لینمس که روزگاری به‌خاطر شکار ماهی حشینه مشهور بود، شهری است زیبا و بندری، با پیاده ‌راه‌هایی دوست ‌داشتنی که شما را به واترزمیت می‌رسانند؛ در واترزمیت می‌توانید به حیات وحش، آبشار‌ها و یک کافه‌ی کنار رودخانه سر بزنید. لینتون ۵۰۰ پا بالاتر از لینمس قرار دارد و پر است از ساختمان‌های قرن نوزدهمی، مغازه‌های مستقل، گالری‌ها و چای‌خانه‌ها.

خط راه‌آهن صخره‌ای، که یک قطار کابلی با نشان برجسته‌ی میراث درجه‌ی دوم است، این دو شهر را به هم وصل می‌کند و مرتفع ‌ترین و پرشیب‌ ترین خط ریلی مبتنی بر قدرت آبی در جهان به حساب می‌آید. این قطار کابلی، که در اصل برای انتقال مسافران دوران ویکتوریا به بالای تپه‌ی لینتون ساخته شده است، هنوز هم محبوب است، به‌ سبب مناظر ساحلی بی‌نقص و کارت‌پستالی و همچنین به ‌سبب زیبایی‌های کهنه ‌نما. افزون بر این، از آنجا که مهندسی بی‌نظیر این قطار آن را از هر گونه الکتریسیته بی‌نیاز کرده است، برای سفر میان این دو شهر وسیله‌ای که کمترین ضرر را به طبیعت می‌زند همین قطار است.

کایاک ‌سواری در خط ساحلی اکسمور

در کنار مربیان با صلاحیت، با یک تور کایاک دریایی دوساعته همراه شوید تا در گودال‌های آبی پنهان در خط ساحلی اکسمور به گردش بپردازید. این پاروزدن عجین با تماشای منظره شما را از کنار تپه‌های هنگ ‌من ــ مرتفع‌ترین ساحل صخره‌ای در سرزمین اصلی بریتانیا ــ عبور می‌دهد و تا سواحل دورافتاده و به درون غازهای پنهان می‌برد ــ که دسترسی به بسیاری از آنها تنها با قایق ممکن است. از یاد نبرید که به حیات وحش محلی نیز توجه داشته باشید، برای مثال به بازهای سرگردان که در سواحل صخره‌ای لانه کرده‌اند، یا به فک‌های چشم ‌فراخ و دلفین‌ها که مشهور است برای سلام گفتن سرشان را از آب بیرون می‌آورند.

زدن رد بزهای وحشی در دره‌ی افسانه‌ای صخره‌ها

بر اساس افسانه‌ها دره‌ی صخره‌ها روزگاری قصر شیطان را در خود داشته است؛ بر اساس این افسانه‌ها او روزی پس از بازگشت به خانه متوجه شد که همسرش همراه همسایگان در حال جشن‌و پایکوبی است؛ این اتفاق او را چنان خشمگین کرد که همسرش را به برجک‌های سنگی تبدیل کرد. با این حال، بعضی دیگر از مردم معتقدند که اشکال موجود در این صخره‌ها (که با نام‌های آدم کج ‌و کوله، پنیرساز شیطان و بانوی سفید شناخته می‌شوند) در طی عصر یخبندان ایجاد شده است.

داستان این صخره‌ها هر چه که باشد، این مکان محبوب، که در نیم مایلی لینتون واقع شده، به ‌خاطر منظره‌های تأثیرگذار و جمعیت بزهای وحشی اما مهربانش ــ که برای حدود شش هزار سال بر این صخره‌های دندانه ‌دندانه زیسته‌اند ــ مشهور است. اگر شانس یارتان باشد، حتی می‌توانید گله‌ای از اسب‌های کوچک وحشی اکسمور را، که می‌دانیم در سرخس ‌زارهای این ناحیه می‌چرند، ببینید.

دانستر را به فهرست روستاهای زیبایی که باید به آن سر بزنید اضافه کنید

روستای قرون ‌وسطایی دانستر یکی از آن مکان‌هایی است که اگر تعطیلات پاییزی کوتاهتان را در سامرست می‌گذرانید باید حتما به آن سر بزنید ــ چه در بازار کاموا که نماد این روستا است گردش کنید، چه در میان بقایای اقامت‌ گاهی از عصر آهن بچرخید و چه صرفا در کافه‌ای محلی کنار آتش خود را رها کنید. قلعه‌ی دانستر را فراموش نکنید، دژی کهن که باغ‌هایی دلنشین و مشرف بر روستا آن را احاطه کرده‌اند.

این ارگ ساکسونی بعدها به یک خانه‌ی روستایی ویکتوریایی بدل شد، اما دروازه‌ی قرن سیزدهمی آن تا به امروز برجا مانده است. باغ‌های طبقه‌ طبقه‌ی آن ــ با مسیرهای چوبی و پیچ ‌در پیچ فراوان، گیاهان نیمه ‌استوایی متعدد و یک آسیاب آبی تاریخی اما فعال ــ به ‌راستی از زیباترین باغ‌های جهان‌اند.

مسیرهای پیموده شده را رها کنید و به دل طبیعت وحشی بزنید

کمربندها را محکم کنید و برای کاویدن گوشه‌های پنهان اکسمور آماده شوید. برای این کار سوار لندروورهای چهارچرخه خواهید شد، چون باید از دل دره‌های شیب‌دار و دارای دارودرخت، از کنار رودخانه‌های شفاف و از درون خلنگ‌زارهای بادگیر و پراحساس بگذرید.

هدایت این تورها، که برای خانواده‌ها نیز مناسب‌اند، بر عهده‌ی راهنمایان محلی است و آنان درباره‌ی تاریخ و فولکلور این منطقه اطلاعات خود را، به عنوان عضوی از آن جامعه، با شما سهیم خواهند شد. این تورها همچنین امکان دسترسی اختصاصی شما به مسیرهای کهنِ آفرود را، که در تملک سازمان نشنال تراست هستند، فراهم می‌آورند و شما فرصت آن را خواهید داشت که به محوطه‌های تاریخی سر بزنید. پیش از آغاز سفر از شارژ بودن دوربین خود مطمئن شوید زیرا موقعیت‌های بسیاری در این مسیر پیش روی شما است تا از طبیعت وحشی و بکر عکس بگیرید، از دوره‌ی تولید مثل گوزن‌های سرخ در پاییز و اسب‌های کوچک ــ که نماد اکسمور هستند ــ تا پرندگان و گیاهان فصلی‌ای که کمتر در معرض دیدند.

تماشای فک‌ها در جزیره‌ی لاندی

اگر در جستجوی آن هستید که کاری بی‌نظیر را در شمال دون انجام دهید، لازم نیست راه دوری بروید. در اندک فاصله‌ای از ساحل، جزیره‌ی تاریخی لاندی، تحت حفاظت سازمان لندمارک تراست، جای گرفته است؛ این جزیره سه مایل طول و نیم مایل عرض دارد. این جزیره که از آسیب‌‌ها و سروصدای خودروها در امان است، گستره‌ای از حیات دریایی را در خود دارد، از جمله دلفین‌ها، ماکاروها و فک‌های خاکستری.

اگر به ‌قصد گردش دور جزیره سوار قایق بشوید، می‌توانید هم این جانوران را ببینید و هم بسیاری چیزهای دیگر را؛ و اگر از خیس شدن گریزان نیستید، می‌توانید با غواصی یا شنا به‌همراه لوله‌ی هوا به دل آب بزنید و شاهد نزدیک شدن این پستانداران بازیگوش به خودتان باشید. فک‌ها به‌ طور خاص بسیار کنجکاوند، پس اگر کفش غواصیتان را گاز گرفتند تعجب نکنید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: