مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان

برای داشتن یک سرمایه گذاری امن توجه به استاندارد های سرمایه گذاری دارای اهمیت است. این استاندارها مشخص می کنند که سرمایه گذاری در کدام کشور ها از امنیت بالاتری برخوردار است. یکی از مهمترین مسائل در راستای بررسی استاندارد های سرمایه گذاری خطر سلب مالکیت در کشور انگلستان می باشد. قطعاً کشور انگلستان با توجه به نظام قضایی بسیار قوی توانسته سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کند و افراد می توانند بدون دغدغه و نگرانی اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایند. 

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک برای افراد خارجی حتی اگر در انگلستان هم زندگی نکند امکان پذیر و مقدور می باشد اگر چه افرادی که کمتر از 2 سال در انگلستان اقامت داشته باشند ممکن است با شرایط سخت گیرانه تری روبرو باشند. گفته می شود که خرید ملک در انگلستان برای افراد خارجی بهتر است که از طریق سرمایه نقد صورت پذیرد و این یعنی نیازی به درخواست وام نباشد زیرا ممکن است درخواست چنین وام‌هایی در کشور انگلستان برای افراد خارجی کاری بس دشوار تلقی شود. بنابراین اگر به دنبال خرید ملک و سرمایه گذاری در انگلستان می باشید مهم است که درک کاملی از بازار ملک در انگلستان و سرمایه و بودجه مکفی برای خرید ملک را داشته باشید.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت در انگلستان

یکی از مهمترین نقاط قوت کشور انگلستان جهت جذب سرمایه گذاران خارجی اقتصاد قوی این کشور می باشد. اقتصاد انگلستان به عنوان یکی از لیبرال ترین اقتصادها در اروپا به عنوان یک محیط تجاری تلقی می شود. لازم به ذکر است که در فهرست تجارت جهانی از نظر بانک های بین المللی در سال 2018 کشور انگلستان توانست جز 7 کشور اول دنیا محسوب شود. به طور مثال برای راه اندازی یک تجارت و یک کسب و کار به طور میانگین 13 روز در کشور انگلستان زمان نیاز می باشد در حالی که برای راه اندازی کسب و کار در کشورهای اروپایی میانگین 32 روز زمان نیاز می باشد. سرمایه گذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت به سه طریق امکان پذیر می باشد.

ویزای INNOVATOR

متقاضیانی که شهروند خارج از اتحادیه اروپا می باشند و قصد دارند در کشور انگلستان تجارتی را راه اندازی نمایند می توانند از طریق این ویزا اقدام نمایند. افراد می توانند با ارائه یک طرح نوآورانه در تجارتی که در انگلستان وجود ندارد اقدام به سرمایه گذاری با مبلغ 50 هزار پوند می نمایند. در واقع در این روش امکان خرید بیزینس در انگلیس وجود ندارد و باید طرحی ارائه شود که تا کنون در این کشور اجرا نشده است.

سرمایه گذاران باید یک ایده تجاری جدید ارائه دهند که در نهادهای مورد نظر کشور انگلستان مورد ارزیابی قرار گیرد و باید به تائید برسد و در صورتی که عملی بودن طرح تجاری به اثبات برسد نامه ای برای متقاضیان ارسال می گردد تا آنان بتوانند در باب طرح خود توضیحات تکمیلی را ارائه دهند. علاوه بر آن متقاضیان باید ثابت کنند که درآمد مکفی برای حمایت از خود در انگلستان را دارند. برای این موضوع متقاضیان باید حداقل 945 پوند در حساب بانکی خود داشته باشند. در این راستا متقاضیان برای ایجاد کسب و کار در انگلستان باید حداقل 50 هزار پوند سرمایه داشته باشند. اعضای خانواده برای مهاجرت از طریق Innovator visa شامل همسر و فرزندان 18 سال می شود. البته فرزندان بالای 18 سال نیز که در حال حاضر به خانواده وابسته می باشند می توانند از طریق این ویزا اقدام به مهاجرت نمایند.

ویزای START-UP

برای کسب ویزای Start-up در انگلستان باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلن خلاق و نوآورانه ارائه دهید که پیش تر در این کشور اجرا نشده باشد. انگلستان لیستی از مؤسسات مورد تایید که شامل دانشگاه ها یا مراکز تجاری حامی کارآفرینی است، ارائه داده است، که طرح تجاری شما باید مورد حمایت این مؤسسات قرار بگیرد. علاوه بر این شما باید در سطح B2 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و در 90 روز گذشته حداقل 945 پوند در حساب بانکی خود داشته باشید.

این نوع ویزا به مدت 2 سال صادر می شود و قابل تمدید نیست. برای تمدید اقامت خود باید نوع ویزا را تغییر دهید.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان

از سال 2008 دولتی انگلستان برنامه ای را برای سرمایه ‌گذاران خارجی معرفی کرد. انگلستان با هدف توانمند سازی اقتصاد کشور خود با سرمایه خارجی توانست شرایط اقتصادی در کشور خود را توسعه دهد و در کنار این موضوع سرمایه گذاران خارجی و اعضای خانواده آنها می‌توانند با سرمایه ‌گذاری در کشور انگلستان مجوز اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورند. در این روش سرمایه گذاران می توانند با خرید حداقل 2 میلیون پوند اوراق قرضه و یا با سرمایه گذاری در شرکت های ثبت شده در انگلستان اجازه اقامت برای کل خانواده خود را ظرف مدت 8 هفته دریافت نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که حداقل سه ماه قبل از درخواست اقامت سرمایه معادل ۲ میلیون پوندی خود را در حساب بانکی نگه دارند.

اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی برای خانواده شامل افراد زیر است:

  • همسر؛
  • فرزندان زیر 18 سال؛
  • متقاضیان باید دقت داشته باشند که در این نوع اقامت مشارکت والدین سرمایه گذار امکان پذیر نمی باشد حتی اگر کاملاً به آنها وابسته باشند؛

از الزامات سرمایه ‌گذاری در کشور انگلستان می توان به این موارد اشاره نمود:

  • افراد باید بالای 18 سال باشند؛
  • ارائه عدم سابقه کیفری؛
  • تایید منابع سرمایه لازم؛

در این بخش سرمایه گذاران می توانند پس از 5 سال اقامت دائم و پس از 6 سال تابعیت کشور انگلستان را به دست آورد.

ویزای سرمایه گذاری انگلستان برای فارغ التحصیلان

افرادی که با ویزای تحصیلی وارد کشور انگلستان شده اند در شرایط زیر می توانند درخواست ویزای سرمایه گذاری کشور انگلستان را بدهند:

  • شخص دارای ویزای (Tier 4 (General باشد؛
  • دانشجوی پرستاری باشد؛
  • دانشجوی فارغ التحصیل یا متخصص پزشکی یا دندانپزشکی باشد؛
  • پرستار یا ماما واجد شرایط باشد؛
  • فرد باید یک توافق نامه غیر مشروط از اسپانسر مالی برای ورود دوباره و یا اقامت و ماندن در انگلستان از دولت انگلستان و یا آژانس بورس تحصیلی بین المللی داشته باشد؛

ویزای سرمایه گذاری انگلستان 200000 پوندی

این ویزا نوعی ویزای کار آفرینی نیز معروف می باشد که فرد باید ثابت کند تامین پول از سمت: خود شخص، توسط افراد دیگر و اشخاص ثالث دیگر نظیر همسر شخص اصلی، شریک و یا سرمایه گذار در دسترس باشد. شخص اصلی دارای حساب مشترک با همسر و یا شریکش باشد، در صورتی که آن ها برای ویزای نوع Tier 1 اقدام نکرده باشند.




فرد همچنین می تواند مبلغ 200000£ (پوند) را در یک کسب کاری که ازقبل در انگلستان راه اندازی کرده اثبات نماید، در صورتی از 12 ماه قبل مالیات خود به کشور را پرداخت کرده باشد. اگر شخصی از قبل به صورت ویزای (Tier 1 (Generalدر انگلستان اقامت دارد می تواند برای کار آفرینی با مبلغ 200000£ (پوند) درخواست دهد که باید این مبلغ از قبل در انگلستان داشته و دارای شرایط زیر باشد:

  • از قبل از 6 آوریل 2015، در حال اجرای یک یا چند شرکت انگلیس بوده است (مثلا به عنوان مدیر شرکت)؛
  • از قبل از 6 آوریل سال 2015 در لیست مشاغل در چارچوب مقررات قانونی سطح 4 و بالاتر مشغول به کار بوده است؛
  • اگر شخصی با ویزای تحصیلی به کشور انگلستان رفته و قصد کارآفرینی در این کشور را داشته باشد، می تواند از طریق ویزای 50000£ (پوند) اقدام نماید؛

ویزای سرمایه گذاری انگلستان 50000 پوندی

این ویزا هم به ویزای کار آفرینی معروف می باشد و حتما باید شخص اصلی در خود انگلستان باشد تا بتواند درخواست این ویزا را بدهد و بیشتر به دانشجویانی که با ویزای تحصیلی Tier 4 به انگلستان رفته اند و بعد از تحصیل همانند سرمایه گذاری در کانادا – قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور را دارند می توانند با مبلغ 50000 این کار را انجام دهند. این نوع ویزا همان ویزای 200000£ (پوند) است که فرد دانشجو در انگلستان می تواند از صندوق های سرمایه گذاری انگلستان کمک مالی 150000 را داشته باشد و فقط خود 500000£ (پوند) سرمایه نشان دهد. سرمایه گذاری 50000£ (پوند) در صندوق های سرمایه گذاری از یک یا چند مورد زیر دسترسی می باشد:

  • یک رقابت سرمایه گذاری کارآفرینی بریتانیا که توسط وزارت تجارت بین الملل (DIT) تأیید شده باشد.
  • یک اداره دولتی انگلیس برای تأسیس یا گسترش یک کسب و کار در بریتانیا سرمایه گذاری می کند.
  • یک شرکت سرمایه گذاری (FCA).

فرد همچنین می تواند مبلغ 50000£ (پوند) را در یک کسب کاری که از قبل در انگلستان راه اندازی کرده اثبات نماید، در صورتی از 12 ماه قبل زمان اقامت انگلستان مالیات خود به کشور را پرداخت کرده باشد و این پول نباید از یک شخص ثالث دیگر به فرد اهدا شود و شخص دانشجو باید فقط و فقط خودش توانسته باشد این پول را در طی سال هایی که در انگلستان بوده، کسب کرده باشد.

چرا در انگلستان سرمایه گذاری کنیم؟

رهبران تجاری که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند، سعی می کنند از بازارهای اروپا استفاده کنند که نشانه هایی از رشد سریع را نشان داده اند. سرمایه گذاری در اروپا به شرکت ها اجازه می دهد بدون هیچ مانع تجاری به بازارهای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند و از نیروی کار و منابعی که برای دستیابی به موفقیت طولانی مدت مورد نیاز است به راحتی استفاده کنند.

انگلیس رهبر سرمایه گذاری خارجی در اروپا است. انگلیس کانون سرمایه گذاری خارجی در اروپا، به ویژه از طرف شرکت های آمریکایی است. انگلستان فرصتهای تجاری گسترده ای را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. کم بودن نیروی کار و بازده بالا، این کشور را به یک مقصد جذاب سرمایه گذاری تبدیل کرده است. انگلیس برای حفظ موقعیت برتر خود از نظر سرمایه گذاری خارجی در اروپا در سال 2008 موفق بود.

15 دلیل برای سرمایه گذاری در انگلستان

  • آسانترین مکان برای تأسیس و اداره یک کسب و کار تجارتی اروپا است: براساس مطالعه منتشر شده از سوی بانک جهانی، تأسیس یک فعالیت تجارت در انگلیس تنها 13 روز طول می کشد. بانک جهانی انگلیس را به عنوان اولین در اروپا و ششم در جهان از لحاظ فعالیت های تجاری رتبه بندی کرده است.
  • فضای مالیاتی رقابتی بین المللی برای سرمایه گذاران خارجی: انگلیس با 28 درصد کمترین مالیات شرکت ها را دارد که کمترین میزان مالیات در کشورهای اعضای G7 است. بالاترین مالیات شخصی با 40 درصد نیز در حقیقت کمترین میزان در اتحادیه اروپا است.
  • انعطاف پذیرترین بازار اروپا: براساس گزارش بانک جهانی، انگلیس در جایگاه دوم استخدام کارگران قرار دارد.
  • حداقل موانع کارآفرینی: OECD انگلیس را به عنوان دومین کشور در جهان برای تنظیم بازار محصولات معرفی کرده است. همچنین این کشور از لحاظ داشتن کمترین موانع کارآفرینی در رتبه دوم و از لحاظ کمترین موانع سرمایه گذاری تجاری در جهان در رتبه سوم قرار دارد.
  • پیشگامی در زمینه نوآوری: انگلیس با پایگاه تحقیقاتی با کیفیت خود شناخته شده است و در رتبه دوم لیست بهترین مکان ها برای نوآوری قرار دارد.
  • محیط های سیاسی پایدار: میزان شفافیت بین المللی انگلستان این کشور را در بالای لیست شفافیت قرار می دهد. انگلیس کشوری است که کمترین فساد در جهان را دارد و به همین خاطر است که در مقایسه با ایالات متحده، ژاپن، آلمان و فرانسه به رتبه بالاتری دست می یابد.
  • محیط نظارتی پایدار: انگلستان از یک رویکرد مشاوره ای برای تنظیم مقررات پیروی می کند که برای محیط های تجاری مفید است.
  • ثبت آسان املاک: ثبت ملک در انگلستان در مقایسه با ایتالیا، ایرلند، فرانسه و آلمان آسان تر است.
  • زبان بین المللی برای تجارت: با توجه به اینکه انگلیسی به عنوان زبان اصلی در این کشور شناخته می شود، هنگام انجام تجارت در سطح جهانی این کشور دارای مزایای بسیاری است.
  • استعدادهای برتر: بریتانیا شش دانشگاه برتر اروپا را در خود جای داده است. دو مدرسه از شش مدرسه برتر انگلیس در سه دانشگاه برتر جهانی قرار دارند.
  • دروازه ورود به بازار اتحادیه اروپا: انگلیس به عنوان یک دروازه عالی به بازار اروپا عمل می کند که دارای 27 کشور عضو و جمعیت تقریبی 500 میلیون نفر است.
  • شبکه ارتباطی قوی: انگلیس دارای بازارهای گسترده در میان کشورهای G7 بوده و همچنین قوی ترین زیرساخت ICT در جهان را دارد.
  • حمل و نقل قوی: انگلیس به خاطر اتصالات حمل و نقل در کلاس جهانی شناخته شده است. دولت انگلستان در جهت بهبود امکانات هوایی، شبکه ریلی و زیرساخت های حمل و نقل ریلی گام برداشته است.
  • مرکز مالی پیشرو: لندن که بزرگترین مرکز مالی جهان است در انگلستان واقع شده است.
  • رشد سریع بهره وری: انگلستان در مقایسه با دیگر رقبای اصلی خود از نظر بهره وری جهش بزرگی انجام داده است.

اقتصاد متنوع انگلستان مکان مناسبی برای کسب و کارها برای کشف پتانسیل تجارت بین المللی خود است. انگلیس دومین صادر کننده خدمات تجاری و هفتمین صادر کننده کالا است. همه این عوامل این کشور را به کانون سرمایه گذاری مستقیم خارجی تبدیل کرده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: