مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های مسکن دانشجویی در لندن

هزینه های مسکن دانشجویی در لندن

مطابق با آخرین آمار ثبت‌ نامی‌های ارائه شده توسط آژانس آمار آموزش عالی، در سال 2018، لندن میزبان 116675 دانشجوی خارجی بوده است. به‌همراه دانشجویان بومی، جمعیت دانشجویی در لندن به حدود 400000 نفر می‌رسد. اگر این تعداد دانشجو برای شما همچنان جالب نیست، بگذارید به شما بگوییم که این عدد تقریباً برابر با تعداد ساکنان شهر منچستر است. این اعداد برای لندن چیز جدیدی نیست. پایتخت بریتانیا همیشه برای دانشجویان خارجی یک گزینه‌ی جذاب بوده است. لندن به تعداد بالای دانشگاه‌هایی افتخار می‌کند که بیشترشان نمرات بالایی در رتبه‌های ملی و جهانی کسب می‌کنند. علاوه بر آن، جامعه‌ی گسترده و متنوع آن و سبک زندگی زنده و پُرنشاط، لندن را به رویای تحصیل برای هر دانشجویی در جهان تبدیل کرده است.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر در آستانه‌ی ترک خانه‌ی خود به قصد تحصیل در لندن هستید، چه کاری باید انجام دهید. مسائل بسیاری وجود دارد که شما باید به‌تنهایی از پس آن‌ها بربیایید و انجام آن‌ها ظاهراً سخت است. مسکن یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های دانشجویان خارجی در لندن است. مشکل این است که منابع مالی محدود و گزینه‌های مسکن گران در لندن وجود دارد. برای کمک به شما برای پیدا کردن مسکن مناسب‌تان در طول دوران تحصیل خود‌ در لندن، اطلاعات مورد نیاز زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

هزینه‌ی مسکن دانشجویی در لندن

هزینه‌ی مسکن در لندن متغیّر است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مکان و سبک زندگی شخصی‌تان، بیشترین بخش هزینه‌های مسکن شما را در لندن تشکیل می‌دهند. اجازه دهید با جزئیات بیشتری این موضوع را بررسی کنیم. این تقریباً یک قانون جهانی است که کرایه‌خانه در نواحی مرکزی شهر در تمام شهرهای جهان، به‌ویژه در پایتخت‌های بزرگ و پُرجمعیتی همچون لندن، گران‌تر از حومه و اطراف شهرهاست. لندن یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی است و اگر شما موفق به پیدا کردن گزینه‌ی مسکن مناسب خود نشوید، این احتمال وجود دارد که نتوانید دوره‌ی تحصیل‌تان را تمام کنید.

جدول زیر متوسط هزینه‌ی اجاره‌خانه را هم در مرکز شهر و هم در خارج از مرکز شهر لندن نشان می‌دهد:

آپارتمانمتوسط هزینه
تک اتاقه در مرکز شهر1.750 پوند
تک اتاقه خارج از مرکز شهر1.230 پوند
سه اتاقه در مرکز شهر3.300 پوند
سه اتاقه خارج از مرکز شهر1.980 پوند

سبک زندگی شخصی شما عامل مهم دیگری است که غالباً هزینه‌ی مسکن شما را در لندن تعیین می‌کند. اگر شما شخصی هستید که آماده‌ی سازش و مصالحه با سبک زندگی مورد نظرتان نیستید، متاسفانه باید به شما بگوییم که باید برای مسکن خود، هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید. در برخی موارد، تقریباً تمام دانشجویان خارجی، سبک زندگی قدیمی خود را با توانایی‌های مالی محدودشان کمی سازگار می‌کنند و شما نیز ممکن است همین رویکرد را در نظر بگیرید، چون هر سنت برای‌تان مهم است. برای مثال، شما باید بپذیرید که مجبور هستید در آپارتمان کوچکی بدون بهترین امکانات و تجهیزات زندگی کنید.

خوابگاه‌های دانشجویی در لندن

خوابگاه‌های دانشجویی، گزینه‌ی ارزانی برای سکونت هستند. به‌جز امتیازات مالی، زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی، امتیازات دیگری بر حسب دسترس‌پذیری و زندگی دانشجویی ارائه می‌دهد. استفاده از اتاق‌ها و کتاب‌خانه‌ها در این خوابگاه‌ها، با دانشجویان خارجی و بومی دیگر مشترک است. همچنین، شما دسترسی ساده‌تری به محوطه‌ی دانشگاه و نواحی اطراف خواهید داشت، به علاوه که غذا نیز در هزینه‌های شما گنجانده شده است و در اختیارتان قرار می‌گیرد. دانشگاه‌هایی در انگلستان که دارای خوابگاه‌های خاص خود هستند، معمولاً اتاق‌های خاصی را برای دانشجویان خارجی در نظر می‌گیرند. متاسفانه، تعداد مکان‌های موجود در این خوابگاه‌های دانشجویی، از تعداد دانشجویان خارجی فراتر می‌رود، پس خیلی از دانشجویان مجبور به بررسی گزینه‌های دیگر می‌شوند.




هزینه‌ی مسکن در خوابگاه‌های دانشجویی چقدر است؟

هزینه‌ی مسکن در خوابگاه‌های دانشجویی، بسته به دانشگاه شما متغیّر است. در کل، قیمت یک اتاق خوابگاه در لندن بین 150 تا 250 پوند است. این هزینه در صورتی کاهش پیدا خواهد کرد که شما تصمیم بگیرید آن را با دانشجویان دیگر قسمت کنید. برای مثال، در مدرسه‌ی اقتصاد لندن، یک اتاق خوابگاه برای سه دانشجو در دو هفته، قیمتی در حدود 115 پوند برای هر شخص آب می‌خورد. در این هزینه، 6 شام و 1 صبحانه ناهار در هفته گنجانده شده است.

خوابگاه‌های خصوصی در لندن

برای کنترل تعداد بالای دانشجویان خارجی ورودی در لندن، خوابگاه‌های خصوصی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید مسکن خود را در آنجا پیدا کنید. اجاره‌ی این خوابگاه‌ها قطعاً بالاتر از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه است، اما به‌شکل قابل توجهی، از آپارتمان‌های خصوصی پایین‌تر است. هزینه‌ی مسکن در یک خوابگاه خصوصی در لندن بین 110 تا 210 پوند در هفته است. مشابه با خوابگاه‌های دانشجویی، در این هزینه، معمولاً غذا نیز گنجانده می‌شود. دقت کنید که هزینه‌ی مسکن دانشجویی در لندن تغییر می‌کند، پس توصیه می‌شود همیشه بررسی کنید و ببینید هزینه‌ی دقیق چیست.

هزینه‌ی مسکن خصوصی در لندن چقدر است؟

وقتی هیچکدام از گزینه‌های بالا به دردتان نخورد، باید در جستجوی مسکن خصوصی باشید. لندن شهر بزرگی است و آپارتمان‌های بسیاری در آن وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید و هزینه‌های این آپارتمان‌ها ممکن است به‌شدت متغیّر باشد. با این حال، برای اجتناب از پرداخت اجاره‌خانه‌‌های بالا، باید ابتدا یک تحقیق جامع انجام دهید. مسکن خصوصی دانشجویی در لندن بیش از خوابگاه‌های دانشجویی برای شما هزینه دارد. در کل، هزینه‌ی هفتگی اجاره‌ی یک مسکن دانشجویی خصوصی در لندن بین 300 تا 550 پوند برای آپارتمان‌های تک اتاقه متغیّر است. هزینه‌ی هفتگی اجاره‌ی یک آپارتمان سه اتاقه در لندن چیزی بین 400 تا 600 پوند است.

نکات خاصی وجود دارد که شما باید به‌هنگام پیدا کردن مسکن خصوصی مناسب خود در لندن، آن‌ها را به ذهن بسپارید:

بر روی نواحی پیرامونی شهر تمرکز کنید:مکان، عامل مهمی در تعیین هزینه‌ی مسکن شما در لندن است. همانطور که پیشتر ذکر کردیم، تقریباً در تمام پایتخت‌های بزرگ جهان، نواحی مرکز شهر گران‌تر از آپارتمان‌های بیرون شهر هستند. این ممکن است به مکان دانشگاه شما بستگی داشته باشد، اما اگر دانشگاه‌تان در مرکز شهر قرار دارد، تردید نکنید و به‌دنبال یک آپارتمان جایی در پیرامون شهر باشید.

شما باید دائماً برای حضور در کلاس‌ها رفت و آمد کنید و گاهاً ممکن است در ساعت‌های شلوغ ترافیک گرفتار شوید، اما در نظر گرفتن تامین هزینه‌ها نیز مهم است. علاوه بر آن، وسایل سفر بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و آزادانه در لندن به این‌ور و آن‌ور بروید.

شریک کردن آپارتمان خود با دیگران: به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، پس‌انداز پول اولویت بالایی برای شما دارد. شریک کردن آپارتمان خود با دانشجویان بومی و خارجی دیگر، روش مناسبی برای کاهش هزینه‌ی مسکن در لندن است. دانشجویان بسیاری هستند که در انجمن‌های دانشجویی آن‌لاین، به‌دنبال هم‌اتاقی هستند. کمی تحقیق کنید و با آن‌ها در تماس باشید.

سایت‌های آنلاین و مجلات محلی: اگر تازه به لندن آمده‌اید، پیدا کردن مکانی برای مسکن آسان نیست. شما باید بر منابع اطلاعاتی معتبری متکی باشید. خوشبختانه، سایت‌های آن‌لاین و مجلات محلی بسیاری وجود دارد که شما را به‌موقع از آپارتمان‌های مناسب برای کرایه در لندن مطلع می‌کند.

مسکن خود را به‌ موقع پیدا کنید: مهم است که کل زمان‌ خود را در لندن، به درس خواندن اختصاص دهید. اگر به‌موقع مکانی برای مسکن خود پیدا نکنید، ممکن است زمان زیادی صرف آن کنید، زمانی‌که باید صرف آماده شدن برای امتحان کنید. بنابراین، ما به تمام دانشجویان خارجی در لندن توصیه می‌کنیم تا قبل از رفتن به انگلستان، به پیدا کردن مسکن دانشجویی خود اقدام کنند. در انتها، اگر مسکن مناسب خود را پیدا نکردید، حداقل فهرستی از منابع و آژانس‌هایی را در اختیار داشته باشید که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا کردن مسکن خود کمک بخواهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: