مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

بیمارانی که جهت ادامه درمان به کشور انگلستان سفر کرده و در سال 2021 وارد خاک این کشور می شوند، می بایست شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس را دارا باشند تا بتوانند این ویزا را دریافت نمایند. این شرایط به قرار ذیل است:

  • قوانین و شرایط مهاجرت به کشور انگلستان را داشته باشند؛
  • فاقد هر نوع بیماری واگیردار باشند. چراکه بیماری های واگیردار، سلامت جامعه انگلستان را به خطر می اندازد؛
  • مدت زمان درمان، به صورت خیلی طولانی مدت نباشد؛
  • با پزشک معالج یا متخصص برای ادامه درمان در انگلیس هماهنگی انجام گرفته باشد؛
  • وضعیت مناسب مالی فرد بیمار جهت تامین هزینه های پزشکی بدون اخذ کمک های دولتی و عمومی؛
  • بازگشت بیمار به کشور خود پس از اتمام دوره درمان؛
  • مدت اعتبار ویزای درمان انگلستان، حداکثر به مدت 6 ماه می باشد؛
  • در صورتی که بیمار نیاز به مدت زمان اضافه تر جهت درمان داشته باشد، این ویزا قابل تمدید خواهد بود؛

الزامات ضروری در خصوص شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

با توجه به قوانین موجود در سال 2021 در نامه پذیرش بیمار که از سوی پزشک معالج وی صادر گردیده و توسط شخص بیمار به مرکز درمانی مورد نظر در کشور انگلستان ارائه می گردد، ذکر نمودن موارد ذیل ضرورت دارد: نوع بیماری شخص، شیوه و نحوه درمان شخص بیمار، هزینه های درمان و مدت زمان درمان بیمار. لازم به ذکر است موارد گفته شده در صورتی که از ابتدا به زبان انگلیسی نبوده است، می بایست به انگلیسی ترجمه رسمی شود.

علاوه بر این ها داشتن تمکن مالی لازم برای درمان و زندگی در انگلستان بسیار مهم و ضروری است. در غیر این صورت ویزای فرد رد می شود. هزینه زندگی در انگلستان ماهانه بین 950£ تا 1500£ (پوند) می باشد. منتهی بیماران باید هزینه های درمان خود را نیز به این مبلغ اضافه نمایند. البته کسانی که اقامت بلند مدت انگلستان یا پاسپورت این کشور را داشته باشند ضروری است بیمه درمانی تهیه نمایند. با داشتن بیمه تمامی هزینه ها در انگلستان، از کرایه آمبولانس گرفته تا تمامی هزینه های بیمارستان حتی هزینه جراحی های سنگین و پیچیده، رایگان خواهد بود.


شرایط اخذ و تمدید ویزای درمانی در انگلیس

در بررسی شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس لازم است بدانید مدت اعتبار ویزای درمان انگلستان به مدت درمان شخص بیمار در انگلستان بستگی دارد و صادر می گردد. این نوع ویزا قابلیت تمدید را داراست. در برخی موارد اگرچه مدت زمان درمان و انجام امور پزشکی فرد بیمار مشخص می باشد، اما پس از پایان مدت مقرر، توسط پزشک معالج مشخص می گردد که فرد بیمار برای درمان و مراقبت پزشکی نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.

در این صورت فرد بیمار می تواند نسبت به تمدید ویزای پزشکی خود تا حداکثر 11 ماه اقدام نماید. در مورد شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس، مدارک لازم جهت تمدید این نوع ویزا عبارتند از: ذکر نام متخصص یا پزشک معالج، قبوض و رسیدهای پرداختی هزینه های درمان و امور مربوطه، زمان شروع دوره درمان، نوع بیماری و میزان پیشرفت آن. مدارک مالی بیمار که میزان استطاعت وی را مشخص نماید.

مسئولیت افسر پزشکی ECO و داور پزشکی انگلیس

افسر پزشکی به عنوان دکتر تعیین گردیده است که می بایست معاینات پزشکی را در مورد بیمار به طور دقیق و کامل انجام دهد. داور پزشکی نیز موظف است توصیه های پزشکی را برای افسر پزشکی بازگو کند تا بیماران برای وارد شدن به خاک انگلستان صلاحیت داشته باشند. افسر پزشکی و داور پزشکی تقریبا مکمل یکدیگر هستند. داور پزشکی ممکن است اقدام به معاینه بیمار نماید و افسر پزشکی نیز از این معاینات تبعیت می نماید. برخی از این مسئولیت ها به شرح ذیل است:

  • در صورت وجود بی نظمی در فرم PQ؛
  • پس از این که فرم PQ مورد بررسی قرار گرفت، ثابت می گردد که فرد متقاضی با هدف امور پزشکی به انگلستان سفر کرده است یا نه؛
  • داور پزشکی این اجازه را دارد که در شرایط خاص مجاز به تعویق انداختن برخی توصیه های پزشکی باشد؛
  • داور پزشکی می تواند تعیین کننده وقت بعدی برای ادامه معاینات باشد؛
  • بنابراین می تواند مشخص نماید که فرد بیمار تا وقت بعدی در خاک این کشور بماند یا به کشور خود بازگردد؛
  • وظایف افسر ترخیص انگلیس (ECO)؛ 

افسر پزشکی یا ترخیص (ECO) اجازه قضاوت های پزشکی به صورت حرفه ای را ندارد. چرا که این کار بر عهده داور پزشکی می باشد. در این حالت افسر پزشکی پرونده بیمار را تحت گواهی TB به داور پزشکی ارجاع می نماید. بیمارانی که گواهی TB را نداشته باشند، اجازه ورود نخواهند داشت. از آنجا که رادیوگرافی قفسه سینه برای زنان باردار مضر است، لذا چنانچه آخرین رادیوگرافی مربوط به 3 ماه پیش باشد، مورد قبول افسر ترخیص می باشد. در غیر این صورت برای این کار می بایست دور ناف پوشش حفاظتی قرار داده شود تا از اشعه ایکس جلوگیری شود.


برای دریافت ویزای درمان خصوصی، باید اداره ی مهاجرت و ویزای انگلستان را راضی کنید که منظوری برای اقامت دائم ندارید. این بدان معنی است که شما: 

  • در پایان بازدید انگلیس را ترک می کنید؛
  • از طریق بازدیدهای مکرر یا پی در پی، و همچنین برای مدت طولانی در انگلستان زندگی نخواهید کرد و یا انگلیس را خانه اصلی خود قرار نخواهید داد؛
  • شما واقعاً به دنبال انجام کاری هستید که ویزای شما به آن منظور صادر شده باشد و هیچ فعالیت ممنوعه ای انجام نخواهید داد؛
  • شما بودجه کافی برای تأمین تمام هزینه های معقول در رابطه با بازدید خود، بدون نیاز به کار و دسترسی به بودجه عمومی دارید؛
  • قبل از سفر به انگلیس حتماً باید مراحل درمانی خصوصی خود را تنظیم کرده باشید؛
  • نامه ای از پزشک یا مشاور خود در مورد شرایط پزشکی که نیاز به مشاوره یا درمان دارد، هزینه های برآورد شده، مدت زمان احتمالی هرگونه درمان (که باید با مدت زمان محدود باشد) و محل مشاوره یا درمان ارائه دهید؛
  • اگر از بیماری واگیر رنج می برید، حتماً به بازرس پزشکی اطمینان داده اید که خطری برای سلامت جامعه ندارید؛

اگر شما برای ویزای 11 ماهه برای اهداف پزشکی خصوصی درخواست می کنید، شما باید از طریق پزشک خود در انگلیس مدارک لازم را ارائه دهید که نشان دهد مراحل درمان بیماری شما بیش از دوره ی شش ماهه طول خواهد کشید (البته نه بیشتر از 11 ماه که در این صورت، باید گواهی معتبر TB ارائه دهید.)

اگر برای اهدای عضو به انگلیس می آیید، شرایط اضافی دیگری را نیز باید برآورده کنید.

بیشتر بازدید کنندگان قبل از سفر باید از کشور محل اقامت خود درخواست ویزای بازدید کنند. با این حال، اتباع برخی کشورها از این شرط معاف هستند و می توانند به سادگی برای ویزا در مرز انگلیس اقدام کنند.

ویزای درمان خصوصی به شما امکان می دهد از 6 یا 11 ماه در انگلیس اقامت داشته باشید. در دوره ای که ویزای شما معتبر است، شما می توانید چندین بار به انگلیس وارد شوید و از آن خارج شوید، مگر اینکه ویزای بازدید به عنوان ویزای یکبار ورود یا ورود به سیستم تایید شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: