مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه های تحصیلی در انگلستان

بورسیه های تحصیلی در انگلستان

هزینه‌ی حضور در دانشگاه‌های انگلستان، حتی بدون در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی بالاست. اما خوشبختانه، چندین منابع مالی برای کمک به دانشجویان در انگلستان وجود دارد. مقدار پول اختصاصی برای کمک‌های دانشجویی، یا بر اساس شایستگی است یا بر اساس نیاز. تخمین زده شده است که بالای 20000 دانشجوی خارجی در انگلستان، سالانه کمک‌های مالی دریافت می‌کنند. در انگلستان، چندین نوع کمک مالی برای دانشجویان خارجی وجود دارد:

  •  بورسیه‌ها؛
  •  وام‌های دانشجویی؛
  •  منابع دیگر؛

بورسیه‌ها تحصیلی انگلستان

از آنجایی‌که هزینه‌ی حضور در دانشگاه‌ها در انگلستان نسبتاً بالاست، بورسیه‌ها انتخاب مناسبی برای کاهش بار مالی روی دوش دانشجویان است. خوشبختانه، بورسیه‌های بسیاری برای دانشجویان خارجی وجود دارد و این احتمال همیشه بالاست که شما بورسیه‌ی مناسب خود را پیدا کنید. البته به کمی تحقیق در این مورد نیاز دارید. خیلی از دانشگاه‌ها در انگلستان، بورسیه‌هایی به دانشجویان خارجی‌شان می‌دهند. برخی از این بورسیه‌ها، بر اساس شایستگی، برخی بر اساس نیاز و برخی فقط به این دلیل به دانشجویان تعلق می‌گیرد، چون در دوره‌ی خاصی، مشغول به تحصیل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کسب این بورسیه‌ها، با دپارتمان کمک‌های مالی یا دفتر امور بین‌الملل دانشگاه خود تماس بگیرید.

دانشجویان خارجی که در دوره‌های کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند، فرصت‌‌های بیشتری برای کاهش هزینه‌های خود دارند. خیلی از دانشگاه‌ها، بر اساس دوره‌ی تحصیلی شما و معیارهای دیگر (همچون ساعت‌های کاری و تحقیقاتی)، ممکن است بیشتر یا حتی تمام هزینه‌های‌تان را پرداخت کنند. با این حال، این نوع بورسیه‌ها رقابتی هستند و بدست آوردن آن‌ها ممکن است سخت باشد، اما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.




وام‌های دانشجویی انگلستان

وام‌های دانشجویی نوع دیگر کمک‌های مالی هستند که به دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان تعلق می‌گیرد. با این حال، تحت قوانین جاری انگلستان، فقط دانشجویان داخلی، دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا و دانشجویان منطقه‌ی اقتصادی اروپا مجاز به درخواست این نوع بورسیه هستند. از سویی دیگر، دانشجویان خارجی باید به‌دنبال وام‌های دانشجویی در کشور مادری‌شان یا در دانشگاه مورد نظرشان در انگلستان باشند.

اگر هیچ‌کدام از گزینه‌های بالا مورد استفاده‌تان قرار نگرفت، منابع مالی دیگری برای تحصیل شما در انگلستان وجود دارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، حتی اگر کمک‌های مالی زیادی دریافت نکنید، هزینه‌ی تحصیل در دانشگاهی در انگلستان بدلیل این حقیقت بسیار کمتر است که تمام کردن دوره‌ی تحصیلی‌تان، زمان کمتری وقت می‌برد. یادآوری این نکته برای برنامه‌ریزی‌های شما مفید خواهد بود. اگر برای گرفتن مدرک کارشناسی به انگلستان بیایید، ممکن است بدلیل زمان و هزینه‌های کمتر مورد نیاز برای تمام کردن این دوره، حتی مشتاق شوید تا مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز دریافت کنید. اگر به بدست آوردن کمک‌های مالی برای پوشش هزینه‌های دانشگاه‌تان متمایل هستید، پس با دپارتمان کمک‌های مالی و دپارتمان امور بین‌الملل دانشگاه خود مشورت کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: