مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای کار آفرینی انگلستان

ویزای کار آفرینی انگلستان

مدتهاست که انگلیس مکانی عالی برای تجارت است. ویزای Tier 1 (سرمایه گذار) به شهروندان غیر بریتانیایی فرصتی برای سرمایه گذاری و استقرار در این کشور می دهد. ما همچنین می توانیم در انتقال تجارت و کسب و کار شما به انگلستان کمک کنیم. انگلستان همیشه مورد توجه سرمایه گذاران و کارآفرینان بوده است. مدتهاست که انگلیس یکی از جذب کنندگان سرمایه گذاری مستقیم خارجی به صورت درازمدت است. فضای پایدار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به انگلستان کمک کرده است که خود را در مرکز بیشتر تجارت جهان قرار دهد. با ویزای Tier 1، شما و خانواده تان می توانید به این کشور پویا سفر کنید و اهداف تجاری و اقامتی خود را تامین کنید. مهاجرت به انگلستان برای سرمایه گذاران هرگز از زمان فعلی آسانتر نبوده است، در شرایط کنونی، انگلستان بیش از هر زمان دیگری به دنبال جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران جدید است.

ویزای Tier 1 انگلستان (سرمایه گذار)

ویزای Tier 1 (سرمایه گذار) مسیری نسبتاً آسان، اگرچه تا حدی گران، برای اقامت انگلستان فراهم می کند. این برنامه به افراد با ارزش خالص بالا از خارج از منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) اجازه می دهد تا مبلغ زیادی را در انگلیس سرمایه گذاری کنند.

در انگلیس سرمایه گذاری کنید، اقامت بگیرید

برای سالهای طولانی انگلستان مکانی بوده است که سرمایه گذاران از ذخیره وجوه خود در آنجا خوشحال بوده اند. پوند انگلیس در بلند مدت، ارزی بسیار مناسب بوده است.

شرایط درخواست برای ویزای سرمایه گذاری انگلستان

با داشتن شرایط زیر، میتواند برای دریافت ویزای سرمایه گذار اقدام کنید:

  • می توانید 2 میلیون پوند یا بیشتر در انگلیس در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنید یا به همین میزان سرمایه سهام شرکت های فعال و تجاری انگلستان را به خود اختصاص دهد
  • خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس هستید
  • بالای 18 سال سن دارید
  • حساب بانکی انگلیس داشته باشید
  • بودجه ای در اختیار داشته باشید که بتواند بوسیله آن در انگلیس سرمایه گذاری کنید؛ این سرمایه در یک موسسه مالی تحت نظارت نگهداری شود.

مدت ویزا و اقامت دائم انگلستان

هنگامی که دارایی های خود را با موفقیت سرمایه گذاری کردید، ویزایی به شما تعلق می گیرد که به شما امکان می دهد سه سال و چهار ماه در انگلستان کار و زندگی کنید. اگر ویزای خاصی را داشته باشید می توانید این ویزا را برای دو سال دیگر تمدید کنید. هنگامی که به مدت پنج سال با این ویزا در انگلستان زندگی کردید، می توانید اقامت دائم داشته باشید، که همچنین ILR نیز نامیده می شود. پس از 12 ماه داشتن ILR، می توانید درخواست کنید که به عنوان یک شهروند انگلیس تابعیت دریافت کنید. هنگامی که شهروند شدید، می توانید برای گذرنامه انگلیس درخواست دهید.

هزینه ویزای سرمایه گذاری انگلستان

شما باید حداقل 2000000 پوند در هر یک از طرح های فوق سرمایه گذاری کنید. در صورت تمایل ممکن است سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.




تمدید ویزا و برنامه ILR انگلستان

شما به عنوان یک سرمایه گذار ردیف 1 می توانید با ویزای ردیف 1 (سرمایه گذار) به مدت سه سال و چهار ماه در انگلستان اقامت داشته باشید. اگر می خواهید ویزا خود را تمدید کنید و شرایط لازم را دارید، می توانید دو سال دیگر این کار را انجام دهید. شما می توانید با افزایش میزان سرمایه گذاری خود مدت زمان اقامت در انگلستان را کاهش دهید. سرمایه گذاری 5 میلیون و 10 میلیون پوندی به شما این امکان را می دهد که به ترتیب پس از سه و دو سال تقاضای اقامت دهید. مدت زمان سپری شده در این کلاس ویزا به منزله واجد شرایط بودن برای اقامت انگلستان است و منجر به اقامت نامحدود (ILR) می شود.

محدودیت های ویزا انگلستان

در صورت تمایل به اخذ ویزای سرمایه گذار انگلستان، مشاغل خاصی وجود دارد که شما نباید آنها را دنبال کنید و همچنین برخی از شرکت هایی هستند که شما نباید در آنها سرمایه گذاری کنید. شما نمی توانید به عنوان یک مربی ورزشی یا یک ورزشکار حرفه ای کار کنید. شما نمی توانید در شرکت های سرمایه گذاری املاک، مدیریت املاک یا توسعه املاک سرمایه گذاری کنید. مانند همه ویزاهای ردیف 1 (Tier 1)، شما نمی توانید به بودجه عمومی دسترسی پیدا کنید.

ویزای Tier 1 انگلستان (کارآفرین): دیگر موجود نیست

شما نمی توانید برای ویزای Tier 1 (کارآفرین) اقدام کنید. از سال 2019، ویزای مبدع (Innovator) یا ویزای استارت آپ جایگزین آن شده است. برای درخواست ویزای کارآفرینی باید یکی از معیارهای زیر را داشته باشید:

شما باید حداقل به میزان 50000 پوند به صورت صندوق سرمایه گذاری داشته باشید که عبارتند از:

  • در یک یا چند موسسه مالی تحت نظارت نگهداری می شود
  • قابل مصرف در یک کسب و کار و یا تجارت در انگلستان باشد

شما باید به صندوق های سرمایه گذاری 200000 پوندی دسترسی داشته باشید و یا بتوانید ثابت کنید که این پول به شرح زیر است:

  • مال خود شما است
  • توسط شخص ثالث در اختیار شما قرار گرفته است، به عنوان مثال، شوهر، همسر، شریک زندگی یا سرمایه گذار
  • در یک حساب مشترک با همسر یا شریک زندگی خود نگهداری می شود، اما تنها در صورتی که همه آنها متقاضی ویزای یکسان نباشند.
  • علاوه بر دسترسی به صندوق های سرمایه گذاری، شما باید حداقل 16 سال سن داشته باشید، در طول اقامت خود در انگلیس قادر به حمایت از زندگی خود باشید و شرایط زبان انگلیسی را داشته باشید.
  • این ویزا تحت برنامه های مبتنی بر امتیاز UKVI قرار می گیرد. شما باید حداقل 95 امتیاز در سیستم رتبه بندی آنها کسب کنید تا واجد شرایط باشید.
  • متقاضیان موفق در صورت حضور در انگلستان به عنوان افراد تحت تکفل، می توانند شریک زندگی، کودکان زیر 18 سال یا کودکان بالای 18 سال را به همراه آورند.

همه متقاضیان موفق و افراد وابسته باید برای دسترسی به خدمات بهداشت ملی (NHS) 'هزینه اضافی بهداشت' پرداخت کنند. در حال حاضر این مبلغ برای کلیه متقاضیان به جز دانشجویان که سالانه 150 پوند پرداخت می کنند 200 پوند است.

مدت اقامت در ویزای ردیف 1 یا Tier 1 (کارآفرین)

با این ویزا می توانید حداکثر سه سال و چهار ماه در انگلستان اقامت داشته باشید. اگر شرایط مربوطه برآورده شود، این ویزا می تواند برای دو سال دیگر تمدید شود. اگر در حال حاضر نوع ویزای دیگری دارید و می خواهید این ویزا را به دست بیاورید، می توانید آن را به مدت سه سال تمدید کنید. هنگامی که به مدت پنج سال به طور قانونی در انگلستان زندگی کردید، می توانید درخواست اقامت دائمی کنید، که به عنوان اقامت نامحدود برای ماندن (ILR) شناخته می شود.

دسته ویزای کارآفرین (ردیف 1) برای تجار خارجی است که می خواهند برای راه اندازی تجارت جدید به انگلستان بیایند یا به یک تجارت موجود بپیوندند و سرمایه گذاری کنند. در گروه کارآفرین، اعضای خانواده متقاضی ویزای کارآفرین می توانند در انگلیس به آنها بپیوندند. این افراد شامل شریک زندگی متقاضی اصلی و فرزندان زیر 18 سال است. توجه داشته باشید که یکی از مزایای این گروه این است که فرزندان متقاضی واجد شرایط شرکت در سیستم آموزشی انگلیس هستند. این دسته ویزا راهی برای اقامت دائم و تابعیت انگلیس را فراهم می کند.

دارنده ویزای کارآفرین انگلستان چه نوع کاری را می تواند انجام دهد؟

دارندگان ویزای کارآفرین نمی توانند به غیر از کار در مشاغل یا مشاغلی که یا تأسیس کرده اند، به آنها پیوسته اند یا مسئولیت آنها را بر عهده گرفته اند، در انگلیس به دنبال اشتغال (با درآمد) باشند و یا آن را انجام دهند.




چگونه شرایط ویزای کارآفرینی انگلستان را کسب می کنید؟

برای داشتن شرایط ویزای کارآفرینی، متقاضی باید بیش از 16 سال سن داشته باشد و باید حداقل 95 امتیاز را بر اساس معیارهای زیر کسب کند:

  • بودجه کافی در اختیار آنها برای سرمایه گذاری (75 امتیاز) باشد؛ 
  • تسلط به زبان انگلیسی (10 امتیاز)؛ 
  • توانایی تأمین نیازهای زندگی در انگلیس (10 امتیاز)
  • برای تأمین نیازهای مالی، متقاضی باید به هر یک از موارد زیر دسترسی داشته باشد:
  • حداقل 200000 پوند، با تمام وجوه قابل استفاده که در یک موسسه مالی تحت نظارت نگهداری می شود؛

حداقل 50000 پوند از یکی از منابع زیر در دسترس وی باشد:

  • در یکی از شرکتهای سرمایه گذاری ثبت شده توسط خدمات مالی تنظیم می شوند. یا
  • در یکی از مسابقات سرمایه گذاری کارآفرینی در انگلستان که توسط وب سایت تجارت و سرمایه گذاری انگلستان مورد تایید باشد، یا در یک بخش دولتی انگلیس، که بودجه را به منظور گسترش تجارت در انگلستان در دسترس قرار داده اند.

ویزای کارآفرین انگلستان برای چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای کارآفرین برای مدت سه سال و چهار ماه اعطا می شود. به شرط برآورده شدن شرایط خاص، این مدت برای دو سال دیگر قابل تمدید است. برای اطلاعات بیشتر به بخش زیر در مورد برنامه های افزودنی ویزای کارآفرین مراجعه کنید.

تمدید ویزای کارآفرین انگلستان

در صورت تحقق شرایط زیر ویزاهای کارآفرین می توانند برای دو سال دیگر تمدید شوند:

  • دارنده ویزا 200000 پوند در این شرکت سرمایه گذاری کرده باشد. و
  • این شرکت در مدت 6 ماه از تاریخی که دارنده ویزا اجازه اقامت در انگلیس را در گروه کارآفرین دریافت کرده، ثبت شده باشد. و
  • دارنده ویزا حداقل دو فرصت شغلی تمام وقت برای کارگران مستقر ایجاد کرده باشد. برای مشاغل جدید این بدان معنی است که مجموع دو موقعیت شغلی تمام وقت یا معادل آن باید حداقل به مدت دو سال ایجاد شده باشد. اگر دارنده ویزای کارآفرین کنترل یک تجارت مستقر در انگلستان را به دست گرفته باشد، سرمایه گذاری و حضور وی در شرکت باید دو موقعیت مشابه موقعیت های فوق الذکر ایجاد کند.

توجه داشته باشید که هنگام درخواست برای تمدید ویزای کارآفرینی، این برنامه همچنین باید شامل افراد وابسته ای باشد که ویزای فعلی دارندگان ویزا را دارند (از جمله کودکانی که در طول اقامت خود در انگلیس 18 ساله شده اند).

ویزای کارآفرینی و اقامت در انگلستان

ویزاهای کارآفرین راهی برای اقامت در انگلستان است. این نیز به عنوان Indefinite Leave to Remain یا ILR شناخته می شود. برای واجد شرایط بودن برای ILR، دارنده ویزای کارآفرین باید:

  • 5 سال با این ویزا در انگلیس اقامت قانونی داشته باشد. و
  • بتواند دانش کافی در مورد زبان انگلیسی و زندگی در انگلیس را نشان دهد.
  • توجه داشته باشید که دارنده ویزا در هر 5 سال نمی تواند بیش از 180 روز از انگلیس غیبت داشته باشد.
  • متناوباً، دارندگان ویزای کارآفرینی در صورت داشتن شرایط زیر می توانند پس از 3 سال به وضعیت ILR برسند:
  • آنها 200000 پوند در این شرکت سرمایه گذاری کرده باشند. و
  • این شرکت در مدت 6 ماه از تاریخی که به آنها اجازه اقامت در انگلستان در گروه کارآفرینان داده شده، به ثبت رسیده باشد. و
  • آنها حداقل 10 موقعیت شغلی تمام وقت برای کارگران مستقر ایجاد کرده باشند. یا در طی 3 سال حداقل 5 میلیون پوند گردش مالی ایجاد کرده باشد

درخواست تابعیت انگلیس (تابعیت)

به طور معمول، دارندگان ویزای کارآفرین می توانند پس از گذراندن 6 سال در انگلیس، برای تابعیت انگلیس درخواست دهند، اما برای افرادی که ایجاد مشاغل با گردش مالی بالا یا تعداد زیادی شغل دارند، مسیرهای سریع تری وجود دارد.

تغییر به گروه ویزای کارآفرین انگلستان

اگر قبلاً در انگلیس تحت یکی از دسته های ویزای زیر قرار گرفته اید و می توانید شرایط واجد شرایط بودن ویزای کارآفرین را داشته باشید، شما به عنوان یک تبعه خارجی می توانید برای ورود به گروه ویزای کارآفرین اقدام کنید.

  • ردیف 1 (عمومی)
  • ردیف 1 (سرمایه گذار)
  • ردیف 1 (کارآفرین فارغ التحصیل)
  • کاسب
  • مبتکر
  • برنامه مهاجران بسیار ماهر
  • دارنده مجوز کار
  • وکیل (به صورت خود اشتغالی)
  • نویسنده، آهنگساز یا هنرمند
  • سرمایه گذار
  • طرح فارغ التحصیل بین المللی

استعداد تازه: کار در طرح اسکاتلند 

  • طبقه 2 کارآفرین آینده (کسانیکه در آینده کارآفرین خواهند بود)
  • بازدیدکننده ای که به عنوان یک کارآفرین احتمالی فعالیت های مجاز را انجام داده است

اگر نوع خاصی از بودجه و یا سرمایه مالی دارید، ممکن است از یکی از دسته های زیر به دسته ویزای کارآفرین تغییر موقعیت دهید:

  • ردیف 1 (عمومی)
  • ردیف 1 (کار پس از مطالعه)
  • ردیف 4 دانشجو در حال شرکت مجدد در امتحان باشد
  • دانشجو پرستار 
  • دانشجو در حال نوشتن یک پایان نامه
  • تحصیلات تکمیلی دکتر یا دندانپزشک  
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

دلایل تحصیل در انگلیس
دلایل تحصیل در انگلیس

علاوه بر این، در مقایسه با سطح آموزش ارائه‌شده به شما، برآمدن از پس پرداخت هزینه‌های دانشگاه‌های بریتانیا امکان‌پذیر است. اگر از خود بپرسید چرا من باید در بریتانیا تحصیل کنم، اطلاعات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه شوید. در ادامه‌ی مطلب، به برخی از آ ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در انگلیس
کار در حین تحصیل در انگلیس

در بریتانیا، مشابه خیلی از مقاصد تحصیلی در جهان، به دانشجویان خارجی اجازه‌ی کار پاره‌وقت داده می‌شود. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی در بریتانیا، شما اجازه دارید در طول ترم، حداکثر تا 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات به شکل تمام‌وقت کار کنید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: