مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط اعزام دانشجو به انگلستان

شرایط اعزام دانشجو به انگلستان

تمام دانشجویان خارجی که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند، باید ویزای دانشجویی (نوع 4) داشته باشند. این ویزا فقط به دانشجویان تمام‌وقت دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که به‌دنبال کسب مدرک در انگلستان هستند، نه دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت یا دوره‌های زبان انگلیسی را دارند. هر کسی که قصد تحصیل در انگلستان را دارد، برای ماندن در این کشور برای دوره‌ی مشخصی از زمان، باید دارای ویزا باشد. شرایط مهاجرت به انگلستان (و بریتانیا در کل) را ملیّت و کشور یا کشورهایی تعیین می‌کند که شما شهروند آن هستید. همیشه در ذهن بسپارید که محدودیت‌ها و شرایط صدور ویزا در انگلستان دائماً تغییر می‌کند. بنابراین، شما باید همیشه سیاست‌های رسمی صدور ویزا را قبل از ارائه‌ی درخواست خود بررسی کنید. در حال حاضر، شرایط درخواست صدور ویزای دانشجویی در انگلستان، بر اساس ملیّت شما و نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، تغییر می‌کند. بسته به هدف اقامت‌تان در انگلستان، شما باید به‌دنبال یک ویزای مناسب و شرایط ویزای خاص باشید. 

مراحل اعزام دانشجو به انگلستان

مسلما همانند سایر مهاجرتهای قانونی، اعزم دانشجو به انگلستان هم فرآیندی چند مرحله ای و زمان بر است. پشت سر گذاشتن هر مرحله مستلزم تامین شرایط و نیازمندی های مرحله قبلی می باشد. این مراحل عبارتند از:

مراحل اعزام دانشجو به انگلیس
مراحلشرح
مرحله اولانتخاب دانشگاه
مرحله دومتعیین دوره تحصیلی
مرحله سومدرخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان
مرحله چهارماخذ ویزای تحصیلی

فرآیند و شرایط اعزام دانشجو به انگلستان

مرحله اول از اعزام دانشجو به انگلستان، تعیین دانشگاه می باشد. انگلستان محیطی آکادمیکی با بیش از 100 دانشگاه و کالج دانشگاهی است. این دانشگاه ها از پلی تکنیک های روستایی گرفته تا موسسات آیکونی در شهرهای بزرگ و معروف متفاوت هستند. با طیف انبوهی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، شما می بایست که با توجه به صلاحیت ها و شرایط دست به انتخاب بزنید.

اصولا، دوره های آموزشی فرصتی برای کسب مهارت ها و صلاحیت های ارزشمند را می دهند. اکثر کسب مهارت ها دارای سطح مشکلی هستند. هر چقدر سطح بالاتر باشد، کسب مهارت هم به تبع مشکل تر می شود. دوره های تحصیلی در انگلستان 3 ساله در مقطع لیسانس و 1 ساله در مقطع ارشد، دارای شرایط زیر است:

  • تمام وقت منتهی به کسب مهارت که حداقل سطح 6 در Ofqual register باشد.
  • تمام وقت منتهی به کسب مهارت که حداقل سطح 7 در Ofqual register می گردد.
  • تمام وقت با حداقل 15 ساعت در هر هفته از تحصیل روزانه برنامه ریزی شده، که منتهی به کسب مهارت در حداقل سطح 3 در Ofqual register گردد.
  • دوره زبان انگلیسی در سطح B2 یا بالاتر

دلایل اعزام دانشجو به کشور انگلستان

ورود به دانشگاه های انگلستان راهی برای ارتقا دانش متقاضی، دیدار با افراد جدید، تجربه فرهنگ جدید و برخورداری از تجربیات جدید خواهد بود. در این حین متقاضی پشتیبانی و حمایت دانشگاه محل تحصیل خود را در دوره های بعدی زندگی نیز دریافت خواهد کرد و فرصتی برای تجربه یک سبک زندگی عالی دانشجویی خواهد بود.

متقاضی می تواند از بیش از 50000 دوره در بیش از 25 رشته موضوعی برخوردار شود. دوره ها عموما به زبان انگلیسی برگزار می شود و نسبت به سایر کشورها کوتاه تر است. همین امر به کاهش کلی شهریه و هزینه های اقامت کمک می کند. علاوه بر این کار در هنگام تحصیل نیز ممکن است امکان پذیر باشد. در این زمینه مسئله ویزا و مهاجرت به انگلستان (UKVI) در کنار شورای امور بین المللی دانشجویان انگلیس (UKCUSA) مطرح می شود.




رتبه بندی برترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟

در جدولی که در ادامه می‌آید دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر بریتانیا بر اساس آمار مورد اعتماد رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان (Times Higher Education World University Rankings) سال 2021 در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

دانشگاه های برتر انگلستان 2021
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
22دانشگاه کمبریجکمبریج
11
3امپریال کالج لندنلندن
164

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
306

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
35
7

King’s College London

لندن
518

دانشگاه منچستر

منچستر
77
9

University of Warwick

Warwick
9110

دانشگاه بریستول

بریستول
92
11

دانشگاه گلسکو

گلسکو
10712

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

Queen Mary University of London

لندن
12114

University of Sheffield

Sheffield
127
15

University of Southampton

Southampton
140
13

University of Würzburg

Würzburg
133
16

دانشگاه یورک

یورک
13617

دانشگاه لنکستر

لنکستر
149
18

دانشگاه دورهام

دورهام
15819

دانشگاه ناتینگهام

 ناتینگهام
16020

دانشگاه لیدز

لیدز
16020

دانشگاه ساسکس

برایتون
163
22

دانشگاه لیورپول

لیورپول
17023

University of Leicester

Leicester
174
24

University of Exeter

Exeter
17825

دانشگاه ابردین

 ابردین
178
25

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
19127

دانشگاه کاردیف

کاردیف
200
28

University of East Anglia

Norwich
20028

Queen’s University Belfast

بلفست
201-25030

دانشگاه بث

بث
201-25030

University of Dundee

Dundee
201-25030

دانشگاه ریدینگ

ریدینگ
201-25030

St George’s, University of London

لندن
251-30035

Brighton and Sussex Medical School
دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
251-30035

University of Surrey

Guildford
251-30035

Swansea University

Swansea

تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان

برای اعزام دانشجو به انگلستان، نخستین گام کسب اطلاعات در زمینه نظام آموزشی این کشور است. این سیستم شامل چهار بخش اصلی که همان آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش کارشناسی و آموزش عالی است، می شود. در زمینه چرایی تحصیل در انگلیس باید گفت که امروزه به طور کلی این کشور به یکی از مقصدهای برتر برای تحصیل در سراسر جهان تبدیل شده است. با توجه به قدمت آموزش در این کشور، نظام استاندارد آموزشی در جای جای این کشور و انعطاف پذیری بسیار بالا نسبت به پذیرش دانشجو از اقصی نقاط دنیا، انگلستان بهترین گزینه به ویژه برای متقاضیانی است که قصد آموختن زبان انگلیسی در محیط بومی این زبان را دارند. براساس آمار معتبر اعزام دانشجو به انگلستان دومین رتبه محبوبیت را در سطح بین المللی پس از ایالات متحده آمریکا دارا است. ناگفته نماند که این محبوبیت پیوسته در حال رشد است. البته برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی برای ایرانیان اجباری است. 10 کشوری که بیشترین اعزام دانشجو به انگلستان را دارند عبارتند از:

  • چین
  • ایالات متحده آمریکا
  • هنگ کنگ
  • نیجریه
  • ایتالیا
  • مالزی
  • هند
  • آلمان
  • فرانسه
  • ایرلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از انگلستان

نظام تحصیلی انگلیس رایگان نیست ولی با توجه به این که این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی به لحاظ سطح رفاه است علاقه مندان زیادی دارد. این که افراد چه مدارکی را باید برای دانشگاه مورد نظر خود در انگلستان ارسال کنند با توجه به مقطع تحصیلی (مدرسه، کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری)، رشته و دانشگاه متفاوت است. البته مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از انگلستان به شرح ذیل اند:

  • رزومه فرد یا CV شامل تمامی دستاوردها چه تحصیلی و چه غیر تحصیلی مثل مدرک آموزش موسیقی و غیره
  • ترجمه رسمی مدارک بیان شده در رزومه از جمله مدرک تحصیلی فرد (اگر فردی در دانشگاه دولتی تحصیل کرده باید مدرک خود را آزاد کند)
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان انگلیسی در موسسات مورد تایید انگلستان
  • توصیه نامه اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند
  • انگیزه نامه




اعزام دانشجو و شهریه دانشگاه های انگلستان

شهریه ای که دانشجویان انگلیسی باید به دانشگاه های انگلستان پرداخت کنند در جدول بالا بیان گردید. منتهی شهریه ای که دانشجویان بین المللی مثلا ایرانی ها، هندی ها و غیره برای تحصیل در انگلیس می پردازند بیشتر است. در انگلیس شهریه دانشجویان با توجه به رشته انتخابی و دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند سالیانه بین 6000£ تا 10000£ (پوند) می باشد اما شهریه رشته های تجارت، مدیریت، مهندس و علوم کامپیوتر بسیار بالاتر از علوم انسانی، روزنامه نگاری و غیره است. اگرچه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده، دانشجویان اتحادیه شهریه پایین تری به دانشگاه های این کشور می پردازند.

مزایای اعزام دانشجو به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان به دلیل فواید غیر قابل انکاری که دارد گسترش یافته است. در ادامه به صورت خلاصه این مزایا ذکر شده اند:

استاندارد و جایگاه جهانی تحصیل در انگلیس: مدارک تحصیلی موسسات آموزشی انگلیس در سراسر جهان به عنوان مدارک با کیفیت شناخته شده است. این سطح از تعالی توسط برخی از دانشگاه های قدیمی تر همچون آکسفورد و کمبریج به دست آمده اما این سنت به بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها در سراسر انگلیس منتقل شده است.

  • پایین بودن هزینه های آموزش: علاوه بر اینکه دوره های تحصیلی در انگلیس نسبت به دیگر نقاط جهان کمتر به طول می انجامد، می توان انتظار داشت صرفه جویی بیشتری در شهریه ها به نسبت آمریکا، به وجود آید. اغلب دوره های تحصیلی در انگلیس سه ساله است و تحصیلات تکمیلی نیز بین 1 تا 2 سال به طول می انجامد.
  • فرصت های کاری: بی شک تحصیل در انگلیس در ارتقا رزومه متقاضیان نقشی اساسی دارد. علاوه بر این برای تحصیل درآمد فرصت کاریابی در انگلیس حتی برای افرادی که مشغول به تحصیل هستند، وجود دارد. این کشور به دانشجویان مشغول به تحصیل اجازه می دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • بورس های تحصیلی انگلیس: بی شک تامین مالی آموزش بین المللی می تواند دشوار باشد. از همین رو بهترین روش ضمن تجزیه و تحلیل بودجه متقاضی، تلاش برای کسب بورسیه های تحصیلی در انگلیس است.

اعزام دانشجو و ویزای تحصیلی انگلستان

شما می توانید برای ویزای تحصیلی انگلستان درخواست دهید اگر 16 سال به بالا هستید، سریع ترین زمانی که می توانید برای اخذ ویزای انگلستان درخواست دهید شش ماه قبل از زمانی است که می خواهید وارد این کشور شوید و به طور معمول بررسی اطلاعات شما سه هفته زمان می برد. اگر دوره ی تحصیل شما طولانی تر از شش ماه است، می توانید یک ماه قبل از شروع کلاس هایتان به انگلستان سفر کنید و اگر کمتر از شش ماه است، یک هفته قبل از شروع دوره ی تحصیلتان می توانید به انگلستان بروید. مدارک و شرایط ویزای تحصیلی انگلستان به قرار زیر است:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • مدرک زبان
  • مدارک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات ترک انگلستان بعد از اتمام تحصیل
  • بیومتریک
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: