مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

شرایط ویزای تحصیلی انگلستان

تمام دانشجویان خارجی که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند، باید ویزای دانشجویی (نوع 4) داشته باشند. این ویزا فقط به دانشجویان تمام‌وقت دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که به‌دنبال کسب مدرک در انگلستان هستند، نه دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت یا دوره‌های زبان انگلیسی را دارند.

هر کسی که قصد تحصیل در انگلستان را دارد، برای ماندن در این کشور برای دوره‌ی مشخصی از زمان، باید دارای ویزا باشد. شرایط مهاجرت به انگلستان (و بریتانیا در کل) را ملیّت و کشور یا کشورهایی تعیین می‌کند که شما شهروند آن هستید. همیشه در ذهن بسپارید که محدودیت‌ها و شرایط صدور ویزا در انگلستان دائماً تغییر می‌کند. بنابراین، شما باید همیشه سیاست‌های رسمی صدور ویزا را قبل از ارائه‌ی درخواست خود بررسی کنید. در حال حاضر، شرایط درخواست صدور ویزای دانشجویی در انگلستان، بر اساس ملیّت شما و نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، تغییر می‌کند. بسته به هدف اقامت‌تان در انگلستان، شما باید به‌دنبال یک ویزای مناسب و شرایط ویزای خاص باشید.

شرایط ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2021

احتمالاً مطلع شده‌اید که دولت بریتانیا از سال 2021 به بعد، برای دانشجویان متقاضی ویزای دانشجویی انگلستان سیستم مهاجرتی امتیاز محور را اجرا خواهد کرد، این خبر را وزارت کشور بریتانیا در ماه سپتامبر 2020 اعلام کرد. این مسیر جدید برای گرفتن ویزای دانشجویی، از 5 اکتبر سال 2020، جایگزین ویزای دانشجویی نوع 4 (ویزای عمومی) می‌شود. ویزای جدید دانشجویی بریتانیا برای تعداد نامحدودی از دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان اروپایی که پس از پایان دوران گذار برگزیت (Brexit) برای تحصیل به بریتانیا می‌آیند، در دسترس خواهد بود. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از مطالب زیر آگاه باشید:

متقاضیان خارجی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های بریتانیا، برای دریافت ویزای تحصیلی، باید امتیاز مورد نیاز 70 را کسب کنند. آن‌ها می‌توانند به این امتیاز دست پیدا کنند اگر بتوانند اثبات کنند که:

  • در دوره‌ی تحصیلی در بریتانیا، پذیرش شده‌اند
  • می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، بخوانند، بنویسند و آن را درک کنند
  • پول کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و پرداخت هزینه‌های تحصیل خود را دارند

در صورتی‌که از خارج از بریتانیا اقدام می‌کنید، زودترین زمانی‌که می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی در بریتانیا اقدام کنید، شش ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی خود است- که از فرصت سه ماه قبلی تحت ویزای نوع 4، زمان بیشتری در اختیار دارید. معمولاً ظرف سه هفته، در مورد ویزای شما تصمیم‌گیری خواهد شد.

اگر از داخل بریتانیا اقدام می‌کنید، زودترین زمان برای اقدام کردن، سه ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌تان است. توجه داشته باشید که شما باید قبل از انقضای مدت زمان اعتبار ویزای فعلی خود، اقدام به پذیرش برای دوره‌ی تحصیلی مورد نظر خود کنید. دولت بریتانیا خاطر نشان کرده که دوره‌ی تحصیلی جدید شما، باید ظرف 28 روز از انقضای زمان اعتبار ویزای فعلی‌تان شروع شود. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ظرف هشت هفته، در مورد ویزای شما تصمیم‌گیری شود. اگر دوره‌ی تحصیل‌تان شش ماه یا کمتر است، می‌توانید حداکثر یک هفته قبل از شروع دوره، به بریتانیا وارد شوید و اگر دوره‌ی تحصیل‌تان بیش از شش ماه است، حداکثر یک ماه قبل از شروع دوره، باید وارد بریتانیا شوید. میزان اقامت شما در بریتانیا، به‌مدت زمان دوره‌ی تحصیلی شما و اینکه چه‌مدت از آن را قبلاً گذرانده‌اید، بستگی دارد. طبق نظر دولت بریتانیا، 'اگر 18 سال یا بیشتر سن دارید و دوره‌ی تحصیلی شما در سطح تحصیلات دانشگاهی است، معمولاً می‌توانید تا پنج سال در بریتانیا بمانید. اگر دوره‌ی تحصیلی شما زیر سطح تحصیلات دانشگاهی است، معمولاً می‌توانید حداکثر تا دو سال در انگلستان بمانید.'

در صورت لزوم یا در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید، مثلاً اگر می‌خواهید تحصیلات خود را در بریتانیا ادامه دهید. در صورت اقدام برای گرفتن ویزای دانشجویی از خارج از بریتانیا، دانشجویان خارجی باید انتظار پرداخت 348 پوند را داشته باشند و برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل بریتانیا، باید 475 پوند پرداخت کنند. دانشجویان خارجی می‌توانند به‌عنوان یک Sabbatical Officer عضو اتحادیه‌ی دانشجویی در بریتانیا تحصیل و کار کنند، اما دولت بریتانیا خاطر نشان می‌کند: 'شما می‌توانید کار کنید، اما میزان کار شما به دوره‌ی تحصیل‌تان و اینکه آیا در زمان ترم تحصیلی‌تان مشغول به کار هستید یا خارج از آن، بستگی دارد. اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، به شما گفته می‌شود که می‌توانید با ویزای دانشجویی چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید.'

ویزای تحصیلی انگلستان و برترین دانشگاه های انگلستان 2021

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟

در جدولی که در ادامه می‌آید دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر بریتانیا بر اساس آمار مورد اعتماد رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان (Times Higher Education World University Rankings) سال 2021 در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

دانشگاه های برتر انگلستان 2021
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
22دانشگاه کمبریجکمبریج
11
3امپریال کالج لندنلندن
164

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
306

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
35
7

King’s College London

لندن
518

دانشگاه منچستر

منچستر
77
9

University of Warwick

Warwick
9110

دانشگاه بریستول

بریستول
92
11

دانشگاه گلسکو

گلسکو
10712

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

Queen Mary University of London

لندن
12114

University of Sheffield

Sheffield
127
15

University of Southampton

Southampton
140
13

University of Würzburg

Würzburg
133
16

دانشگاه یورک

یورک
13617

دانشگاه لنکستر

لنکستر
149
18

دانشگاه دورهام

دورهام
15819

دانشگاه ناتینگهام

 ناتینگهام
16020

دانشگاه لیدز

لیدز
16020

دانشگاه ساسکس

برایتون
163
22

دانشگاه لیورپول

لیورپول
17023

University of Leicester

Leicester
174
24

University of Exeter

Exeter
17825

دانشگاه ابردین

 ابردین
178
25

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
19127

دانشگاه کاردیف

کاردیف
200
28

University of East Anglia

Norwich
20028

Queen’s University Belfast

بلفست
201-25030

دانشگاه بث

بث
201-25030

University of Dundee

Dundee
201-25030

دانشگاه ریدینگ

ریدینگ
201-25030

St George’s, University of London

لندن
251-30035

Brighton and Sussex Medical School
دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
251-30035

University of Surrey

Guildford
251-30035

Swansea University

Swansea




مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان با توجه به قوانین هر دانشگاه و رشته تحصیلی ای که فرد قصد دارد انتخاب کند، مدارک متفاوتی لازم است. برخی از مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان در سال 2022-2021 عبارت هستند از:

  • CV که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و غیرتحصیلی فرد باشد به عنوان مثال اخذ مدال های ورزشی و غیره
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان پیشین
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که اصطلاحا به آن application fee گفته می شود

کار ضمن تحصیل در انگلستان

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور انگلستان، دارندگان ویزای تحصیلی انگلستان حق انجام کار ضمن تحصیل برای مدت حداکثر 20 ساعت در هفته و انجام کار تمام وقت و کسب درآمدی معادل 300£ الی 500£ (پوند) در ماه را دارند. اما فرد در صورتی می تواند از حق کار ضمن تحصیل برخوردار شود که دانشگاه یا کالج محل تحصیل وی، هم در فهرست اسپانسر UKVI رسمی و هم در لیست دانشگاه های معتبر ثبت شده باشد.

در شهری مثل لندن، هزاران فرصت شغلی جدید برای دانشجویان خارجی وجود دارد که می تواند به آنها در جهت پوشش هزینه های تحصیلیشان کمک نماید. لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های انگلستان دارای مراکز کاریابی برای کمک به دانشجویان جهت یافتن کار پاره وقت می باشد. البته برای دانشجویانی که مشغول تحصیلی دندانپزشکی در انگلستان هستند فرصتی برای کار حین تحصیل وجود ندارد، همچنین دانشجویان می توانند کاریابی را از طریق جستجوی آنلاین نیز انجام دهند. از انواع وب سایت های کاریابی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Careers Group London
  • Employment 4 students
  • StudentJob
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: