مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
توصیه هایی برای زندگی دانشجویی در انگلیس (بخش اول)

توصیه هایی برای زندگی دانشجویی در انگلیس (بخش اول)

هزاران دانشجوی خارجی در بریتانیا تحصیل می‌کنند. این تعداد، هر ساله در حال افزایش یافتن است. به همین دلیل است که تصمیم گرفته‌ایم چند نکته را به دانشجویان خارجی در بریتانیا متذکر شویم تا آن‌ها را برای مسائلی آماده کنیم که به‌هنگام تحصیل در این کشور، با آن مواجه خواهند شد و اطمینان پیدا کنیم که آن‌ها برای هر آنچه که ممکن است بر سر راه‌شان قرار بگیرد، آماده هستند. آیا شما یک دانشجوی خارجی در بریتانیا هستید؟ پس، به این چند نکته توجه کنید.

مطابق با آخرین آمارها، حدود 458520 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه‌های بریتانیا هستند. دولت بریتانیا تخمین زده که 276889 ویزای دانشجویی نوع 4 در سال منتهی به سپتامبر 2019 داده شده که در مقایسه با سال قبل، رشد 16% را نشان می‌دهد. این اعداد در حال افزایش یافتن است و این به معنی آن است که شما در این ماجرا تنها نیستید! خیلی‌های دیگر نیز قبلاً این مسیر را رفته‌اند، پس تمام آنچه باید انجام دهید، پیروی از نکات ما و شروع به تحصیل در بریتانیاست.

چند نکته برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در بریتانیا

گزینه‌های مسکن برای دانشجویان خارجی در بریتانیا

در ابتدا، باید یک ایده‌ی کلی از مکان زندگی‌تان در ذهن داشته باشید. این باعث خواهد شد بتوانید مسکن خود را سریع‌تر پیدا کنید. شروع به جستجو در اینترنت کنید تا بتوانید وب‌سایت‌های گوناگون ارائه‌ دهنده‌ی مسکن را در بریتانیا پیدا کنید. علاوه بر آن، می‌توانید قیمت‌های کرایه‌ خانه را بررسی و بعد مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که کدام مکان برای‌تان راحت‌تر است. انجمن‌های دانشجویی آن‌لاین زیادی وجود دارد که می‌توانید از دانشجویان دیگر در این زمینه، پرس و جو کنید.

شما باید همچنین بررسی کنید و ببینید که آیا خوابگاهی برای‌تان وجود دارد یا نه. معمولاً خوابگاه‌های دانشگاهی کافی برای تمام دانشجویان وجود ندارد. با این حال، خوابگاه‌های خصوصی هم هست که قیمت‌های مناسبی پیشنهاد می‌دهند. قبل از اجاره‌ی یک آپارتمان، مهم است که به خوابگاه‌های دانشگاهی، اولویت دهید، چون ارزان‌تر هستند.

با این حال، در ذهن بسپارید که قیمت‌های اجاره، در نواحی داخل شهر، در مقایسه با حومه بالاتر است. اما حتی اگر متمایل به کرایه‌ی خانه‌ای در حومه‌ی شهر باشید، گزینه‌های حمل و نقل عمومی بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر، از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، یک آپارتمان تک‌اتاقه در مرکز شهر لندن، برای شما در حدود 1646 پوند در ماه هزینه دربردارد. در عین حال، شما می‌توانید همین آپارتمان را در حومه‌ی شهر، با رقمی در حدود 1185 پوند پیدا کنید. الان، نوبت شماست که تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در خوابگاه‌های دانشگاهی زندگی کنید یا خوابگاه‌های خصوصی، آپارتمان‌ها یا اتاقی در خانه‌های خصوصی بگیرید.




نکاتی درباره‌ی امنیت دانشجویان خارجی در بریتانیا

به‌ عنوان یک مقصد توریستی و تحصیلی محبوب، خیلی از افراد نمی‌دانند آیا بریتانیا مکان امنی برای زندگی هست یا نه. در کل، بریتانیا کشور امنی است و در میان 163 کشور جهان، رتبه‌ی 45 امن‌ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. در شاخص امنیت جهانی در سال 2019، بریتانیا وضعیت بسیار خوبی دارد. با این حال، همچون کشورهای غالباً امن دیگر، همیشه مسائلی وجود دارد که شما باید نسبت به آن‌ها محتاط باشید. چند نکته‌ی امنیتی که به محض آمدن به بریتانیا، باید در ذهن بسپارید، از این قرار است:

  • شماره‌های اضطراری را یاد بگیرید. وقتی به بریتانیا می‌رسید، اگر بخواهید با آمبولانس، آتش‌نشانی و پلیس تماس بگیرید، باید 999 یا 112 را بگیرید.
  • بیمه‌ی سلامت داشته باشید. بررسی کنید و ببینید آیا سرویس بهداشت ملی (NHS) در بریتانیا به شما تعلق می‌گیرد یا نه. اگر نمی‌گیرد، بیمه‌ی سلامت خود را قبل از رفتن به بریتانیا، دریافت کنید.
  • مواظب جیب‌بُرها باشید. جیب‌بُری در مکان‌های شلوغ یا نواحی شهری بریتانیا، خیلی شایع است. شما باید نسبت به محیط اطراف خود و هر نوع رفتار غیرمعمولی مراقب باشید، چون جیب‌بُرها غالباً تیمی کار می‌کنند.
  • از خیابان‌های تاریک و خالی اجتناب کنید. وقتی تنها هستید، باید از رفتن به خیابان‌های تاریک و خالی، به‌ ویژه در طول شب، اجتناب کنید. سوار تاکسی‌های مجاز شوید یا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید، چون امن‌تر است.

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در بریتانیا

اکثر مردم بریتانیا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. حمل و نقل عمومی غالباً امن و کارا و موثر است. شما می‌توانید از روش‌های گوناگون حمل و نقل عمومی همچون راه‌آهن، اتوبوس یا تاکسی‌های مجاز استفاده کنید.

  • راه‌آهن: در لندن، یکی از بهترین روش‌های سفر، از طریق ایستگاه‌های روزمینی یا زیرزمینی (مترو) است. سیستم راه‌آهن در بریتانیا، قدیمی‌ترین سیستم ریلی جهان است و شرکت‌های گوناگونی، مسئولیت حفاظت از شبکه‌های ملی و منطقه‌ای را عهده‌دار هستند.
  • اتوبوس: شما می‌توانید از اتوبوس، به‌عنوان شکل ارزان حمل و نقل و سفر استفاده کنید. در عین حال، به‌هنگام سفر، با مناظر زیبایی نیز روبرو خواهید داشت.
  • تاکسی: برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر با چمدان یا برای رسیدن سریع‌تر به جایی، تاکسی جایگزین راحت‌تری است. به یاد داشته باشید که همیشه باید از تاکسی‌های مجاز استفاده کنید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: