مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه شفیلد

دانشگاه شفیلد

شفیلد دانشگاهی با شهرت جهانی است که در شمال انگلیس قرار دارد و یکی از دانشگاه های اصلی «red brick» و عضو Russell Group است. دانشگاه شفیلد که در بین 100 دانشگاه برتر QS World University Rankings قرار دارد، با ادغام سه کالج در سال 1905 تأسیس شد و در حال حاضر 28 هزار دانشجو از 120 کشور در آن ثبت نام کرده اند. در نظرسنجی که در تایمز انجام شد دانشجویان این دانشگاه را به عنوان برترین دانشگاه از نظر تجربه مثبت دانشجویان انتخاب کردند.

این دانشگاه در بین اعضای گروه های خود پنج برنده نوبل و شش برنده Queen’s Anniversary Prizes دارد. دانشگاه شفیلد در حال حاضر مؤسسه برتر در زمینه مهندسی سیستم ها، فناوری موارد هوشمند و سلول های بنیادی در شبکه ای از دانشگاه ها در سراسر جهان است و چندین شرکت، از جمله بوئینگ، Rolls-Royce و The Welcome Trust در این دانشگاه سرمایه گذاری های هنگفتی کرده اند، که دلیل آن قدرت این دانشگاه در مهندسی و ایجاد پیوندهایی قوی با صنعت در بسیاری از دوره ها و گروه ها است. 

شفیلد شهری پر جنب و جوش در شمال انگلیس است و در بین دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این شهر پنجمین شهر بزرگ انگلستان و همچنین یکی از سرسبزترین شهرها با 150 بیشه زار و 50 پارک عمومی است. طبق آمار دولتی شفیلد از امن ترین شهرها در بریتانیا است.

  • رتبه دانشگاه: 23
  • شهر دانشگاه: شفیلد، انگلستان
  • تاریخ تاسیس: 1828 میلادی
  • دانشجویان بین المللی: 20.1%
  • دوره های پرطرفدار: معماری، مدیریت بازرگانی و بیزینس
  • هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی: 16000 تا 18000 پوند

رنکینگ دانشگاه شفیلد 2021

  • بیست و سوم در Times University Guide 2021
  • سی و یکم در Guardian University Guide 2021
  • نود و سوم در QS World University Rankings 2021
  • صد و بیست و یکم در Times Higher Education World University Rankings 2021

در Research Excellence Framework سال 2014، دانشگاه شفیلد در بین دانشگاه های تاپ بریتانیا قرار گرفت. سی و سه درصد از مقالات ارائه شده جزو «پیشرو در جهان» و 52٪ جزو «عالی در سطح بین الملل» بودند.

تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه شفیلد انگلستان

دانشجویان در مقطع لیسانس دانشگاه شفیلد با طیفی از برنامه های تحصیلی تدریس می شود، و معمولا اتمام این دوره در دانشگاه مذکور 3 سال طول می کشد. در حال حاضر، برنامه های تحصیلی لیسانس در دانشگاه شفیلد دامنه وسیعی از رشته ها شامل علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه، بازرگانی، ریاضیات، پزشکی، حقوق و علوم اجتماعی را شامل می شود. جهت اخذ پذیرش از دوره لیسانس دانشگاه شفیلد، متقاضیان ایرانی نیازمند مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی و نیز قبولی در آزمون ورودی باشند. همچنین ارائه نمره 4 یا گرید C در آزمون زبان انگلیسی GCSE یا مدرک زبان انگلیسی معتبر همانند IELTS و TOEFL برای داوطلبان الزامی می باشد. نمرات آزمون های زبان مورد قبول دانشگاه شفیلد به شرح زیر است:

نمره زبان مورد قبول دانشگاه شفیلد
آزمون زبانحداقل نمره لازم
آزمون زبان IELTS6 برای مقطع لیسانس و 6.5 برای متقاضیان فوق لیسانس و دکترا
آزمون زبان (TOEFL (iBT80

شیوه و محتوای آموزش در دوره لیسانس دانشگاه شفیلد معمولا در قالب دروس کلاسی، سمینارها و کار گروهی و انجام پروژه به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود. لازم به ذکر است که مهلت درخواست پذیرش دوره های مختلف از 1 سپتامبر تا 15 ژوئیه ادامه دارد اما، مهلت پذیرش در دوره های پزشکی و دندانپزشکی بین 1 سپتامبر و 15 اکتبر است. شهریه های سالیانه دانشجویان لیسانس دانشگاه شفیلد در حدود 16800£ (پوند) برای سال تحصیلی 2022-2021 می باشد. البته میزان دقیق شهریه بستگی به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی علاقمندان به دانشگاه شفیلد خواهد داشت.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه شفیلد انگلستان

دوره های فوق لیسانس در دانشگاه شفیلد انگلستان معمولا 1 الی 2 سال طول می کشد و دانشجویان خارجی می توانند در هر 2 دوره آموزشی به صورت تمام وقت و پاره وقت ادامه تحصیل دهند. شرط ورود به مقطع فوق لیسانس در دانشگاه شفیلد، اتمام دوره لیسانس و قبولی در آزمون و مصاحبه دانشگاه است. اما شهرت دانشگاه شفیلد کشور انگلستان در بین دانشجویان خارجی بیشتر به دلیل تحصیل در برنامه فوق لیسانس M.B.A می باشد.

لازم به ذکر است که سال تحصیلی در این دانشگاه 2 ترم تقسیم می شود و از سپتامبر تا ماه مه ادامه دارد. امتحانات میان ترم دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه شفیلد در اکتبر و مارس هر سال برگزار می شود و آزمون های نهایی نیز در پایان از کلیه دانشجویان گرفته می شود. از شرایط اصلی برای تحصیل در این دوره نیز ارائه نمره مدرک آزمون زبان انگلیسی است. شهریه های سالیاته دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه شفیلد در حدود 16800£ (پوند) برای سال تحصیلی 2022-2021 می باشد.

مقطع PhD در دانشگاه های انگلستان

مقطع PhD دوره کاملا تخصصی و پژوهش محور دانشگاه شفیلد می باشد. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا (PhD) از دانشگاه شفیلد بایستی مدرک فوق لیسانس و نیز مدرک نمره مهارت زبان انگلیسی خود را به هنگام اخذ پذیرش به دانشگاه شفیلد ارائه دهند. تحصیل در دوره دکترا دانشگاه شفیلد در حدود 3 و نهایتا 4 سال طول می کشد. برنامه های تحصیلی اصلی در مقطع PhD دانشگاه شفیلد به شرح ذیل است:

  • اقتصاد و مدیریت
  • مهندسی
  • حقوق
  • علوم بهداشتی
  • علوم محض و کاربردی
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی و آموزشی
  • هنر




نحوه و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه شفیلد انگلستان

نحوه و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه شفیلد بسیار ساده است به شرط اینکه متقاضیان در تمامی مراحل درخواست پذیرش از A تا Z صبور باشند و به دقت مدارک و شرایط لازم را تهیه نمایند. کلیه متقاضیان برنامه های تحصیلی تمام وقت دانشگاه شفیلد بایستی از طریق اداره خدمات پذیرش کالج ها و دانشگاه های انگلستان (UCAS) اقدام به درخواست پذیرش نمایند. معمولا از داوطلبان این دانشگاه جهت پذیرش، مصاحبه ای به عمل نمی آید.

برای پذیرش از دانشگاه شفیلد شرکت در آزمون ورودی دانشگاه برای کلیه داوطلبان الزامی است. داوطبان بایستی نمره 4 یا Grade C آزمون GCSE به زبان انگلیسی را کسب کرده باشند. همچنین، یکی دیگر از شرایط اصلی پذیرش از دانشگاه شفیلد ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6.5 و 6.0 در هر بخش یا مدرک زبان انگلیسی معادل می باشد. نهایتا، متقاضیان جهت درخواست پذیرش نیازمند ارسال مدارک زیر به اداره خدمات پذیرش کالج ها و دانشگاه های انگلستان (UCAS) می باشند:

  • اسکن دیپلم متوسطه
  • اسکن ریزنمرات تحصیلی 3 سال متوسطه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اسکن مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • CV یا رزومه متقاضی
  • نمرات آزمون ورودی و زبان انگلیسی
  • مدارک بورسیه یا فاند تحصیلی
  • 2 الی 3 توصیه نامه
  • نمونه کارها و نمونه مقاله نگارش شده

دوره های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه شفیلد

دانشجویان بین المللی قبل از شروع تحصیل در دانشگاه می توانند در دوره های زبان آموزی شرکت داشته باشند. شما باید ابتدا در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره خود را به دانشگاه ارسال کنید. بر اساس نمره آیلتس مشخص می شود که شما تا چه حد به مطالعه زبان انگلیسی نیاز دارید. این دوره ها فقط برای دوره های مطالعاتی قبل از دوره کارشناسی ارشد است. در جدول زیر به بررسی این مورد خواهیم پرداخت؛

سطح زبان مورد نظر برای هر دوره
نمره ایلتسطول دوره
0-4.5غیر قابل قبول
4.55 ترم
54 ترم
5.53 ترم
62 ترم

هزینه خوابگاه هایی به صورت سوئیت برای متقاضیان کارشناسی برای حدودا 42 هفته مبلغ 5294£ (پوند) می باشد، همچنین هزینه اتاق هایی با حمام مشترک در این خوابگاه برای 42 هفته حدودا 2036£ (پوند) می باشد. متقاضیان کارشناسی ارشد برای اجاره هزینه خوابگاه به صورت سوئیت باید حدودا 6429£ (پوند) برای مدت 51 هفته بپردازند. اما اجاره در نظر گرفته شده برای خوابگاه هایی با حمام مشترک برای مدت 42 هفته حدودا مبلغ 4704£ (پوند) می باشد.

خدمات دانشگاه شفیلد برای دانشجویان بین المللی

در آغاز هر سال تحصیلی از فرودگاه منچستر جلسات آشناسازی و دوره هایی برای آشنایی بیشتر دانشجویان با نحوه زندگی در بریتانیا برگزار می شود. در هفته اول دانشگاه سخنرانی هایی توسط اعضای دانشگاه، جلسات اطلاع رسانی و تورهای آموزشی در سراسر کمپس ها و شهر برگزار می شود. تمام دانشجوها یک راهنمای شخصی دارند که به آنها در مسائل مختلف مربوط به دانشگاه کمک می کند. خدمات حمایت از دانشجویان بین المللی و برنامه مشاوره دانشجویان بین المللی که توسط اتحادیه دانشجویان اداره می شود می توانند در مسائل شخصی تر یا خاص تر به دانشجویان کمک کنند، و در عین حال مرکز آموزش زبان انگلیسی کلاس هایی تقویتی با موضوعات عمومی و تخصصی برگزار می کند.

محل اقامت دانشجویان در دانشگاه شفیلد

به تمام دانشجویان سال اول خوابگاه داده می شود و در حال حاضر 5789 محل برای اسکان آنها وجود دارد. بیشتر خوابگاه ها به صورت سوئیتی و دارای آشپزخانه مشترک هستند، اما سرویس های بهداشتی مشترک، اتاق های لوکس بزرگتر و آپارتمان های تک خوابه هم در دسترس هستند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه شفیلد

بورسیه های دانشگاه شفیلد
اسم بورسیهمبلغ بورسیه
International Undergraduate Merit Scholarship 2021-
International Merit Postgraduate Scholarship 2021-
Gaza-Palestine Postgraduate Taught Scholarship 2021-
NCUK Merit Scholarship 2021-
GEMS Undergraduate Merit Scholarship 2021-
Allan and Nesta Ferguson Charitable Trust Masters Scholarships-
Delhi Public School Society (DPS) Undergraduate Merit Scholarship 2021-
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: