مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های زندگی در لندن

هزینه های زندگی در لندن

هزینه‌های زندگی در لندن بالاست، اما در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر جهان، پایتخت انگلستان، شهر بهتری برای تامین هزینه‌های زندگی است. علاوه بر این، لندن دارای کیفیت مشابهی از زندگی همچون آن شهرهاست، در حالیکه افراد اشتیاق زیادی برای انتخاب لندن به‌ عنوان خانه‌ی آینده خود دارند. با این حال، برای فردی که قرار است یک محیط کاملاً متفاوت و ناشناخته‌ای را تجربه کند (و این فقط در مورد لندن صادق نیست)، حفظ ثبات مالی سخت است. شما باید تخمین‌هایی بزنید تا به شما کمک کند انتخاب‌های درستی برای کارهای روزانه‌ی زندگی خود همچون پیدا کردن یک آپارتمان ارزان برای اجاره، حضور در یک رستوران برای خوردن غذا، یک مکان خرید ارزان و یک گزینه‌ی مناسب برای رفت و آمد و.... داشته باشید.

نخستین و مهم‌ترین نگرانی که شما به‌هنگام ورود به لندن خواهید داشت، کرایه‌ی یک آپارتمان است. به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان، قیمت‌های اجاره‌خانه در مرکز شهر، طبیعتاً نسبت به نواحی اطراف بالاست. شکاف قیمت کرایه‌خانه بین مرکز شهر و نواحی اطراف لندن، همچون خیلی از شهرهای بزرگ جهان، چندان بالا نیست. صرف‌نظر از اینکه در کجا زندگی می‌کنید، قیمت کرایه‌خانه در لندن بالاتر است. خبر خوب این است که بدلیل پایین آمدن پول ملی بریتانیا (پوند)، قیمت کرایه‌ خانه در لندن کاهش یافته است.

متوسط هزینه‌ی اجاره‌ خانه در لندن

در حال حاضر، کرایه‌ی یک آپارتمان در لندن، به طور متوسط برای شما بیش از 1000 پوند در ماه هزینه دارد. تخمین زده شده که اجاره‌ی ماهانه‌ی یک آپارتمان تک‌اتاقه در مرکز شهر، به طور متوسط 1649.03 پوند است. یک آپارتمان مشابه در حومه‌ی شهر، دارای کرایه‌خانه‌ی 1.175.43 پوند به طور متوسط در ماه است. در کل، هزینه‌ی ماهانه‌ی کرایه‌ی چنین آپارتمانی در نواحی مرکز شهر، بین 1200 تا 2200 پوند است، در حالیکه در اطراف لندن، از 900 تا 1500 پوند متغیّر است.

اگر به‌ دنبال آپارتمان بزرگ‌تری هستید، کرایه‌خانه ممکن است به‌راحتی بالای 3000 پوند در ماه برای‌تان آب بخورد. برای مثال، کرایه‌ی یک آپارتمان سه اتاقه در مرکز شهر، برای شما به طور متوسط 3.094.06 پوند هزینه دارد. اگر بیشتر بگردید، می‌توانید چنین آپارتمانی را با اجاره‌ی ماهانه‌ای بین 2200 تا 4500 پوند پیدا کنید. خاج از مرکز شهر، می‌توانید آپارتمانی مشابه را با قیمتی بین 1500 تا 2700 پوند (به طور متوسط، 2.035.33 پوند) پیدا کنید. در این موارد، همیشه پیدا کردن کسی که بتوانید آن آپارتمان را با او شریک شوید و در نتیجه پول کمتری برای کرایه‌خانه پرداخت کنید، ایده‌ی مناسبی است. این کاری است که بیشتر دانشجویان خارجی در لندن انجام می‌دهند.

کرایه‌ی یک آپارتمان، هزینه‌های دیگری همچون پرداخت قبوض را نیز به‌ همراه دارد. به طور متوسط، برای آپارتمانی با مساحت 85 متر، شما باید 145.41 پوند در ماه، هزینه‌ی برق، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، آب و جمع‌آوری زباله پرداخت کنید، در حالیکه، برای یک آپارتمان 45 متری، به طور متوسط، باید 120 پوند ماهانه پرداخت کنید.




متوسط ماهانه‌ی هزینه‌ی غذا در لندن

هزینه‌ی زندگی در لندن، به مدیریت هزینه‌های غذا نیز بستگی دارد. قیمت برخی از کالاهای اساسی در لندن، بالاتر از بقیه‌ی جاهاست. خوشبختانه، دانشگاه‌های بریتانیا دارای سالن‌های غذاخوری در محوطه‌ی دانشگاه هستند، جاییکه دانشجویان می‌توانند کارت عضویت خریداری کنند و به طور پیوسته، در آنجا غذا بخورند.سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌ها، کاملاً متعهد هستند تا به دانشجویان خود، منوهای گوناگون با قیمت پایین ارائه دهند. در این صورت، شما می‌توانید غذای مناسب با بودجه‌تان را انتخاب کنید. با کمی تغییر، قیمت یک وعده غذا در این سالن‌های غذاخوری، بین 5 تا 10 پوند است.از سوی دیگر، خوردن غذا در رستوران‌های لندن، گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویان نیست. به طور متوسط، یک وعده‌ی غذایی در یک رستوران ارزان‌قیمت در لندن، 15 پوند است که از 10 تا 20 پوند متغیّر است. در یک رستوران گران‌تر، قیمت یک وعده‌ی غذایی برای دو نفر، از 40 تا 70 پوند یا به طور متوسط 50 پوند هزینه دارد. به عبارت دیگر، اگر در یک رستوران به طور منظم یک‌بار در روز غذا بخورید، حداقل 450 پوند در ماه برای‌تان هزینه دارد. اگر هزینه‌های غیر قابل‌ اجتناب دیگر زندگی را به این مقدار پول اضافه کنید، هزینه‌ی زندگی در لندن می‌تواند بالا باشد.

متوسط قیمت برخی کالاهای مهم و ضروری در لندن سال 2018
کالامتوسط قیمت
(نان (500 گرم1.09 پوند
آب (1.5 لیتر)0.94 پوند
شیر (1 لیتر)0.92 پوند
مرغ (12 عدد)2.12 پوند
پنیر محلی (1 کیلوگرم)6.31 پوند
گوشت گاو (1 کیلوگرم)8.64 پوند
سینه ی مرغ (1 کیلوگرم)6.85 پوند
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.30 پوند
سیب زمینی (1کیلوگرم)1.21 پوند
پیاز (1کیلوگرم)1.20 پوند
برنج سفید (1کیلوگرم)1.63 پوند
سیب (1کیلوگرم)2.01 پوند
پرتقال (1کیلوگرم)2.03پوند
موز (1 کیلوگرم)1.07 پوند

ارزان یا گران نامیدن یک شهر برای زندگی، می‌تواند ذهنی باشد. برای اجتناب از این موضوع، مقایسه‌ی قیمت‌ها، غالباً متر و معیار مناسبی برای ارزیابی بهترِ ارزان یا گران بودن یک شهر است. اطلاعات جدول زیر، یک مقایسه بین متوسط هزینه‌ی غذا در لندن و سایر شهرهای بزرگ بریتانیا است.

نام شهرمتوسط هزینه ی غذا در ماه
لندن265 پوند
ادینبورگ255 پوند
بلفاست245 پوند
منچستر240 پوند
کاردیف235 پوند
گلاسکو225 پوند
بیرمنگام215 پوند
لیورپول230پوند


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: