مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره عملی حقوق LPC در انگلستان

دوره عملی حقوق LPC در انگلستان

در حالیکه نظریه‌ی حقوق مهم است، اما کافی نیست که فقط نظاره‌گر آن باشیم. LPC شکاف ارتباطی بین دانش آکادمیک و آموزش در یک شرکت حقوقی را پُر می‌کند و مهارت‌های عملی لازم را برای موفقیت، در اختیار شما قرار می‌دهد. Legal Practice Course-LPC یک دوره‌ی تحصیلات تکمیلی است که بعد از گذراندن دوره‌ی کارشناسی (فارغ‌التحصیلان حقوق) یا بعد از گرفتن دیپلم حقوق (GDL) (فارغ‌التحصیلان غیر حقوق) ، می‌توان در آن حضور پیدا کرد. تکمیل دوره‌های تمام‌وقت یک سال طول می‌کشد، در حالیکه به‌پایان رساندن دوره‌های نیمه‌وقت، به دو سال زمان نیاز دارد. بیش از 30 موسسه، دوره‌ی LPC ارائه می‌دهند. برای دوره‌های تمام‌وقت، باید از طریق بورد مرکزی ارائه‌ی درخواست (Central Applications Board) (CAB) اقدام کنید. هزینه‌ها‌ی LPC متفاوت است. انتظار می‌رود برای دوره‌های تمام‌وقت، بین 9،500 تا 17،300 پوند باید پرداخت کنید.

دوره‌ی عملی حقوق (LPC) در انگلستان چیست؟

LPC دوره‌ای است که شما با اصول اولیه‌ی چگونگی برگزاری جلسات مشتری، انعقاد قراردادهای دقیق و موارد دیگر آشنا می‌شوید. یکی از ویژگی‌های این دوره، فشردگی آن و حجم مطالبی است که دانشجویان باید یاد بگیرند. برای شرکت در دوره‌ی LPC، باید دارای مدرک کارشناسی حقوق یا مدرک دیپلم حقوق (GDL) باشید. لطفاً توجه داشته باشید که با ورود آزمون صلاحیت وکلا (Solicitors Qualifying Examination) (SQE)، تغییراتی در نحوه‌ی تائید صلاحیت وکلا در انگلیس و ولز ایجاد شده است. از سپتامبر 2021، دانشجویان جدید برای شرکت در آزمون SQE، تحصیل می‌کنند که جایگزین GDL و LPC شده است. در این میان، ترتیبات انتقالی نیز وجود دارد و کسانی که قبل از سال 2021، در یک دوره‌ی حقوق، GDL یا LPC حضور داشته‌اند، تا سال 2032، می‌توانند از همان مسیرهای گذشته به تحصیلات خود ادامه دهند. مسیر انتخاب شدن به‌عنوان وکیل در اسکاتلند، با بقیه‌ی کشورهای بریتانیا متفاوت است. در اسکاتلند، معادل LPC، دیپلم در رشته‌ی حرفه‌ای حقوق (Diploma in Professional Legal Practice) (DPLP) است. این دوره‌‌ی یک ساله، در شش دانشگاه اسکاتلند وجود دارد.

LPC دوره حقوق در انگلستان شامل چه مواردی است؟

این دوره، به دو مرحله مستقل تقسیم شده است:

مرحله‌ی اول، سه شاخه‌‌ی عملی ضروری مرتبط با رشته‌ی حقوق را پوشش می‌دهد:

  • قانون و عمل تجارت
  • دادخواهی مدنی و کیفری
  • قانون و عمل مالکیت

سپس، مهارت‌های زیر وجود دارد:

  • مشاوره و وکالت
  • مصاحبه
  • تحقیقات عملی حقوق
  • نوشتن و تهیه‌ی پیش‌نویس

علاوه بر این حوزه‌‌ها، شاخه‌های زیر نیز وجود دارد:

  • رفتار و مقررات شغلی
  • حساب وکلا
  • مالیات
  • وصیت‌نامه‌ها و اداره‌ی املاک.

مرحله‌ی دوم، از سه شاخه انتخابی شغلی تشکیل شده و شامل گزینه‌هایی برای افرادی است که با شرکت‌های سیتی (City firms) سر و کار دارند:

  • تصرفات خصوصی
  • شرکت‌های دولتی
  • بدهی/بانک‌داری

همچنین طیف وسیعی از حوزه‌های مرتبط با شرکت‌های کوچک و متوسط مانند مالکیت تجاری، قانون تجارت و شغل و خانواده، مهاجرت و رفاه نیز وجود دارد. بیشتر دوره‌ها، ترکیبی از کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و مطالعه‌ی خصوصی است و غالباً با تست‌ها و آموزش‌های آنلاین همراه است. شما ممکن است از طریق ارزیابی با کتاب باز و بسته، کارهای کتبی، سخنرانی‌های شفاهی و ... ارزیابی شوید.

LPC دوره حقوق در انگلستان چه‌مدت طول می‌کشد؟

دوره‌ها غالباً از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. طول دوره‌ها بسته به محل تحصیل شما می‌تواند متفاوت باشد. دوره‌های تمام‌وقت در کل، یک سال طول می‌کشد، در حالیکه دوره‌های نیمه‌وقت تا دو سال طول می‌کشد. رشته‌های انتخابی را می‌توان در یک دوره‌ی طولانی‌تر یا با هم یا جداگانه نیز برگزار کرد. مرحله‌ی اول باید با یک موسسه‌ی آموزشی انجام شود، اما مرحله‌ی دوم را می‌توان با بیش از یک موسسه‌ی مجاز انجام داد.




کجا می‌توانم دوره حقوق در انگلستان تحصیل کنم؟

اگر دارای قرارداد آموزشی هستید، می‌توان به شما آموزش داد که در کجا تحصیل کنید. در غیر این‌صورت، 34 موسسه وجود دارد که LPC را به اشکال مختلف برگزار می‌کنند و شما باید یکی از این موسسات را برای خود انتخاب کنید. مکان تحصیل شما، نباید به‌هنگام ارائه‌ی درخواست‌تان، بر شما تاثیر بگذارد، زیرا شرکت‌ها دارای سیاست‌ فرصت‌های شغلی برابر هستند و می‌خواهند بهترین متقاضیان را استخدام کنند. با این حال، اگر شرکت خاصی در ذهن دارید، ممکن است بخواهید دریابید که آخرین جذب آن‌ها از کدام دانشگاه‌ها بوده است.

چه‌موقعی باید برای دوره عملی حقوق در انگلستان اقدام کنم؟

درخواست‌ها برای دوره‌های تمام‌وقت، از ماه سپتامبر به بعد از طریق بورد مرکزی ارائه‌ی درخواست (CAB) انجام می‌شود. دانشجویان پاره‌‌وقت مستقیماً به موسسه‌ی انتخابی خود باید مراجعه کنند. هیچ تاریخ پایانی برای ارسال درخواست‌ها وجود ندارد و درخواست‌ها هنگام ارسال، بررسی می‌شوند. با این حال، هر موسسه ممکن است روش پذیرش خود را داشته باشد. بنابراین، شما باید تک‌تک موسسات را برای بررسی تاریخ شروع دوره و مهلت درخواست بررسی کنید، زیرا ممکن است برخی از آن‌ها، درخواست‌های دیرتر از موقع را بررسی نکنند. با بررسی CAB، می‌توانید به سه گزینه‌ی دانشکده‌ی حقوق برسید. هیچ مصاحبه‌ای وجود ندارد. بنابراین، موفقیت به فُرم درخواست شما بستگی دارد. درخواست‌ها فقط پس از ارسال فرم، برای موسسه‌ی مربوطه ارسال می‌شود و هزینه‌ی درخواست نیز 15 پوند است. ثبت‌نام دانشجو در سازمان تنظیم مقررات وکالت (Regulation Authority) (SRA) دیگر لازم نیست. با این وجود، قبل از شروع قرارداد آموزشی‌تان، آن‌ها موظفند موارد مربوط به شخصیت و صلاحیت‌های شما را افشا کنند. اگر مشکلی دارید، حداقل شش ماه قبل از شروع دوره‌ی آموزشی خود، باید به SRA مراجعه کنید.

آیا قبل از اقدام به درخواست، به قرارداد آموزشی نیاز دارم؟

بسیاری از دانشجویان دوره‌ی LPC را بدون داشتن قرارداد آموزشی شروع می‌کنند و سپس در طول دوره یا اندکی پس از فارغ‌التحصیلی، یک قرارداد آموزشی می‌بندند.

هزینه‌ی LPC دوره حقوق در انگلستان چقدر است؟

هزینه‌های دوره بسته به مکانی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید و اینکه آن دوره را در یک یا دو مرحله‌ی جدا می‌گذرانید، متفاوت است. برای مثال، در دانشگاه وست‌مینستر، هزینه‌ی دوره‌ی LPC ،12500 پوند است، در حالیکه دانشگاه Anglia Ruskin، 10200 پوند از شما هزینه می‌گیرد. تحصیل در رشته‌ی حقوق در دانشگاه بلومزبری لندن، برای شما 17300 پوند هزینه دارد. اگر می‌خواهید مراحل را جداگانه بگذرانید، باید با موسسه‌ی مربوطه تماس بگیرید.

آیا برای دوره حقوق در انگلستان بورسیه‌ی تحصیلی وجود دارد؟

شرکتی که قرارداد آموزش خود را با آن می‌بندید، ممکن است هزینه‌های LPC شما را پرداخت کند. شما باید بررسی کنید و ببینید این هزینه‌ها شامل چه مواردی می‌شود، زیرا این ممکن است به این معنی باشد که شما چندین سال با آن شرکت ارتباط خواهید داشت. اگر هزینه‌های شما پرداخت نمی‌شود، باید از منابع دیگری استفاده کنید، از جمله:

  • بورسیه‌ی تحصیلی از طرف موسسه‌ی انتخابی شما
  • بودجه‌ی شخصی خود از طریق پس‌انداز یا کار نیمه‌وقت
  • طرح‌هایی مانند طرح دسترسی گسترده به جامعه‌ی حقوق
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: