مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آب و هوای کشور انگلستان

آب و هوای کشور انگلستان

یکی از شناخته‌ شده‌ترین ویژگی‌های بریتانیا، اقلیم آن است. در طول ماه‌های زمستان، هوا به‌ ندرت، یخبندان می‌شود (سردترین ماه‌های سال، ژانویه و فوریه است) و در طول ماه‌های تابستان نیز هوا به‌ندرت به بالای 32 درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. از آنجایی‌که بریتانیا، ناحیه‌ی بزرگی را شامل می‌شود، اقلیم آن متنوع است اما تقریباً تمام کشور دارای اقلیم منحصر به‌ فردی است. کسانی که برای مدت زمان طولانی در انگلستان زندگی کرده‌اند، به هوای مرطوب، بارانی و غالباً متغیّر عادت کرده‌اند. اگر فیلم‌هایی را که در بریتانیا فیلمبرداری شده‌اند، دیده باشید، متوجه خواهید شد که هوا غالباً در آن فیلم‌ها، بارانی است. پس شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که چنین چیزی کاملاً درست است، به‌ویژه اگر نزدیک مرز غربی انگلستان در ناحیه‌ی Lake District زندگی ‌کنید. باران می‌تواند حتی در سردترین ماه‌های زمستان نیز ببارد؛ برف به‌ ندرت و گاهاً در بریتانیا می‌بارد.

تصورات غلط درباره‌ی بریتانیا

تصورات غلط زیادی درباره‌ی کشورها وجود دارد و این بخش جدایی‌ناپذیری از هر کشوری است و بریتانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. چندین تصور غلط درباره‌ی بریتانیا وجود دارد. در سطوح خاص، ما از این‌گونه داستان‌ها درباره‌ی تمام کشورهای جهان شنیده‌ایم. هیچ‌کس نمی‌داند این داستان‌ها چگونه بیرون آمده‌اند. در نهایت، استفاده‌ی بیش از حد از این داستان‌ها، آنقدر برای مردم شایع شده که آن‌ها آن را باور می‌کنند. برخی از این تصورات غلط، ممکن است برای ما عجیب به نظر برسد. در اینجا، چند تا از این تصورات غلط درباره‌ی انگلستان را برای‌تان بازگو می‌کنیم:

انگلستان همان بریتانیاست

شاید شایع‌ترین تصور غلط درباره‌ی بریتانیا، همین باشد. بریتانیای کبیر شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است و افرادی هستند که همچنان بریتانیا را با انگلستان اشتباه می‌گیرند.

بریتانیایی‌ها چای زیاد می‌نوشند

خُب، این خیلی دور از حقیقت نیست. گفته شده که بریتانیا سومین کشور جهان بر حسب مصرف چای است. اما این به معنای آن نیست که تمام شهروندان بریتانیا چای می‌نوشند. برخی آمار نشان می‌دهد که به طور متوسط، 165 میلیون فنجان چای در بریتانیا مصرف می‌شود.




تمام بریتانیایی‌ها عاشق خانواده‌ی سلطنتی هستند

اگر چه اکثریت شهروندان بریتانیایی، نگاه مثبتی به ملکه دارند، اما هستند افرادی که چنین نگاهی به خانواده‌ی سلطنتی ندارند. این تصور غلط دیگری درباره‌ی بریتانیا و مردمانش است.

بریتانیایی‌ها این نوع آب و هوا را دوست دارند

وقتی به بریتانیا فکر می‌کنید، این نخستین چیزی است که به ذهن می‌رسد. هوا در بریتانیا کسالت‌آور است. خُب، وقتی در بریتانیا هستید، می‌توانید چنین چیزی بگویید. اما بریتانیایی‌ها این نوع آب و هوا را دوست ندارند، چون آن‌ها را از بقیه‌ی مردمان جهان جدا می‌کند. این‌گونه نیست که هر لحظه در بریتانیا باران ببارد، اما شما در برنامه‌ریزی کارهای خود ممکن است دچار مشکل شوید، چون هر لحظه ممکن است باران ببارد.

مردم بریتانیا همه دندان‌های بدی دارند

اگر کارتون سیمپسون‌ها را تماشا کرده باشید، احتمالاً اپیزودی را به یاد می‌آورید که بیماری دارای سلامت دندانی خوب، پیش دندان‌پزشک می‌رود. پزشک با دادن 'کتاب بزرگ خنده‌های بریتانیایی' او را می‌ترساند. در این کتاب، نام افراد دارای دندان‌های بد وجود دارد، پس احتمالاً متوجه شوخ‌ طبعی موجود در این اپیزود شدید. با این حال، این فقط یک تصور غلط نیست. درست همچون تمام جوامع دیگر، افرادی هستند که ممکن است مشکلات دندانی داشته باشند، اما این به معنی آن نیست که این مشکل شایع در بین مردم بریتانیاست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: