مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
توصیه هایی برای زندگی دانشجویی در انگلیس (بخش دوم)

توصیه هایی برای زندگی دانشجویی در انگلیس (بخش دوم)

ادامه ی نکاتی که باید برای زندگی در بریتانیا بدانید:

کار در بریتانیا به‌ عنوان دانشجوی خارجی

بریتانیا، اگرچه یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی جهان است، اما بر حسب هزینه‌ها، زندگی در آن سخت است. به همین دلیل، خیلی از دانشجویان خارجی تصمیم می‌گیرند به‌هنگام تحصیل در این کشور، کار نیز کنند. با این حال، میزان مجاز ساعات کاری‌تان یا قوانینی که باید به آن‌ها احترام بگذارید، به محدودیت‌های ویزای شما و همچنین دانشگاه ثبت‌نامی‌تان بستگی دارد. قوانین کاری انگلستان فقط برای دانشجویانی است که از کشورهایی خارج از اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌آیند، چون شهروندان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا یا سوئیس، برای کار به‌هنگام تحصیل در بریتانیا، به اجازه‌ی کار نیاز ندارند. بدون ویزای نوع 4، شما نمی‌توانید در بریتانیا کار کنید.

در ذهن بسپارید که تمام شرایط (از جمله ساعات مجاز به کار در بریتانیا) در ویزای نوع 4 شما قید شده است. شغل‌های خاصی وجود دارد که شما مجاز به انجام آن‌ها به‌هنگام تحصیل در بریتانیا نیستید، مثل شغل‌های آزاد یا کار تمام‌وقت دائمی، راه‌اندازی یک فعالیت تجاری یا کار به‌عنوان یک هنرمند. با این حال، شغل‌های رایج برای دانشجویان بریتانیایی، از این قرار است:

  •  کارمند پشتیبان دانشجویی؛
  •  دستیار فروش؛
  •  راننده‌ی تحویل داروخانه؛
  •  دستیار شخصی؛
  • کارگر تاسیسات ورزشی؛
  •  دستیار فروش؛
  •  متصدی پذیرش؛
  •  پیشخدمت؛
  •  دستیار تاسیسات؛
  •  فروشنده‌ی کتاب؛

مراقبت‌های بهداشتی برای دانشجویان خارجی در بریتانیا

بریتانیا، میزبان یکی از بهترین سیستم‌های بهداشتی در جهان با نام سرویس بهداشت ملی (NHS) است. دانشجویان خارجی در بریتانیا باید دارای بیمه‌ی سلامت باشند تا بتوانند از خدمات بهداشتی و سلامتی گوناگون موسسات مربوطه در بریتانیا، بدون نگرانی از هزینه‌های پزشکی خود استفاده کنند. بیمه‌ی سلامت شما، به طول دوره‌ی تحصیلی‌تان بستگی دارد. اگر قصد دارید برای دوره‌ای بیش از 6 ماه در بریتانیا بمانید، پس واجد شرایط دسترسی به سرویس بهداشت ملی هستید و این یعنی، همچون تمام ساکنان بریتانیا، از امتیازات آن برخوردار می‌شوید. علاوه بر آن، اگر دوره‌ی تحصیلی‌تان کمتر از 6 ماه باشد، پس باید از بیمه‌ی سلامت بخش خصوصی استفاده کنید.

بعد از ورود به بریتانیا، اگر دسترسی به NHS دارید، باید از سرویس‌های پزشکی رایگانی آگاه باشید که برخی از آن‌ها، به این قرار است:

  •  مشاوره با پزشک عمومی‌تان؛
  •  درمان بیمارستانی در مورد تصادفات و موارد اضطراری؛
  •  درمان بیمارستانی توصیه شده توسط پزشک عمومی‌تان؛
  •  خدمات زایمان؛
  •  خدمات ضد بارداری؛

به‌ محض اینکه به بریتانیا رسیدید، باید پزشک عمومی خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید با پزشک عمومی خود برای هر مشکل سلامتی‌تان ملاقات داشته باشید و آن‌ها به شما توصیه‌های لازم را انجام خواهند داد.




آشنا شدن با فرهنگ و قواعد اجتماعی بریتانیا

هر کسی که وارد کشور جدیدی می‌شود، ابتدا باید با فرهنگ و قواعد اجتماعی آن کشور آشنا شود. در این بخش، با برخی از اصول اولیه‌ی فرهنگی در بریتانیا آشنا می‌شویم که باید به‌ هنگام شروع به زندگی در بریتانیا، از آن‌ها آگاه باشید.

خوش‌قولی: نخستین نکته‌ای که باید بدانید، این است که بریتانیایی‌ها بسیار خوش‌قول هستند. دیر کردن برای آن‌ها، عجیب و حتی گستاخانه به‌حساب می‌آید. اگر قرار است دیر به جایی برسید، بهتر است آن شخص را از قبل مطلع کنید.

رفتار خوب: بریتانیایی‌ها به سالمندان و افراد معلول احترام زیادی می‌گذارند. یعنی، اگر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، مهم است که صندلی خود را به افراد مسن یا کسی بدهید که ناتوان است. اگر شخص ناتوانی را می‌بینید که در جایی دچار مشکل شده است، انتظار می‌رود از آن‌ها بپرسید که آیا به کمک نیاز دارند یا نه.

حریم خصوصی: بریتانیایی‌ها به حریم خصوصی‌شان خیلی احترام می‌گذارند. بنابراین، ضروری است که قبل از هر نوع سوال خصوصی از کسی، کمی احتیاط پیشه کنید، چون ممکن است به نظر برسد که در حال فضولی کردن هستید.

دعوت‌ها: اگر به خانه‌ی یک بریتانیایی دعوت شدید، طبیعی است که هدیه‌ای همچون شکلات، گل یا شراب با خود ببرید. علاوه بر این، اگر کسی شما را به شام در یک رستوران دعوت کرد، رسم است که آن‌ها پول غذا را پرداخت کنند. در این‌باره با او تعارف نکنید و به جای آن، می‌توانید زمان دیگری او را به شام دعوت و جبران کنید.

لباس: لباس‌های بریتانیایی‌ها، کاملاً مشابه لباس‌های غربی است. شما می‌توانید استایل‌های لباس مشابهی را در سرتاسر بریتانیا پیدا کنید. یک عنصر رایج در لباس پوشیدن بریتانیایی‌ها، کُت پشمی است که شباهت زیادی به کُت‌های معمولی دارد، اما دارای رسمیت کمتری است و شما را گرم نگه می‌دارد. علاوه بر آن، اسکاتلند برای لباس ملی خود، The kilt معروف است.

موسیقی: هنرمندان بریتانیایی، نقش مهمی در موسیقی اروپا و جهان بازی می‌کنند. برخی از معروف‌ترین آهنگسازان بریتانیایی در موسیقی کلاسیک، توماس تالیس، بنجامین بریتن، ادوارد الگار، ویلیام بیرد و البته، گروه راک معروف انگلیسی، گروه بیتلزها هستند. گروه بیتلزها در لیورپول در سال 1960 تاسیس شد.

غذا: برخی از معروف‌ترین غذاها در بریتانیا از این قرار است: ماهی و چیپس، کیک Eccles، Sunday Roast با پودینگ یورک‌شایر، Laverbread، Shepherd Pie، پودینگ سیاه، Scotch eggs و .... است.

مکان‌هایی که باید در بریتانیا از آن‌ها دیدن کنید

اگرچه بریتانیا پُر از مقصدهایی است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید (در هر گوشه‌ی از این کشور، چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد)، چند مکان معروف وجود دارد که وقتی به بریتانیا رسیدید، باید قطعاً از آن‌ها دیدن کنید. برخی از این مکان‌ها از قرار زیر است:

لندن: چیزهای زیادی برای مشاهده و لذت بردن در لندن وجود دارد، همچون The Beatles Crosswalk، سوار اتوبوس دوطبقه شدن و لندن‌گردی، ملاقات از استودیوهای Leavesden جاییکه اکثر فیلم‌های هری پاتر در آنجا فیلم‌برداری شده است. آیا نیازی هست بیشتر ادامه دهم؟

بریستول: یک مقصد توریستی زیباست و همچنین زادگاه هنرمند معاصر و معروف، بانکسی نیز هست. شما سه تا از دیوارنگاره‌های این هنرمند بزرگ را می‌توانید در بریستول پیدا کنید.

کانتربری: کلیسای کانتربری، یکی از میراث‌های جهانی یونسکوست؛ پس قطعاً ارزش دیدن دارد.

لیورپول: میزبان دو تا از معروف‌ترین تیم‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس، اورتون و لیورپول است. لیورپول همچنین جایی است که بیتلزها در سال 1960 گروه خود را تشکیل دادند.

Stratford-upon-Avon: دوست ندارید از زادگاه شکسپیر دیدن کنید؟ Stratford-upon-Avon شهری است که می‌توانید از سنگ قبر شکسپیر، خانه‌ی دختر او و خانه‌ی کودکی‌اش بازدید کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: