مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
6 منظره معرکه جاده ای در انگلستان

6 منظره معرکه جاده ای در انگلستان

از مسیرهای مأنوس و همیشگیِ خودرو سواری بیرون بزنید تا سفرهایی حقیقتا باشکوه و انگلیسی پیش چشم شما آشکار شود. انگلستان با داشتن مسیرهای متنوع، از گذرگاه‌های کوهستانی تا جاده‌های ساحلی چشم ‌نواز، پذیرای جاده‌های حقیقتا زیبایی است که بی‌تردید ارزش یک سفر جاده‌ای را دارند.

جاده‌ی نظامی ــ آ ۳۰۵۵

این جاده که موازی با ساحل غربی جزیره‌ی انگلستان حرکت می‌کند، از آن سفرهای جاده‌ای است که هر چه زودتر باید رهسپار آن شد، چرا که فرسایش ساحلی آهسته ‌آهسته بخش‌هایی از جاده را از بین خواهد برد!

این جاده در اصل به میانه‌ی قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد: در آن ایام این جاده بخشی کلیدی از زیرساخت نظامی جزیره‌ی انگلستان به حساب می‌آمده است ــ و نام این جاده نیز در همین تاریخچه ریشه دارد. این جاده نقطه‌ی کاترین قدیس، در نزدیکی چیل، را با خلیج فرش ‌واتر، در غرب، پیوند می‌زند و ۱۱ مایل طول دارد: گرچه طول این مسیر کوتاه به نظر می‌رسد اما چشم ‌اندازهای ساحلیِ قابل‌ ملاحظه و مناظر روستایی به ‌یادماندنی‌ای در خود دارد. در فاصله‌ی میان بروک تا خلیج فرش‌ واتر توقف مجاز نیست، اما تعدادی محوطه‌ی رسمی وجود دارد که می‌توانید در آن ها بایستید و از منظره لذت ببرید.

چدار تا اشویک ــ جاده‌ی بی ۳۱۳۵

جاده‌ی بی ۳۱۳۵، که به جاده‌ی سواحل صخره‌ای نیز مشهور است، تپه‌های مندیپ را قطع می‌کند و نشان «ناحیه‌ی دارای زیبایی طبیعی برجسته» را از آن خود کرده است. این جاده مسیری پیچ ‌در پیچ را از میان صخره‌های ساحلی و یک تنگه در سامرست مرکزی طی می‌کند. روستای چدار، که به‌خاطر پنیرش مشهور است، نیز در احاطه‌ی جاده‌ها‌ی روستایی سرسبز و پرمنظره قرار دارد. رانندگان ماجراجو می‌توانند پا در مسیر تنگه‌ی چدار بگذارند و در پیچ ‌و خم‌های کم‌عرض این تنگه‌ی دیدنی رانندگی کنند، پیش از آنکه این چرخش‌های چشم‌ گیر به روستای آرام اشویک برساندشان.

به ‌رغم مسیر نه چندان طولانی این جاده ــ حدود ۱۴ مایل ــ دیدنی‌های اطراف این جاده آن را به سفری فراموش ‌نشدنی در جنوب ‌غرب انگلستان، یعنی وست کانتری، بدل می‌سازند.

گذرگاه راینوز و هاردنات

اگر آرزوی یک سفر جاده‌ای چالشی را دارید، گذرگاه راینوز و هاردنات در انتظار شما است. این جاده بعضی از پرشیب ‌ترین جاده‌های بریتانیا را در خود دارد (گذرگاه هاردنات در یکی نقطه ۳۳ درصد شیب دارد) و به همین سبب برای انسان‌های بی‌دل‌ و جرئت مناسب نیست.

با این حال اگر روزی جرئت رانندگی در این جاده را پیدا کنید، منظره‌های چشم‌ نوازی که در پهنه‌ی لیک دیستریکت پیش روی شما هستند به خوبی از شما میزبانی خواهند کرد، به همراه حکایت پرماجرایی که پس از رسیدن به خانه می‌توانید برای همه تعریف کنید. این جاده‌ی دوطرفه در فاصله‌ی روستای دیدنی اسکدیل و شهر امبل ‌ساید پیچ ‌و خم‌های بسیاری دارد. این جاده همچنین از کنار دژ هاردنات که روزگاری یکی از دورافتاده‌ترین پایگاه‌های نظامی در امپراتوری رم بود می‌گذرد. این محوطه‌ی باستان‌ شناختی که در فاصله‌ی میان سال‌های ۱۲۰ تا ۱۳۸ پس از میلاد ساخته شده، بر گذرگاهی مشرف است که بخشی از جاده‌ی رومی از ریون ‌گلس تا امبل ‌ساید و از بروهم تا پنریس را تشکیل می‌دهد.




آلن‌ماوس تا لیندیس‌فارن

راندن در جاده‌‌های روستایی گاه وظیفه‌ای کسالت ‌بار است، اما نه در ساحل نورس‌هامبرلند. این جاده، که از آلن‌ماوس تا منطقه‌ی حفاظت ‌شده‌ی لیندیس‌فارن در کنار خط ساحلی کشیده شده است،  چشم ‌اندازهایی فوق ‌العاده نسبت به دریای شمال دارد. اینجا و آنجای ساحل نورس‌هامبرلند قلعه‌هایی قرار دارند مشرف بر جاده‌ها، جاده‌هایی که بر دامنه‌ی تپه‌ها در حرکت‌اند. قلعه‌ی بمبورا یکی از دیدنی‌های شاخص این جاده است. این قلعه‌ی سنگی مشرف، که در اصل محوطه‌ی یک دژ سلتی بوده، در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده است و دیوارهایش شاهد داستان‌های تلخ شورش‌ها و خون‌ریزی‌ها بوده‌اند.

در پایان این سفر به لیندیس‌فارن خواهید رسید، منطقه‌ای طبیعی با نشانِ «ناحیه‌ی دارای زیبایی طبیعی برجسته» و جواهری تاریخی در شمال انگلستان. جزیره‌ی مقدس و قلعه‌ی لیندیس‌فارن، که شاهد اولین مرحله‌ی تجاوز وایکینگ‌ها به انگلستان در سال ۷۹۳ میلادی بوده‌اند، هر دو از دور بسیار چشم‌گیر و چشم‌نوازند، اما باید هوشیار بود که مسیر رسیدن به جزیره‌ی مقدس به سبب مد آب در بعضی نقاط سست و غیرقابل استفاده شده است و بعید است شما بخواهید در آن منطقه گرفتار شوید! برای این سفر انتظار یک رانندگی یک‌ ساعته را داشته باشید، گرچه در طول مسیر موقعیت‌های متعددی هست که می‌توانید توقف کنید و از مناظر لذت ببرید.

گذرگاه مار

گذرگاه ماه که در منطقه‌ی پیک واقع شده است، مسیری را از میان سلسله تپه‌های پناینس میان شهر تجاری گلوسوپ و شفیلد برقرار می‌کند. همان‌ گونه که می‌شود از نام این گذرگاه فهمید این جاده پیچ ‌و خم‌های بسیاری دارد و هر پیچی منظره‌ای باشکوه و ویژه را به رانندگان ارزانی می‌دارد. در اواخر تابستان که گیاه خلنگ در تپه‌های اطراف این جاده شکوفه می‌دهد و همه‌ی این منطقه را به ‌زیبایی با رنگ بنفش می‌پوشاند، منظره‌ی این جاده و اطراف آن به ‌راستی دیدنی است.

گذرگاه ماه در گذشته و پس از آنکه در سال ۱۸۲۱ افتتاح شد جاده‌ی اصلی میان شفیلد و منچستر به حساب می‌آمد. در این جاده ریزش برف در ماه‌های زمستانی بسیار معمول است و به همین دلیل در خلال این ماه‌ها اغلب بسته است. گذر از این مسیر کندروی ۲۰ مایلی از آغاز تا پایان حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و دوچرخه ‌سواران و موتورسواران علاقه‌ی بسیاری به آن دارند.

از آیوز قدیس به جاست قدیس ــ بی ۳۳۰۶

شاید این جاده سریع ‌ترین مسیر میان آیوز و قدیس جاست نباشد اما بی‌تردید پرجاذبه ‌ترین مسیر است. جاده‌ی بی ۳۳۰۶ که مسیری است ۱۳ مایلی در کنار ساحل، مدام در بین روستاهای آرام و تپه‌هایی که به سوی اقیانوس شیب دارند در کش و قوص است.

بی ۳۳۰۶ با «ساحل قلع» در شبه‌ جزیره‌ی پن‌ویز هم‌ مسیر است؛ همان مسیری که در نزدیکی تروولارد شما را به معدن و موتور بخار لونت می‌رساند ــ بخشی از محوطه‌ی معدن‌کاوی کورنیش، محوطه‌ای که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد؛ این محوطه اینک پذیرای چند ساختمان متعلق به معدن ــ که همچنان باپرجا هستند ــ و همچنین یک موتور بازسازی ‌شده متعلق به دهه‌ی ۱۸۴۰ میلادی است. علاوه بر این، شما در این مسیر می‌توانید به پاندین سر بزنید و معدن قلع گیور را ببینید، موزه‌ای به‌خوبی نگهداری شده که به همان شکلی که معدن‌کاران در سال ۱۹۹۰ آن را رها کردند حفظ شده است.

اگر مناظر منکوب ‌کننده‌ی اطراف این جاده را در نظر بگیرید، چند مایلی که باید در این مسیر طی کنید دیگر به چشم نمی‌آید. البته این کار هم شدنی است که هر جا خواستید دور بزنید و دوباره مسیر را طی کنید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: