مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با ویزای کارآفرینی انگلستان

آشنایی با ویزای کارآفرینی انگلستان

به دنبال پایان صدور ویزای Tier 1 Entrepreneur در 29 مارس 2019، حالا ویزای Innovator در بریتانیا برای متقاضیان فراهم شده است. با وجود این، استقبال عمومی از این ویزا کم بوده است، که علت عمده آن چالش‌های متعددی است که این تغییرات برای سرمایه‌ گذاران خواهان ایجاد کسب و کار در بریتانیا به وجود آورده است. در مقام نظر، ویزای Innovator باید نسبت به ویزای Tier 1 Entrepreneur برای سرمایه‌ گذاران خارجی جذاب‌تر باشد، چرا که حداقل سرمایه لازم از به میزان چشمگیری از 200 هزار پوند به 50 هزار پوند کاهش پیدا کرده است. با وجود این برآورده کردن ملاک‌ها برای ویزای Innovator بسیار دشوار است، چرا که تست «سرمایه‌ گذار واقعی» (genuine entrepreneur) که توسط یک Entry Clearance Officer انجام می‌شد اکنون با لزوم اخذ تأییدیه یک دفتر مرکزی مجاز هیئت تأیید صلاحیت جایگزین شده است.  

هیئت‌های تأیید صلاحیت (Endorsing Bodies) یک اصطلاح پوششی برای سازمان‌هایی است که دارای تخصص در شناسایی، سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها در بخش‌های مربوط به خود هستند. آنها شامل مراکز رشد (incubators)، شتاب‌دهنده‌ها (accelerators) و سازمان‌های توسعه‌ دهنده و همچنین مؤسسات دولتی می‌باشند. فهرست هیئت‌های تأیید صلاحیت به موازات تکامل مسیرهای ویزا دائماً در حال تغییر هستند، و نهادهایی کنار می‌کشند و نهادهای جدیدی مجاز دانسته می‌شوند. در اینجا فهرستی به‌ روز ارائه شده است، و در عین حال بر روی بلاگ خود مقاله‌ای در مورد آنچه که تاکنون در مورد هر هیئت تأیید صلاحیت یاد گرفته‌ایم را قرار داده‌ایم که مرتباً به‌ روز رسانی می شود. متقاضیان باید یک ایده تجاری داشته باشند که توسط دفتر مرکزی مجاز هیئت تأیید صلاحیت ویزای Innovator به عنوان یک ایده تجاری نوآورانه، قابل‌ اجرا و مقیاس‌پذیر مورد تأیید قرا بگیرد. جزئیات بیشتر در مورد این ملاک‌ها در بخش W5.2 قوانین مهاجرت (Immigration Rules) ارائه شده است:

  • نوآوری (innovation) – آیا متقاضی یک طرح تجاری واقعی و بدیع دارد که نیازهای جدید یا موجود در بازار را برآورده می‌کند و یک مزیت رقابتی تولید می‌کند؟
  • قابلیت اجرا (viability) – آیا متقاضی دارای، یا به طور فعالی در حال پرورش، مهارت‌‌ها، دانش و تجربه لازم و آگاهی از بازار برای اجرای موفقیت کسب و کار است؟
  • مقیاس‌پذیری (scalability) – آیا شواهدی از برنامه‌ریزی ساختارمند و پتانسیل ایجاد کار و رشد در بازارهای ملی وجود دارد؟

کاملاً منطقی است که ایده‌های تجاری توسط هیئت‌های تأیید صلاحیت با تجربه کارآفرینی، بینش اقتصادی و دانش فنی مورد ارزیابی قرار بگیرند تا توسط Entry Clearance Officer که اصلاً صلاحیت ارائه قضاوتی منطقی در مورد قابلیت اجرا یا ملاک‌های دیگر را ندارد. با وجود این، این طرح ویزای Innovator سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود به بازار بریتانیا هستند را با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند. 




مسیر بسیار رقابتی اخذ ویزا: مسیر اخذ ویزا بسیار رقابتی‌تر از طرح‌های قبلی است، چرا که یک متقاضی که به دنبال دریافت تأییدیه به عنوان مرحله اول دریافت ویزا است باید نه تنها با متقاضیان ملیت‌های خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) بلکه با متقاضیان بریتانیایی و دیگر ملیت‌های عضو منطقه اقتصادی اروپا رقابت کند.

تعداد محدود تأییدیه‌ها: هیئت‌های تأیید صلاحیت در تعداد تأییدیه‌هایی که صادر می‌کنند دارای محدودیت هستند. این هیئت‌ها در حال حاضر اگر بخواهند بیش از ۲۵ ایده تجاری را در هر سال تأیید کنند باید موافقت دفتر مرکزی مربوطه را اخذ کنند. بنابراین ظرفیت نسبت به طرح‌های قبلی که فاقد هرگونه محدودیتی در تعداد متقاضیان بودند بسیار پایین است. در طرح بسیار پرهزینه‌تر و نه چندان جذاب Tier 1 Entrepreneur سالانه بیش از 1000 ویزا صادر می‌شد که نشان می‌دهد تقاضاها بسیار بیشتر از تعداد تأییده‌های فعلی است.  

حسی از بلاتکلیفی، احتیاط و تردید در بین بسیاری از صنایع مهاجرت تجاری در بریتانیا وجود دارد و برای متقاضیان ویزای Innovator که به دنبال شفافیت هستند پاسخ‌های قطعی کمی وجود دارد؛ این در حالی است که همه، از جمله هیئت‌های تأیید صلاحیت، در طی کردن فرایندها و مشخص کردن جایگاه خود در چشم‌انداز جدید مهاجرت تجاری هستند. ما در Continuous Business Planning زمان و تلاش زیادی را صرف فهمیدن طرح جدید ویزای Innovator کرده‌ایم و از متقاضیان می‌خواهیم تا برای به حداکثر رساند شانس خود به تجربه ما تکیه کنند و به آنها می‌گوییم که هر تلاشی برای تضمین تأییدیه برای ویزای Innovator قطعاً موفقیت‌آمیز خواهد بود. 

ما می‌توانیم به شیوه‌های زیر به شما کمک کنیم:

  • می‌توانیم به شما کمک کنیم تا یک ایده تجاری نوآورانه، قابل‌اجرا و مقیاس‌پذیر را شناسایی و پروش بدهید.
  • می‌توانیم در مورد اینکه چه هیئت تأیید صلاحیتی مناسب شما و ایده تجاری شما است توصیه‌هایی را در اختیار شما بگذاریم.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: