مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ی سم شناسی در انگلستان

رشته ی سم شناسی در انگلستان

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در انگلستان نیز به مانند اکثر رشته های تحصیلی در سال 2022 از شرایط بسیار عالی برخوردار است. انگلستان از دیرباز یکی از بهترین گزینه های ممکن در جهان برای تحصیل بوده است و به همین دلیل جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان به دنبال آن هستند تا در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و بهترین شرایط را در بازار کار نیز برای خود ایجاد کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که انگلستان دانشگاه های متعدد و با کیفیتی را در اختیار دارد که برای تحصیل در آن نیاز به رزومه های نسبتا قدرتمندی است. دانشگاه های انگلستان در حال حاضر بالاترین رضایت را در رشته های مختلف کسب کرده اند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در انگلستان

برای تحصیل رشته سم شناسی در انگلستان دانشگاه های زیادی وجود دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که علاقمندان به تحصیل در این رشته بتوانند با آسودگی خاطر دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. با این حال پیش از انتخاب دانشگاه محل تحصیل، فرد باید مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی را از یکی از دانشگاه های مورد تایید انگلستان به دست آورده باشد چراکه رشته سم شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که تنها در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود و پس از آن می توان وارد مقطع دکترا در این رشته شد. برخی از رشته های مرتبط با رشته سم شناسی عبارتند از:

  • زیست شناسی؛
  • شیمی و شیمی دارویی؛
  • داروسازی و داروشناسی؛
  • پزشکی؛

در حال حاضر برای تحصیل در انگلستان در رشته سم شناسی، دانشجویان باید مدرک آیلتس در حد نمره 6.5 را در اختیار داشته باشند تا واجد شرایط شناخته شوند. از طرف دیگر دوره تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله است و دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترا باید دوره 3 ساله را پشت سر بگذارند. باید در نظر داشت که در حال حاضر انگلستان به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در این رشته شناخته می شود و دانشگاه های آن بهترین جایگاه را در اختیار دارند.


معرفی دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در انگلستان

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در جهان در کشور انگلستان قرار دارند و به همین دلیل می توان این کشور را در دسته کشورهای تراز اول جهان برای تحصیل قرار داد. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در انگلستان عبارتند از:

نام دانشگاه رتبه
دانشگاه لندن 5
امپریال کالج لندن 11
دانشگاه آکسفورد 61
دانشگاه منچستر 81
دانشگاه نیوکاسل 84

از دیگر دانشگاه های انگلستان که رتبه های دو رقمی به دست آورده اند می توان به دانشگاه های بریستول، دانشگاه کالج لندن و کینگز کالج لندن اشاره داشت.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در انگلستان

یکی از معایب مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل، هزینه های زیادی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید پرداخت کنند. با این وجود باید در نظر داشت که خوشبختانه بورسیه های تحصیلی زیادی در این کشور وجود دارد که می توان به کمک آن آن هزینه های تحصیل خود را به صورت قابل توجهی کاهش داد. در حال حاضر متوسط هزینه های تحصیل در رشته سم شناسی برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 18500£ تا 24000£ (پوند) در سال است. از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که به طور متوسط می توان آن را در حدود 12000£ (پوند) در سال دانست ولی هزینه های زندگی در لندن تا حدود 30% بالاتر از این مقدار است.

در حال حاضر می توان در انگلستان به صورت نیمه وقت به کار ضمن تحصیل مشغول شد و این یک امتیاز بسیار مناسب برای علاقمندان به این رشته است که بتوانند در حین تحصیل خود در این کشور درآمدی نیز داشته باشند تا فشار اقتصادی را بر خود کاهش داده و با بازار کار در این کشور نیز آشنا شوند.

شرایط کار یک سم شناس در انگلستان

افرادی که دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که در بازار کار این کشور به کار مشغول شده و شرایط مناسبی را به دست آورند. در حال حاضر یک سم شناس در این کشور می تواند درآمدی در حدود 148000£ (پوند) در سال را داشته باشند که نشان از کیفیت بالای زندگی این قشر از جامعه در انگلستان خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: