مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد

مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد



در سوئد، 39 دانشگاه و موسسه با بودجه‌ی دولتی وجود دارد و در کنار این موسسات دولتی، موسسات آموزش خصوصی نیز وجود دارد. سیستم آموزشی در سوئد، به یک سیستم سه دوره‌ای، مشترکاً با حوزه‌ی آموزش عالی اروپا طبقه‌بندی شده است. دوره‌ی دکترای شما، بخش سوم این سیستم آموزشی است که معمولاً پس از تحصیلات کارشناسی (دوره‌ی اول) و کارشناسی ارشد (دوره‌ی دوم) برگزار می‌شود.

موسسات آموزش عالی در سوئد، بر دو نوع هستند:

  • دانشگاه‌ها (universitet)، موسسات بزرگی هستند که در طیف وسیعی از رشته‌ها، مدرک می‌دهند. آن‌ها تحقیقات اصلی را در کنار آموزش دانشگاهی انجام می‌دهند و بنابراین، توانایی پشتیبانی و آموزش دانشجویان دکترا را دارند.
  • کالج‌های دانشگاهی (högskola)، بر آموزش فنی و حرفه‌ای، اغلب در رشته‌های علوم کاربردی و موضوعات مرتبط تمرکز دارد. آن‌ها کمتر موفق به برگزاری دوره‌های دکترا می‌شوند، اما ممکن است در رشته‌‌های خاصی، این کار را انجام دهند.
تحصیل در سوئد 2021- جزئیات مهم
ویژگی هاشرایط
دانشگاه‌ها39
جوایز نوبل32
قدیمی‌ترین دانشگاهاوپسالا (1477)
دانشجویان خارجی30،912
سال تحصیلیآگوست تا ژوئن

دانشگاه‌های انگلستان در همه‌ی موضوعات اصلی به پژوهش مشغول‌اند اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در بهضی از قلمروهای دارای اولویت هستیم، همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و حوزه‌های مرتبطی همچون دانش سلامتی و بیوانفورماتیک (Health Science and Bioinformatics). افزون بر اینها، دولت انگلستان تلاشی را برای جذب پژوهشگران بین‌المللی و حمایت از آنها آغاز کرده است و در این راستا در سال 2021 ویزای کاری سه‌سالی‌ای را برای دوران پس از اتمام تحصیلات معرفی کرده و حمایت‌های دانشجویی از دانشجویان دکتری را شامل حال دانشجویان خارجی نیز کرده است.

تحصیل در انگلستان 2021- جزئیات مهم
ویژگی هاشرایط
دانشگاه‌ها164
قدیمی‌ترین دانشگاهدانشگاه آکسفورد (1096 میلادی)
دانشجویان خارجی435،734
میانگین هزینه 4 تا 5 هزار پوند
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن

تفاوت تحصیل در مدارس انگلستان و سوئد در 2021

میزان شهریه تحصیل از مهم ترین تفاوت ها در سال 2021 میان مدارس انگلستان و سوئد است. شهریه های مدارس سوئد بیشتر از انگلستان می باشد. مدارس سوئد بر طبق یک سیستم هزینه ای از دانش آموزان شهریه نمیگیرند و میزان شهریه تحصیل دانش آموزان توسط دولت سوئد نظارت می شود تا همه دانش آموزان شهریه ای مناسب پرداخت نمایند. قطعا هر 2 کشور دانشگاه های معتبر فراوانی دارند.

اما در مقام قیاس تعداد دانشگاه های انگلستان بسیار بیشتر از دانشگاه های کشور سوئد است. ضمن اینکه در مقام کسب رتبه علمی نیز کشور انگلستان دارای بیشمار دانشگاه در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا است. مسئله ای که در خصوص کشور سوئد رخ نداده است. برای آشنایی هر چه بیشتر با این تفاوت ها به جدول زیر توجه کنید:

مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد
آیتمسوئدانگلستان
شروع سن مدرسه4 یا 5 سالگی6 یا 7 سالگی
شیوه ارزشیابیبر اساس نمره آزمونتوسط معلمان خود
آموزش زبان هااجباری برای کلیه دانش آموزان مدرسه سوئدیتنها برای سنین 11 تا 14 سال
میانگین سالانه هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی دولتی£10000 (پوند)£10000 الی 30000£ (پوند)

تفاوت دانشگاه های انگلستان و سوئد

در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد در دانشگاه ها باید اینطور بیان نمود که تمامی دانشگاه های سوئد و انگلستان از کیفیت آموزشی بسیار مطلوبی برخوردار هستند. امکان مبادله دانشجویان بین المللی در برخی از دانشگاه های سوئد وجود دارد و دانشجویان نیز با انتخاب این دانشگاه ها می توانند در این برنامه شرکت کنند. دانشجویان در دانشگاه های سوئد امکان انتخاب در 100 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی را دارند که همگی این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می گردد.




دوره تحصیل در انگلستان و سوئد

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد باید به مدت 1 الی 2 سال و در مقطع دکترا به مدت 4 سال تحصیل نمایند. شهریه های تحصیلی در کشور انگلستان بیشتر از سوئد است اما دوره های آموزشی در انگلستان کوتاه تر هستند به نحوی که در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال و در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 1 سال به طول می انجامد.

بررسی و مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد

تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای سوئد و انگلستان را دارند می بایست در ابتدای امر روند درخواست پذیرش به دانشگاه های مورد نظر خود در هریک از این کشورها را ارسال نمایند. دانشجویان باید تمامی مدارک لازم برای پذیرش در انگلستان را برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به سفارت این کشور تحویل نمایند. در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد می توان اینطور بیان نمود که گرچه هزینه ها در کشور انگلستان در مقایسه با کشور سوئد بیشتر است اما دانشجویان در مدت زمان کمتری نیز می توانند تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

مقایسه هزینه های تحصیل انگلستان و سوئد

تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا در کشور سوئد بصورت رایگان است اما دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل به این کشور سفر نموده اند. باید سالانه SEK80000 تا SEK140000 (کرون سوئد) جهت تحصیل در دانشگاه های سوئد پرداخت نمایند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های انگلستان بسته به دانشگاه دانشجو و رشته تحصیلی وی شهریه های متفاوتی را پرداخت می نماید.

اما بطور متوسط دانشجویان در مقطع کارشناسی 10000£ تا 35000£ (پوند) در سال به دانشگاه های انگلستان پرداخت می نمایند با اینکه شهریه های تحصیلی انگلستان نسبت به سوئد بیشتر می باشد، اما طول دوره های تحصیلی در دانشگاه های انگلستان کم می باشد. هزینه های زندگی در کشور سوئد را 860€ الی 970€ (یورو) در ماه می باشد در حالیکه هزینه های زندگی در انگلستان 12000£ الی 22000£ (پوند) در سال است. بطور کلی در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان بیشتر از سوئد تخمین زده شده است.

هزینه های زندگی در انگلستان و سوئد

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا علاوه بر پرداخت شهریه تحصیل در سوئد باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. زیرا هزینه های زندگی در کشور سوئد، مراتب بیشتر است. هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف سوئد با یکدیگر متفاوت است بطوریکه این هزینه ها در شهر استکهلم 1200€ (یورو) در ماه و در شهر اوپسالا 950€ الی 1100€ (یورو) برآورد شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: