مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ده شهر ارزان قیمت برای زندگی در انگلیس

ده شهر ارزان قیمت برای زندگی در انگلیس

احتمالاً نخستین چیزی که درباره‌ی تحصیل در بریتانیا شنیده‌اید، این است که بریتانیا، کشور گرانی است و تامین هزینه‌های زندگی در آن، ظاهراً سخت است. زمان آن فرا رسیده تا این نگاه کلیشه‌ای را که تامین هزینه‌های زندگی در بریتانیا برای دانشجویان خارجی سخت است، کنار بگذاریم. برحسب هزینه‌های زندگی، بریتانیا کشور بسیار متنوعی است. هم مکان‌های ارزان برای زندگی در آن وجود دارد و هم زندگی در شهرهای بزرگی همچون لندن، هزینه‌های بالایی به‌همراه دارد. صرف‌ نظر از اینکه چه میزان پول در جیب دارید، می‌توانید همچنان شهرهای ارزانی را در بریتانیا پیدا کنید. در واقع، درست‌تر این است که بگوییم هزینه‌های زندگی در بریتانیا برای یک دانشجو، مطابق با بودجه‌ای است که در جیب دارد.

داشتن یک برنامه‌ی مالی دقیق، قبل از سفر به بریتانیا، آنقدر مهم است که توانایی شما برای ماندن در این کشور، ممکن است کاملاً به این موضوع بستگی داشته باشد. این موضوع، با پیدا کردن مکانی برای زندگی شروع می‌شود که با توانایی‌های مالی‌تان سازگار باشد. اگر نخستین باری است که به‌تنهایی زندگی می‌کنید، پس هدف اصلی این مقاله، ارائه‌ی یک تصویر عمومی از زندگی ارزان در بریتانیاست.

در حالیکه ردیابی هزینه‌های آموزشی دانشگاه‌ها ساده‌تر است، هزینه‌های زندگی، شامل گستره‌ی زیادی از فعالیت‌هایی است که بدست آوردن شواهدی از آن‌ها، سخت‌تر است. علاوه بر این، هزینه‌ها هر ساله در یک الگوی غیرقابل‌پیش‌بینی، تغییر می‌کنند و این شما را از داشتن هرگونه برنامه‌ی بلندمدت بازمی‌دارد. کرایه‌ی یک خانه یا آپارتمان، هزینه‌ی غذا، لباس، تفریحات و غیره، هزینه‌های زندگی در بریتانیا را تشکیل می‌دهند. این مقاله به بررسی اجمالی مکان‌هایی می‌پردازد که به‌هنگام تحصیل در بریتانیا، می‌توانید آن‌ها را در ذهن داشته باشید.

شرایطی که تحت آن، هزینه‌ها تغییر می‌کند، ممکن است به بررسی عمیق‌تری نیاز داشته باشد. خیلی از شهرها، در دوره‌ی کوتاهی از زمان، به یکی از ارزان‌ترین مکان‌های زندگی در بریتانیا تبدیل می‌شوند. اما انتظار نداشته باشید که این مکان لندن باشد. با این حال، برخی مکان‌ها همچون مکان‌هایی که در این مقاله، اسم آن‌ها ذکر می‌شود، به شکل سنتی، مکان‌های ارزانی برای زندگی هستند. انتخاب این مکان‌ها، بر اساس گزارش‌های دانشجویان از هزینه‌های گوناگون زندگی همچون کرایه‌خانه، پراخت قبوض، غذا و تفریحات بوده است.

10 شهر ارزان برای زندگی دانشجویی در بریتانیا

لینکلن

با کرایه‌ی هفتگی 118.80 پوند، درمیان 10 مکان ارزان برای زندگی در بریتانیا به‌حساب می‌آید. با فقط 30 پوند، شما می‌توانید یک Pass مسافرتی خریداری کنید (دومین Pass مسافرتی ارزان در مقایسه با مکان‌های دیگر).

استراس‌کلاید، گلاسکو

استراس‌کلاید، یکی از آن شهرهایی است که ارزان‌تر از گذشته شده است. در این شهر، مسکن مشکل چندان بزرگی برای ساکنان نیست، چون می‌توان آپارتمانی را در آنجا پیدا کرد که هزینه‌ی

کاردیف

علاوه بر اینکه پایتخت ولز است، یکی از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی دانشجویی در بریتانیاست. به طور متوسط، هزینه‌ی اجاره‌خانه در این شهر، ماهانه 114.19 پوند است. علاوه بر این، حمل و نقل عمومی هم در آن گران نیست، پس نیازی نیست ضرورتاً یک آپارتمان نزدیک دانشگاه خود کرایه کنید. کاردیف جایی است که دانشگاه کاردیف در آن واقع شده است، تنها دانشگاه ولز که عضو دانشگاه‌های گروه راسل است. آنچه باعث می‌شود کاردیف به شهر ارزانی تبدیل شود، این حقیقت است که بیشتر دانشجویانی که در آنجا تحصیل می‌کنند، دارای یک شغل پاره‌وقت هستند و منابع مالی زیادی را از جاهای مختلف جذب می‌کنند.

بلفاست

اگرچه پایتخت ایرلند شمالی است، اما بلفاست یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویی در بریتانیاست. در بلفاست، شما می‌توانید آپارتمانی را با کرایه‌ی هفتگی 113 پوند اجاره کنید. در این شهر، شما کمترین مبلغ کرایه‌ی تاکسی را در مقایسه با مکان‌های دیگر در بریتانیا پرداخت خواهید کرد.




لستر

لستر برای حمل و نقل ارزان خود، خیلی معروف است. به طور متوسط، گرفتن یک Pass مسافرتی در این شهر، 29 پوند هزینه دارد. برای کرایه‌خانه، اجاره‌ی هفتگی، حدود 133.79 پوند هزینه دارد که می‌توان آن را اجاره‌ای منطقی به‌حساب آورد.

نیوکاسل

به جز اینکه شهر گرمی است، نیوکاسل، شهر بسیار ارزانی نیز محسوب می‌شود. نیوکاسل یکی از شهرهایی است که اخیراً، به جرگه‌ی شهرهای ارزان برای زندگی دانشجویی در بریتانیا پیوسته است. به طور متوسط، هزینه‌ی کرایه‌خانه، چیزی حدود 117.93 پوند در هفته است.

لنکستر

لنکستر شهری در منطقه‌ی لنک‌شایر است. در لنکستر، شما می‌توانید آبجو را به‌قیمت 2.80 پوند بنوشید که پایین‌ترین قیمت در میان شهرهای بریتانیاست. کرایه‌خانه در هفته، به طور متوسط، 139 پوند است. علاوه بر ارزان بودن، لنکستر مکان خوبی برای زندگی کردن است.

کاونتری

کاونتری اخیراً افزایش در برخی هزینه‌های زندگی را به خود دیده است، اما همچنان جزو ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویی در بریتانیا محسوب می‌شود. با این حال، با 135 پوند در هفته، کرایه‌خانه در کاونتری، ارزان‌تر از لنکستر است.

استرلینگ

استرلینگ یکی از مکان‌هایی است که برای دانشجویان خارجی در حال ارزان‌تر شدن است. در سال 2017، شما می‌توانستید اتاقی را در استرلینگ فقط با 115 پوند در هفته کرایه کنید. حمل و نقل عمومی هم در این شهر رایگان است. شما می‌توانید Pass مسافرتی را در این شهر فقط با 30 پوند خریداری کنید، یعنی استرلینگ دارای یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های مسافرتی بین مکان‌های فوق‌الذکر است. مناظر زیبای اسکاتلند در شهر استرلینگ، برای شما جای هیچ‌گونه پشیمانی نمی‌گذارد.

وارویک

شهر وارویک، یکی از شهرهایی است که در فهرست ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویی در بریتانیا به حساب می‌آید. در این شهر، می‌توانید یک اتاق دو تخته را با قیمت قابل‌قبول 119 پوند در هفته اجاره کنید و با 49.88 پوند، Pass مسافرتی بدست آورید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: