مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرهنگ مردم انگلستان

فرهنگ مردم انگلستان

چه‌ مقدار درباره‌ی بریتانیا می‌دانید؟ آیا فقط هوای بدی دارد؟ اگرچه بریتانیا کشوری است که ما احتمالاً زیاد درباره‌ی آن شنیده‌ایم، اما همچنان حقایق جالبی درباره‌ی آن وجود دارد که به غیر از هوای غیرقابل‌ پیش‌بینی آن، بریتانیا را منحصربه‌فرد می‌کند. اگر به تحصیل در بریتانیا فکر می‌کنید، حتماً این مقاله را بخوانید. بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد.

حقایقی درباره‌ی بریتانیا

بریتانیا در شمال غربی اروپا و در ناحیه‌ای به‌ مساحت 242900 واقع شده است. در همین شروع کار، نکته‌ی مهمی وجود دارد که باید درباره‌ی بریتانیا بدانید. از نظر تخصصی، نام کامل این کشور، The United Kingdom of Britain and Northern Ireland  است، اما غالباً به آن بریتانیا گفته می‌شود. جمعیت بریتانیا بیش از 63 میلیون نفر است و لندن پایتخت آن، بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد. شهرهای بزرگ دیگر بریتانیا شامل منچستر، بیرمنگام، لیدز، گلاسکو، پورسموث، لیورپول، نیوکاسل، ناتینگهام، شفیلد، بریستول، بلفاست، لستر و ... است. زبان رسمی مردم بریتانیا، انگلیسی است و واحد پولی‌ آن هم پوند استرلینگ. نظام سیاسی بریتانیا، پادشاهی پارلمانی است. بریتانیا یکی از بزرگترین کشورهای جهان است و نقش مهم و کلیدی در سیاست و اقتصاد جهانی ایفا می‌کند.

تاریخچه‌ی کوتاهی از بریتانیا

بریتانیا دارای تاریخچه‌ی بلند بالایی است که ردیابی آن تا سال‌های نخست، سخت است. در تعریف علمیِ بریتانیا و مردمان آن آمده است که ناحیه‌ای که امروزه به کشور بریتانیا معروف است، هزاران سال پیش در عصر یخبندان، میزبان ساکنانی بوده است که در آن زندگی می‌کردند. تا زمان اتحاد نخست اسکاتلند و بریتانیا به پادشاهی به‌ نام بریتانیای بزرگ در سال 1707، بریتانیا را نمی‌توان یک کشور مستقل به‌ حساب آورد. در سال 1800، یک معاهده برای الحاق ایرلند به بریتانیا امضاء شد.

اتحاد بین این کشورها، به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین و قوی‌ترین اتحادها در بین کشورهای جهان شناخته می‌شود. از شروع قرن بیستم، بریتانیا یک چهارم سرزمین‌های جهان را تحت کنترل خود داشت. بعد از جنگ جهانی دوم، این کشور کنترل خیلی از مستعمرات خود را از دست داد. امروزه، بریتانیا شامل جزیره‌ی بریتانیا، ایرلند شمالی و چند جزیره‌ی دیگر است. تا زمان رفراندوم خروج این کشور از اتحادیه‌ی اروپا در سال 2016، بریتانیا عضوی از اتحادیه‌ی اروپا بود. با این حال، نقش این کشور در فرایندهای جهانی همچنان مثال‌زدنی است.




فرهنگ مردم بریتانیا

همچون هر کشور دیگری، جذاب‌ترین نکته‌ای که باید درباره‌ی بریتانیا بدانید، فرهنگ آن است. با داشتن چنین تاریخ غنی و جامعه‌ی متکثّر و متنوعی، شما با یک فرهنگ استثنایی مواجه هستید. بریتانیایی‌ها به تعداد زیاد مکان‌های تاریخی خود افتحار می‌کنند که توریست‌های زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند.

خیلی از افراد، بدلیل تاریخ غنی بریتانیا، از رفتن به این کشور لذت می‌برند. در بریتانیا، شما می‌توانید به‌هنگام تحصیل، کارهای زیادی انجام دهید، اما اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، بریتانیا جایی است که باید از آن دیدن کنید. این باور وجود دارد که زندگی مردم بریتانیا، ساده‌تر از زندگی مردمان کشورهای دیگری (همچون ایالات متحده‌ی آمریکاست). اگر خواهان خوردن غذاهای خوبی همچون Bangers و mash، hot buttered crumpets و Cornish pasties هستید، بریتانیا مکان خوبی برای رفتن است. و چه کسی عاشق چای نیست؟ در کل، افراد از فضای کلی حاکم بر این کشور لذت می‌برند و به همین دلیل است که دانشجویان بسیاری تصمیم به تحصیل در این کشور می‌گیرند.

اگر در یک محیط با فرهنگ بریتانیایی حضور پیدا کنید، با سنت‌های جالب، غذاهای خوشمزه، مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نواز، موسیقی‌های محلی و داستان‌های قدیمی از فرهنگ غنی آن‌ها مواجه خواهید شد. بریتانیا سبک‌های زندگی گوناگونی را در خود جای داده است، از کلان‌شهرها تا روستاهای ساکت و قدیمی. ترکیب معماری ساختمان‌های این کشور نیز منحصربه‌فرد است. اکثر ساختارهای معماری شگفت‌انگیز بریتانیا، در شکل‌ها و استایل‌های گوناگون می‌آیند و نشان‌دهنده‌ی مراحل گوناگون معماری در بریتانیا هستند. شما نباید از لذت ملاقات از یکی از 8 شگفتی جهان صرف‌نظر کنید: the Stonehenge. یا ممکن است دوست داشته باشید از یکی از قصرهای قدیمی این کشور همچون برج لندن دیدن کنید. یا شاید بخواهید زیر پرچین‌های ایرلند قدم بزنید.

به عبارت دیگر، اگرچه زبان رسمی بریتانیا انگلیسی است، اما لهجه‌ها و گویش‌های بسیاری در این کشور وجود دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. در حقیقت، از آنجایی‌که بریتانیا از 4 کشور تشکیل شده است، دارای زبان‌های محلی بسیاری به غیر از انگلیسی است که هر کدام تفاوت‌های خاص خود را دارند. در کمتر از 100 کیلومتر، شما متوجه تغییرات خاصی در زبان گفتاری مردمان بریتانیا خواهید شد.

علاوه بر آن، دانشگاه‌های بریتانیا نیز جزو بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. بریتانیا دومین کشور جهان بر حسب تعداد دانشجویان خارجی است. امروزه، افرادی با ملیّت‌های گوناگون در بریتانیا زندگی می‌کنند و فرهنگ آن، گسترده و غنی‌تر شده است. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، بریتانیا مکانی است که فرهنگ قدیم و جدید با هم تلاقی پیدا می‌کنند.

الان، ما به شما چند غذای سنتی بریتانیایی و همچنین چند مکان را معرفی می‌کنیم که شما ممکن است دوست داشته باشید، به‌هنگام رفتن به این کشور، از آنجا ملاقات کنید:

مکان‌هایی که می‌توان در بریتانیا از آن‌ها دیدن کرد.

  •  Stonehenge
  • York Minster, York
  •  Chatsworth House, Derbyshire
  •  The Royal Pavilion, Brighton
  •  Castel Coch, Wales
  •  Mealt Fall, Skye
  •  Shetland Isle
  •  Hadrian’s Wall

فهرستی از غذاهای سنتی بریتانیا

  •  Roast beef and Yorkshire pudding 
  •  Fish and chips 
  • Toad in the hole 
  • Scones and clotted cream 
  •  Cumberland sausage 
  •  Shepherd’s pie 
  •  Lancashire hotpot
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: